Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از ثبت ۶۰قرار داد بالای یک میلیارد تومانی از آغاز به کار شهردار جدید پایتخت خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، بهاره آروین در خصوص جزییات سومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران  که این هفته باحضور نمایندگان معاونت مالی و اقتصادی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و کارشناسان کمیته برگزار شده است گفت : در این جلسه پیرو مصوبات جلسه پیش، در ابتدا سازمان فناوری اطلاعات طی گزارشی وضعیت راه اندازی سامانه قراردادها را ارائه کردکه در آن مشخص شد این سامانه در مناطق ۲۲ گانه و ۴ واحد از ۴۴ واحد تابعه شهرداری تهران به طور کامل راه‌اندازی شده و اطلاعات قراردادهای این واحدها در این سامانه ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۸ واحد از ۴۴ واحد تابعه راه‌اندازی این سامانه پیشرفت خوبی داشته است اما هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده است. در باقی واحدهای تابعه هنوز هیچ اقدامی برای راه‌اندازی این سامانه انجام نشده است. همچنین قراردادهای مزایده، مشاوره، سرمایه‌گذاری و املاک در این سامانه ثبت نمی‌شود.

وی ادامه داد : در گزارشی که در لحظه از سامانه قراردادها گرفته شد مشخص شد از شروع آغازکار شهردار تهران  در تاریخ ۹۶/۶/۵ تعداد ۶۰ قرارداد بالای ۱ میلیارد تومان معادل ۱۴۸ میلیارد تومان، در آن‌دسته از واحدهای تابعه شهرداری که اطلاعات‌شان را در این سامانه ثبت می‌کنند، منعقد شده است.  

راهکار کمیته شفافیت برای شکسته شدن قرار دادهای یک میلیاردی 

آروین توضیح  داد: نماینده معاونت مالی و اقتصادی در خصوص آیتم های قابل انتشار، پیشنهاد اولیه و دلایل توجیهی خود را مبنی بر انتشار تنها آمار قراردادهای منعقده فارغ از جزییات آن به اعضای کمیته ارائه کردند. سپس جلسه کمیته تنها با حضور کارشناسان کمیته ادامه یافت که پس از بحث و گفت‌وگو تمقرر شد در فاز اول طرح، اطلاعات قراردادهای بالای ۱ میلیارد تومان به اطلاع عموم مردم رسانده شود با این تبصره که به منظور اجتناب از شکسته شدن قراردادها به مجموعه‌ای از قراردادهای کمتر از یک میلیارد تومان، اطلاعات کلیه قراردادهای اشخاص حقیقی و حقوقی (صرف‌نظر از مبلغ قرارداد)، که در یک سال، مجموعا بیش از یک میلیارد تومان با زیرمجوعه‌های شهرداری تهران قرارداد داشته‌اند نیز به صورت عمومی منتشر شود.

چه اطلاعاتی از قراردادهای شهرداری منتشر می شود 

 بر اساس این تصمیم حداقل اطلاعاتی از یک قرارداد که انتشار و دسترسی عمومی به آن‌ها به منظور تحقق شفافیت و نظارت همگانی ضروری است، موضوع قرارداد، مبلغ نهایی قرارداد (به تفکیک نقد و غیرنقد)، روش انتخاب پیمانکار (مناقصه، استعلام بها، ترک تشریفات و ...) ، نام کارفرما، نام ناظر کارفرما، تاریخ انعقاد قرارداد، مدت قرارداد، نام اعضای کمیسیون، نام شرکت برنده قرارداد به همراه شماره ثبت اقتصادی و شناسه حقوقی شرکت ، نام امضا کننده قرارداد از طرف پیمانکار، نام امضاکننده قرارداد از طرف کارفرما، شرح خدمات قرارداد، وضعیت قرارداد، اطلاعات الحاقیه در صورت وجود (شامل موضوع، مدت و مبلغ الحاقیه)واطلاعات فسخ قرارداد در صورت وجود (دلیل و زمان فسخ قرارداد) خواهد بود . 

به گفته آروین مقرر شد رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به شهردار  تهران، ضمن اعلام حداقل مواردی از اطلاعات یک قرارداد که انتشار عمومی آن‌ها برای تحقق شفافیت و نظارت همگانی ضروری است، الزام تمام واحدهای تابعه شهرداری تهران به ثبت اطلاعات قراردادهای‌شان در سامانه قراردادها و نیز انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیاردتومان که در دوره جدید مدیریت شهری منعقد شده‌اند را از وی خواستار شوند.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت موج‌های ضعیف و ناپایدار طی امروز و فردا شنبه در ارتفاعات نیمه شرقی و جنوبی استان، اظهار داشت: شرایط جوی در بیشتر مناطق طی ۲۴ ساعت آینده همچنان به صورت رشد ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و در مناطق مستعد شرقی بارش رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه ۹ اردیبهشت تا بعدازظهر سه‌شنبه جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: از بعدازظهر سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تا پایان هفته پیش رو سامانه فعال بارشی جدیدی در استان اصفهان خواهم داشت که از سمت مناطق غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، بادرود با بیشینه دمای ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6089115

دیگر خبرها

  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!