Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@04:57:16 GMT

استفاده از نفت کرکوک در ۴پالایشگاه ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۵۴۳۴

اقدامات اولیه برای انتقال نفت کرکوک عراق به ایران برای پالایش در پالایشگاه های ایران در حال انجام است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از فارس، اخیرا شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد، مذاکراتی بین تهران و بغداد برای صادرات نفت خام از کرکوک به پالایشگاهی در ایران در جریان است که در صورت نهایی شدن نفت کرکوک به جای مناطق شمالی به سمت ایران خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علا الموسوی، مدیر شرکت بازاریابی نفت عراق رسما اعلام کرده است «وزارت نفت عراق در حال مذاکره با وزارت نفت ایران برای عرضه نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه است.»

کرکوک یکی از استان‌های نفت خیز عراق است که در طی چند سال گذشته نفت خام خود را از طریق بندر جیهان ترکیه به بازارهای بین المللی صادر کرده است.

بعد از آزادسازی کرکوک توسط نیروهای دولتی عراق در ۱۶ اکتبر، وزارت نفت این کشور در حال مذاکره با مقامات ایرانی درباره صادرات نفت این استان بوده است.

موسوی اضافه کرد: «پالایشگاه کرمانشاه ۱۵ هزار بشکه نفت از کرکوک تحویل خواهد گرفت و ممکن است این رقم در آینده و با توجه به افزایش ظرفیت پالایشگاه به ۲۵ هزار بشکه بالاتر برود.»

وی همچنین گفت که نفت از طریق کامیون های نفتکش به ایران حمل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در سفر اخیر وزیر نفت ایران به عراق مذاکراتی در این رابطه بین ایران و عراق مطرح شد.

به گفته زنگنه قرار است یک مشاور بین‌المللی برای این منظور انتخاب شود و این مشاور بر اساس چارچوب‌هایی که ما تعیین می‌کنیم گزینه‌های مختلفی را پیشنهاد کند و توجیه فنی و اقتصادی این فعالیت را اعلام کند.

زنگنه اضافه کرده است که ترجیح ما برای نفت کرکوک سوآپ است و قرار شد بخشی از نیاز پالایشگاه‌های شمال‌ و غرب کشور یعنی خوراک موردنیاز اراک، کرمانشاه، تهران و تبریز از این طریق تامین شود اما این‌که مقدار آن چقدر باشد باید مشاور بین‌المللی تصمیم بگیرد.

ظاهرا قرار است مشابه نفت عراق از طریق جنوب ایران به پالایشگاه های جنوب عراق منتقل شود.

true برچسب ها : نفت سوآپ نفتی انتقال نفت true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی