Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن روز جمعه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام موسوم به 'اپک' خواستار اجرایی شدن فوری پیمان 'ترانس پاسیفیک' شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای ژاپن نیوز، او در ملاقات با شماری از کارشناسان و مسئولان اقتصادی کشورهای عضو این سازمان گفت به رغم خروج آمریکا از پیمان 'ترانس پاسیفیک' لازم است 11 عضو دیگر با فوریت این پیمان را به اجرا بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیمان ترانس- پاسیفیک (TPP) در سال ۲۰۱۵ میان ۱۲ کشور که ۴۰ درصد اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند امضا شد.
آمریکا اخیرا از این پیمان خارج شده است و اعضای کنونی آن عبارتند از ژاپن، مالزی، ویتنام، سنگاپور، برونئی، استرالیا، نیوزیلند، کانادا، مکزیک، شیلی و پرو .
این در شرایطی است که 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی گفته است که کشورش از پیمان مشارکتی اقتصادی جامع دیگری که چین هدایت آن را برعهده دارد و شامل 16 عضو است، حمایت کرده است.
مقام های ژاپن از جمله نخست وزیر این کشور در ملاقات های دو جانبه و چند جانبه در حاشیه آپک در ویتنام گفته اند که 11 کشور عضو به توافق اصولی برای اجرای پیمان مذکور که به 'تی پی پی' موسوم است با هدف پیشبرد تجارت آزاد منطقه ای دست یافته اند.
به رغم اعلام نظر ژاپنی ها هنوز اختلافاتی میان اعضای این پیمان وجود دارد و از جمله وزیر تجارت کانادا هر گونه توافق اصولی در باره 'تی پی پی' را تکذیب کرده است.
استرالیا ، مالزی ، کانادا ، سنگاپور و چند کشور دیگر از اینکه آمریکا از این پیمان خارج شده است ابراز نگرانی کرده اند و می گویند شروع دوباره گفت و گوها در باره پیمان مذکور آسان نخواهد بود و چالش های زیادی وجود دارد.
12 عضو این پیمان آن را در فوریه 2016 امضا کردند و آن زمان باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا از پیمان که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان عضو آن نیست حمایت می کرد اما دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پس از به قدرت رسیدن، دستور خروج آمریکا را از آن صادر کرد.
آبه گفته است که این پیمان می تواند به توسعه اقتصادی کشورش کمک کند و به همین دلیل در اجلاس آپک با دیگر اعضا در باره آن به طور مشروح گفت و گو خواهد کرد.
چین، آمریکا، ژاپن، ویتنام، روسیه، فیلیپین، کره جنوبی، پرو، سنگاپور، استرالیا، هنگ کنگ، تایلند، تایوان، مالزی، کانادا، مکزیک، نیوزیلند، شیلی، اندونزی، پاپوآ گینه نو و برونئی 21 عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) هستند.
شعار امسال نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک، ایجاد پویایی جدید و پرورش آینده مشترک است و حاضران مباحثی همچون آینده تجارت آزاد، محرکه های جدید رشد اقتصادی و نقش سازمان سازمان اَپِک در مقابله با چالش های جدید در منطقه را مورد بحث و گفت وگو قرار می دهند.
سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک در واقع یک واحد تجاری کلیدی است که 39 درصد از جمعیت جهان، 48 درصد از تجارت جهانی و 59 درصد از تولید ناخالص کل جهان را در اختیار دارد.
آساق**231**1904**1908
ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ محمد رنگانه گفت: این طرح با هدف رفاه شهروندان و براساس مطالبه مردمی با عنوان طرح یک روزه ترخیص موتور شارژی‌های توقیفی با حمایت دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که موتور شارژی توقیفی دارند با در دست داشتن قبض پارکینگ و مدارک لازم فردا یکشنبه نهم اردیبهشت به پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش مراجعه کنند و مراحل ترخیص یک روزه وسیله نقلیه خود را انجام دهند.

سرهنگ زنگانه گفت: پلیس راهور با سامانه ۱۲۰ در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی درخواست‌های مردمی در حوزه ترافیک است.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • ندای آزادی
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است