Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبر می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «تابناک»، با فرا رسیدن اربعین حسینی جمع زیادی از زائران ایرانی که آمار آنها در برخی منابع رسمی دو میلیون و دویست هزار نفر برآورد می شود، خود را به کربلای معلی رساندند و هنوز برخی در مسیر کربلا هستند. این در حالی است بر اساس روال سال های گذشته از ظهر امروز این جمع کثیر به سمت مرزهای ورودی کشور باز خواهند گشت؛ آمد و شد پرشماری که با در نظر گرفتن اخبار مرتبط با این مناطق مرزی کشور و شهرهای زیارتی کربلا، قطعاً با آرامش بیشتری برگزار خواهد شد. 
آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهرها و جاده های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرها و حاشیه های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.
آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی
سازمان هواشناسی کشورمان شرایط آب و هوایی و وضعیت آب و هوای امروز را گذرگاه های مرزی کشورمان و همچنین عتبات عالیات بدین شرح اعلام کرده است: مرز خسروی با دامنه دمایی 14 تا 28 سانتی گراد، آب و هوایی نیمه ابری و در برخی ساعات وزش باد همراه با رگبار باران را تجربه می کند. مرز مهران با دامنه دمایی 16 تا 31 سانتی گراد، آب و هوایی کمی ابری و بارش پراکنده دارد.  شلمچه با دامنه دمایی 16 تا 32 سانتی گراد، آب و هوای صاف و در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی را تجربه می کند. 
شهر زیارتی نجف با دامنه دمایی 17 تا 29 سانتی گراد، نیز آب و هوایی نیمه ابری و در برخی ساعات افزایش ابر همراه با احتمال بارش پراکنده را تجربه می کند و کاظمین با  دامنه دمایی 17 تا 30 سانتی گراد، آب و هوایی نیمه ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده خواهد داشت.
 شهره بصره با دامنه دمایی 17 تا 33 آب و هوایی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد دارد و شهر زیارتی کربلا با دامنه دمایی 18 تا 29 سانتی گراد، آب و هوای نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده در بعد از ظهر و وزش باد دارد.
همچنین شهر ایلام با دامنه دمایی 11 تا 25 سانتی گراد، آب و هوایی کمی ابری تا ابری گاهی وزش باد و بارش پراکنده دارد، اهواز با دامنه دمایی 14 تا 32  کمی ابری با وزش باد و کرمانشاه نیز با دامنه دمایی 5 تا 21 آسمانی نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد و رگبار باران خواهند داشت.

آخرین وضعیت ترافیکی
بر اساس اخبار دریافتی در رابطه با آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی به خصوص مرزهای سه‌گانه شلمچه، چزابه و مهران، در حال حاضر حجم تردد در محورهای مهران به ایلام، سرابله به حمیل و همچنین مسیرهای بازگشت از مرزهای شلمچه و چزابه پرحجم و روان است.
در شرایطی که روز اربعین حسینی فرا رسیده است، هم‌اکنون بار بازگشت زوار اربعین حسینی در مرزهای سه‌گانه بیشتر از بار رفت، به چشم می‌خورد و خوشبختانه در تمامی مسیرها تردد روان است. 
همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تردد کلیه تریلرها ، کامیون و كاميونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 07:00 روز دوشنبه مورخ 96/08/15 الی ساعت 07:00 روزسه شنبه مورخ 96/08/23 از محورهای دهلران – مهران، حميل – ايلام، قلاجه – ايلام و ايلام – مهران ممنوع می باشد و تردد انواع وسایل نقلیه از ایلام به سمت مهران تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از مهران به ایلام از ساعت 16:00 مورخ 17 آبان به صورت یکطرفه انجام می گردد و محور ایلام-ملکشاهی-مهران بعنوان محور جایگزین اعلام می گردد.
نویسنده و محقق آمریکایی در اجتماع جهانی اربعین 
دکتر «جان اندرو مورو» (John Andrew Morrow) محقق و پژوهشگر مسلمان آمریکایی که به دعوت کمپین " حسین، عشق بین المللی" و کنفرانس افق نو در پیاده روی اربعین شرکت کرد. او نام اسلامی اش الیاس عبدالعلی است.

دیپلمات وزارت خارجه ونزوئلا در پیاده‌روی اربعین
خانم سلکا اگودلو مدیر کل روابط همه جانبه وزارت امور خارجه ونزوئلا در پیاده روی اربعین حضور یافته است‌. این مقام ونزوئلایی در گفتگو با خبرنگار مشرق اظهار داشت: مردم ونزوئلا با مردم عراق و ایران حس همبستگی دارند. من آوازه مراسم میلیونی اربعین را قبلا شنیده بودم و امسال موفق شدم در این مراسم با شکوه و مردمی شرکت کنم و از این جهت بسیار خوشحالم.

عبور 2 میلیون و 300 هزار نفر از مرز و بازگشت 800 هزار نفر به کشور
رئیس ستاد مرکزی اربعین از عبور 2 میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای ایران و حضور در عراق برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدحسین ذوالفقاری چهارشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 اظهار کرد: از پیش از ماه صفر تاکنون حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای کشور خارج و وارد عراق شده‌اند تا در مراسم اربعین شرکت کنند. 35 هزار نفر هم روادید دارند ولی هنوز خارج نشده‌اند که احتمالا در روزهای آینده این اتفاق می‌افتد. تا ساعاتی پیش هم حدود 800 هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم روادید برای این مراسم صادر می‌شود یا خیر، گفت: دفاتر صدور ویزا تقریبا جمع شده‌اند البته کنسولگری‌ها و سفارت عراق در این یکی دو روز فعال بوده‌اند تا برخی موارد را تکمیل کنند. امسال 2 میلیون و 350 هزار ویزا صادر شده است. پارسال این رقم 2 میلیون و 50 هزار بود که حدود 300 هزار ویزا بیشتر صادر شده است.
فرآیند صدور ویزای اربعین حسینی پایان یافت
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه از اتمام فرآیند صدور ویزای اربعین حسینی در کشور خبر داد و گفت: ۱۲ دفتر موقت که از ابتدای مهر در کنار سفارتخانه و کنسولگریها به صدور ویزا مبادرت می‌کردند، روز گذشته به کار خود پایان دادند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

گزارش‌های دریافتی حاکی است بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

محمدعلی آخوندی  افزود: اکنون در طبس، دیهوک و خوسف سیلاب جاری بوده و خسارت‌ها در حد معمول است.

وی با بیان اینکه برخی آبنماهای طبس از سیلاب آسیب دیده، عنوان کرد: در زمان حاضر مسیر اسفدن به حاجی آباد زیرکوه دچار سیلاب و صاعقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی از دیروز در استان صادر شد و بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی با محوریت فرمانداری‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز گفت: ناپایداری‌ جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش‌ بینی می‌شود.

فرماندهی پلیس راه طبس - یزد هم اعلام کرد: با توجه به بارش باران و جاری شدن روان آب در محورهای منطقه، رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند و تا فردا از سفرهای غیر ضروری خودداری شود.

۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ۲ محور اصلی استان در بخش غربی به علت بارش شدید باران و وقوع سیلاب مسدود شده است.

همچنین محورهای روستایی خرو طبس و غنی آباد به نیگنان بشرویه نیز مسدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت