Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:41:55 GMT

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (17 آبان)

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۵۹۷

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (17 آبان)

توقیف 2 روزه روزنامه کیهان، ادامه واکنش ها به تذکر مولاوردی، شروع بارش باران در اصفهان از دهه سوم آبان و ممنوع شدن ورود خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** توقیف 2 روزه روزنامه کیهان، در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی تهران، بر اساس شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان برخلاف سیاست های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه ای، حکم بر توقیف 2 روزه این نشریه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده داد.
*** ادامه واکنش ها به تذکر مولاوردی نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از پیاده روی اربعین خواهان توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی و نریختن زباله شده بود که این موضوع واکنش های بسیاری را بویژه در میان منتقدان دولت به همراه داشت و یادداشت هایی در این باره در برخی منابع خبری و توییت برخی افراد منتشر شده است. از طرفی برخی منابع خبری از اعزام حدود 2 هزار نیروی شهرداری تهران به مراسم اربعین برای پاکسازی مسیرهای پیاده روی خبر داده اند.
*** دستور موقت صادره درباره عضو شورای شهر یزد نیز دیگر خبر مورد توجه بود. روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: با توجه به برخی اخبار در رسانه‌های جمعی، مبنی بر اینکه سپنتا نیکنام می‌تواند در جلسات شورای اسلامی شهر یزد حضور پیدا کند و به فعالیت خود ادامه دهد و یا اینکه در این قضیه با قوه قضاییه توافقی صورت گرفته است، بدین وسیله اعلام می‌دارد که دستور موقت صادره از شعبه 45 دیوان عدالت اداری به قوت خود باقی است و در این خصوص از ناحیه ریاست قوه قضاییه نیز دستوری صادر و ابلاغ نشده است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** شروع بارش باران در اصفهان از دهه سوم آبان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. رئیس پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش های پاییزی در این استان از دهه سوم آبان امسال خبر داد. این بارش ها ( بارش های پاییزی ) بویژه برای نواحی مرکزی و شرقی از رطوبت زیادی برخوردار نیست و کمبود بارش ها در استان اصفهان را جبران نخواهد کرد.
*** ممنوع شدن ورود خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب نیز دیگر خبر مورد توجه بود. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل از ممنوعیت ورود خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب خبر داد.
*** بیکار بودن 20 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. برخی منابع خبری به نقل از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرده اند که میانگین آمار بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور 20 درصد است اما این آمار در استان اصفهان 20.8 درصد می باشد.
گ/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.

مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.

تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشورهای غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.

«تیک تاک» بارها این ادعاها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.

«شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.

ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.

این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

کد خبر 847220 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی خبر مهم ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری