Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید راد Saeed Rad نام اصلی احمد حق‌پرست راد (متولد ۴ آبان ۱۳۲۶ در تهران) بازیگر ایرانی است.

زندگی‌نامه سعید راد

وی پس‌از پایان تحصیلات متوسطه، از سال ۱۳۴۷ به فعالیت در سینما پرداخت. در سال ۱۳۵۰، با بازی در فیلم فاتحین صحرا بازیگری را آغاز کرد.

سعید راد، پس از اینکه در اواسط دههٔ ۱۳۶۰ ممنوع‌التصویر شد، ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و ایالات متحدهٔ آمریکا به‌سر برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۱۳۷۸ به وطن بازگشت و پس از سال‌ها دوری از سینما، در دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد.

ازدواج و همسر سعید راد

سعید راد در سال ۱۳۵۴ با نوش‌آفرین ازدواج کرد .

فرزندان (دختر و پسر ) سعید راد

نوش‌آفرین با نام اصلی فاطمه عبدی سال ۱۳۳۵ در استان گیلان و شهر رودبار زاده شد.

در دوره کودکی پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. او فرزند نخست خانواده است و چهار خواهر و دو برادر دارد که حاصل ازدواج دوباره پدرش هستند. در سال ۱۳۵۱ و در سن شانزده سالگی، هنگامی که در دبیرستان کیوان واقع در خیابان مرتضوی تهران مشغول به تحصیل بود و همزمان در یک شرکت مشغول به کار بود، در پی خواندن یک آگهی از جانب استودیو پیام مبنی بر نیاز به یک چهره جدید جوان جهت ایفای نقش در یک فیلم سینمایی به دفتر این استودیو رفت. نام آن فیلم شورش بود و قرار بود رضا میرلوحی آن را کارگردانی کند. در بین تعداد زیاد دختران جوان متقاضی به دلیل شباهت ظاهری نوش‌آفرین با آفرین (آفرین عبیسی) که پیش از این هنرپیشه سینما بود و در آن زمان به دلیل ازدواج از هنرپیشگی دست کشیده بود، مورد توجه فیلمبردار فیلم ایرج صادق‌پور که اتفاقاً همسر آفرین بود، قرار گرفته و به رضا میرلوحی معرفی شد. نوش‌آفرین به دلیل شرایط سخت استودیو از جمله تعهد با سفته صد هزار تومانی از شرکت در فیلم شورش منصرف شد. در همان سن به کمک فریدون خشنود خوانندگی را آغاز کرد.

پس از مدتی توسط یدالله شیراندامی هنرپیشه معروف آن زمان که از دوستان پدرش بود، برای بازی در فیلم قصه ماهان معرفی شد. نوش‌آفرین با یک مدیر تهیه بنام مظاهری قرارداد بازی در پنج فیلم را امضاء کرد که در تمامی آن‌ها علاوه بر نقش اول زن بودن، گریزی از برهنه شدن وجود نداشت.  نوش‌آفرین در این سال‌ها کنار هنرپیشگانی نظیر سعید راد ایفای نقش کرد که بعدها با او ازدواج کرد. نوش‌آفرین پس از هفده سال زندگی با سعید راد، ایران را به قصد هندوستان ترک کرد و از سعید راد جدا شد و پس از مدتی راهی آمریکا شد.

عکس های قدیمی و قبل از انقلاب نوش آفرین و سعید راد

فیلم های سینمایی سعید رادامپراتور جهنم (۱۳۹۵)مترو (۱۳۹۴)عشق و جنون (۱۳۹۲)پایان خدمت (۱۳۹۲)چ (۱۳۹۱)گیرنده (۱۳۹۰)پروانگی (۱۳۸۹)دوئل (۱۳۸۲)عقاب‌ها (۱۳۶۳)دادشاه (۱۳۶۲)عبور از میدان مین (۱۳۶۲)برزخی‌ها (۱۳۶۱)خط قرمز (۱۳۶۰)فرمان (۱۳۶۰)مرز (۱۳۶۰)با عشق مردن (۱۳۵۷)ساخت ایران (۱۳۵۷)گدای اشراف‌زاده (۱۳۵۷)آقای لر به شهر می‌رود (۱۳۵۶)خاکستری (۱۳۵۶)سفر سنگ (۱۳۵۶)سکوت بزرگ (۱۳۵۶)هزار بار مردن (۱۳۵۶)همراهان (۱۳۵۶)جدال (۱۳۵۵)قاصدک (۱۳۵۵)دزد سوم (۱۳۵۴)دو آقای با شخصیت (۱۳۵۴)شرف (۱۳۵۴)کمین (۱۳۵۴)هدف (۱۳۵۴)آب (۱۳۵۳)خشم و خون (۱۳۵۳)کنیز (۱۳۵۳)مرد شب (۱۳۵۳)مسلخ (۱۳۵۳)تنگنا (۱۳۵۲)تیغ آفتاب (فیلم ۱۳۵۲)خروس (۱۳۵۲)خورشید در مرداب (۱۳۵۲)سالومه (۱۳۵۲)صادق کرده (۱۳۵۱)صبح روز چهارم (۱۳۵۱)طغرل (۱۳۵۱)کافر (۱۳۵۱)مردی در طوفان (۱۳۵۱)الکلی (فیلم)خداحافظ رفیق (۱۳۵۰)فاتحین صحرا (۱۳۵۰)مجموعهٔ تلوزیونیدر چشم باد (۱۳۸۹–۱۳۸۸ مسعود جعفری جوزانی)سرزمین کهن (۱۳۹۲‏ کمال تبریزی)فیلم ویدئویی زنده به گور (فیلم ویدئویی) (علی جناب ۱۳۹۴)تله‌فیلم (فیلم تلویزیونی)ساعت به وقتِ صفر (۱۳۹۰)جوایزبرندهٔ تندیس سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد در ششمین دورهٔ جشنوارهٔ سپاس در سال ۱۳۵۳، برای فیلم تنگنابرندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌امین جشنوارهٔ فیلم فجر، برای فیلم گیرنده، سال ۱۳۹۰فیلمهای نوش آفرینقصه ماهان (۱۳۵۲)فرزند شمشیر (۱۳۵۲)روسیاه (۱۳۵۲)دشمن (۱۳۵۲)ماشین مشتی ممدلی (۱۳۵۳)سازش (۱۳۵۳)پری خوشگله (۱۳۵۳)الکی خوش (۱۳۵۳)آب توبه (۱۳۵۳)فرار از حجله (۱۳۵۴)قاصدک (۱۳۵۵)پاداش یک مرد (۱۳۵۵)سکوت بزرگ (۱۳۵۶)خاکستری (۱۳۵۶)آهنگها و آلبوم‌های نوش آفرینفریادخاطره‌ها ۱و۲و۳دختر شاه پریون (۱۳۷۲)اکسیژن (۱۳۷۴)نازنین عاشق (۱۳۷۶)سبزه به ناز می‌آید (۱۳۷۸)ندای نیاکان (۱۳۷۹)هفت دریا (۱۳۸۰)شب تو شب من (۱۳۸۲)عطش (شهریور ۱۳۸۵)کوچه رنگی (۱۳۸۷)آلبومی به زبان هندی که تا امروز منتشر نشده‌است.

عکس جدید نوش آفرین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی در سیرجان؛ زور گل‌گهر و شمس‌آذر به هم نرسید

آفتاب‌‌نیوز :

در آغاز هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، تیم‌های گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین از ساعت ۱۹ در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی صفر بر صفر همراه شد.

ایمان کهیش با کمک‌های حسن ظهیری و حامد تازه پور قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

نبرد امشب، مصاف دو تیم همسایه در جدول محسوب می‌شد. گل‌گهر در حالی میزبان شمس‌آذر بود که در ۶ بازی اخیر با ثبت ۳ مساوی و ۳ شکست، از مسیر برد دور شده بود و در این بازی خانگی به دنبال شکستن طلسم نزدیک به دو ماهه پیروز نشدن بود. در سوی دیگر شمس‌آذر هم که در اولین حضورش در لیگ برتر، نتایج قابل قبولی گرفته است، به دنبال دومین برد متوالی پس از پیروزی هفته گذشته برابر پیکان بود.

با وجود تلاش دو تیم، اما بازی گل‌گهر و شمس‌آذر دیداری سرد از آب درآمد و محمدرضا اخباری و علیرضا جعفرپور، دروازه‌بانان دو تیم روز بی‌دردسری را تجربه کردند. در دقیقه ۹۷ معین قربانی از شمس‌آذر با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا شاگردان سعید دقیقی، مسابقه را ۱۰ نفره به پایان برسانند. در نهایت دیدار گل‌گهر و شمس‌آذر با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با این تساوی گل‌گهر با ۳۶ امتیاز و شمس‌آذر با ۳۵ امتیاز در رده‌های ششم و هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر باقی ماندند.

ترکیب اولیه گل‌گهر سیرجان:

محمدرضا اخباری، مسیح زاهدی، سامان فلاح، مهدی تیکدری، سیدابولفضل رزاق پور، احمد زنده روح، علیرضا علیزاده، روبرتو تورس، مهدی ممی زاده، اریک باگناما و سعید سحرخیزان

سرمربی: مارینوس اوزونیدوس

ترکیب اولیه شمس‌آذر قزوین:

علیرضا جعفرپور، هومن ربیع زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، محسن طرحانی، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح، علی آزادمنش، محمد پاپی، امیرمحمد نسایی و فراز اماملی

سرمربی: سعید دقیقی

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • تساوی در سیرجان؛ زور گل‌گهر و شمس‌آذر به هم نرسید
  • برای تقدیر از مربی اسطوره‌ای، تیم رویایی به خط شد
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • کامنت دیوید بکام زیر پست قهرمانی جود بلینگام: آفرین رفیق / عکس
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • (عکس) سعید جلیلی و فیدل کاسترو در یک قاب
  • تلاش سعید جلیلی برای گرفتن عکس یادگاری با فیدل کاسترو | تصویر