Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در دیدار با سفیر عراق در تهران ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته برای صدور روادید از طرف عراقی خواست تدابیر امنیتی در داخل خاک عراق تا زمان بازگشت همه زوار ایرانی با قدرت ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در دیدار سفیر عراق در تهران با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) آخرین وضعیت حضور زائران ایرانی در عراق بررسی و تاکید شد که امنیت زائران تا پایان بازگشت آنها به خاک ایران مورد توجه جدی دولت عراق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید آقابابایی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دولت عراق برای صدور روادید زائران ایرانی گفت: باید بابت این تلاش‌ها از دولت عراق تشکر کنیم؛ امیدواریم این همکاریها در طول سال مستمر ادامه یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: با همکاری دولت ایران و عراق، دلار بابت صدور روادید حذف و پول ملی دو کشور جایگزین آن شد که این موضوع ساماندهی سفر اربعین را برای دو کشور تسهیل کرد؛ما خواهان این هستیم که حذف دلار در تمام سال ادامه داشته و مختص ایام اربعین نباشد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین با تشکر از دولت عراق برای صدور روادید انفرادی تاکید کرد: اگر روادید الکترونیکی از سال آینده صادر شود، بسیاری از مشکلات صدور روادید برطرف خواهد شد.

آقابابایی در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی برای ایران و عراق دارای منافع است تصریح کرد: امیدواریم با برطرف شدن ملاحظات دولت عراق، این مرز بازگشایی شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین از طرف عراقی خواست تدابیر امنیتی در داخل خاک عراق تا زمان بازگشت همه زوار ایرانی با قدرت ادامه داشته باشد.

در ادامه راجح الموسوی سفیر عراق در تهران با بیان اینکه خدمت به زوار امام حسین(ع) را وظیفه خود می‌دانیم گفت: موفقیت در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین جز با همکاری دو کشور به دست نمی‌آمد؛ مدیریت دولت ایران نقش بسیار مهمی در موفقیت این مراسم داشت.

وی با اشاره به اینکه برای صدور روادید الکترونیکی همه تلاش خود را انجام می‌دهیم اظهار کرد: تقاضای ایران برای حذف دلار در تمام طول سال را به بغداد اعلام می‌کنم؛ امیدوارم همانگونه که دلار در ایام اربعین حذف شد، در طول سال نیز حذف شده و پول ملی دو کشور جایگزین آن شود.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه صدور روادید اربعین از امروز به پایان رسید، گفت:‌ از روز دوشنبه هفته بعد آماده صدور روادید عراق برای زوار ایرانی هستیم.

در این دیدار، مشکلات صدور روادید برای زائران پاکستانی نیز مورد بحث قرار گرفته و بر عزم دولت ایران و عراق برای حل مشکل این زائران نیز تاکید شد. همچنین تاکید شد که برای برگزاری مراسم اربعین سال آینده از هم اکنون باید برنامه ریزی و همکاری دو کشور ایران و عراق آغاز و مشکلات امسال نیز برطرف شود.

R1365/P1010114/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی