Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@07:20:05 GMT

هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌های شمال کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۵۴۶۲

خرداد: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مازندران و گلستان خبر داد.
 
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارشی در حال عبور از نوار شمالی کشور است، از این رو امروز ( ۱۹ آبان)  شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز شاهد ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه از بعد ازظهر امروز به‌تدریج با عبور این موج، مناطق شمال غرب کشور به‌طور موقت کاهش ابرناکی دارند، تصریح کرد: از فردا با ورود موج دیگری از غرب و جنوب غرب کشور، ابتدا در نیمه غربی و به‌تدریج در بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این سامانه روز یکشنبه با شدت کمتر در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود، گفت: از فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابتدا سواحل شمالی کشور و بتدریج در روز یکشنبه دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهند داشت که شدت بارش اواخر فردا در استان گیلان و روز یکشنبه در استان‌های مازندران و گلستان خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.
 
وظیفه در ادامه اظهار کرد: روز یکشنبه نیز خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.
 
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و همراه با غبارصبحگاهی، در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد، گاهی وزش بادشدید و بتدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. برچسب ها: هشدار ، سیلابی ، مسیل‌ها ، شمال کشور

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود