Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل – ایرنا - اتحادیه میهنی کردستان عراق، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی را متهم کرد با تبلیغات و جنجال دنبال ناامن کردن کرکوک است.

به گزارش ایرنا، رسانه های حزب دمکرات کردستان عراق در پوشش اخبار استان کرکوک در شمال عراق مدعی هستند که امنیت در شهر وجود نداشته و هنوز نیروهای وابسته به دولت مرکزی اقدام به تعدی به مردم شهر کرده و منازل بسیاری از مردم تخریب و غارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان این رسانه ها از محدودیتهای شدید نیروهای امنیتی عراق بر نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق خبر می دهند به نحوی که نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق حق حمل سلاح در دفاتر و مراکز خود را ندارند.
در پاسخ به این تبلیغات مسئولین اتحادیه میهنی کردستان عراق این فرافکنی را رد کرده و اعلام کردند که شهر در امنیت کامل به سر برده و مردم این شهر مشکلی در این زمینه ندارند.
یاسین عزالدین دبیراجرایی دفتر اتحادیه میهنی کردستان عراق در کرکوک در خصوص آخرین تحولات این استان به رسانه ها گفت: امنیت شهر کرکوک کاملا خوب و بدون مشکل است و آنچه در خصوص وضعیت بد امنیتی در این شهر گفته می شود تنها تبلیغات یک گروه سیاسی برای ناامن کردن شهر است.
وی افزود: با برهم خوردن امنیت شهر کرکوک کردها در زمره اولین متضررین خواهند بود و این هم تنها به نفع دشمنان ما می باشد.
در پاسخ به شایعاتی مبنی بر حمله احتمالی نیروهای حزب دمکرات به شهر کرکوک به منظور کنترل این شهر این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اظهار داشت: حزب دمکرات کردستان عراق امکان انجام چنین اقدامی را ندارد و هرگونه عملیاتی باید با هماهنگی کامل صورت گیرد، این در حالی است که بدلیل برگزاری همه پرسی تمام حمایتهای بین المللی را از دست داده ایم .
یاسین عزالدین تصریح کرد کردها در استان کرکوک دارای جمعیت اکثریتی هستند و می توانند از طریق دیپلماسی تمامی مراکزی را که از دست داده اند بار دیگر به کنترل خود دربیاورند.
این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق خطاب به اعضای حزب دمکرات کردستان عراق تاکید کرد به نفع کسی نیست که وضعیت امنیتی شهر کرکوک بهم بخورد و با تبلیغاتی دروغین نمی توان روحیه از دست رفته اعضای حزب دمکرات کردستان عراق را بالا برد.
در پی کنترل شهر کرکوک توسط نیروهای ارتش فدرال عراق اعضای حزب دمکرات کردستان عراق از بازگشت به شهر خودداری کرده و اختلافات دو حزب در خصوص مدیریت کنونی و آینده شهر بویژه مسائل امنیتی آن همچنان ادامه دارد.
درهمین راستا دو طرف هنوز به توافقی در خصوص تشکیل شورای استانی و تعیین استاندار جدید دست نیافته اند.
خاورم*351*4*380 ** 1908

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

به گزارش جام جم آنلاین، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»