Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:30:26 GMT

نصرالله: استعفاي حريري را قانوني نمي دانيم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۶۹۲۸

نصرالله: استعفاي حريري را قانوني نمي دانيم

خبرگزاري آريا - دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه سعد حريري در بازداشت سعودي ها به سر مي برد و استعفايش اجباري بوده است آن را غير قانوني دانست.
به گزارش خبرگزاري مهر ، سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان به مناسبت اربعين امام حسين(ع) و روز شهيد حزب الله در سخناني گفت: به رسول الله(ص) و اهل بيت و امام مهدي(عج) و امت اسلامي اربعين را تسليت عرض مي کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرالله بيان کرد: مراسم ميليوني سالروز اربعين واقعه بي نظيري است که مليونها نفر در آن مشارکت مي کنند و زائران از هر مکاني به سوي کربلا مي آيند. دولت عراق امنيت زائران را برقرار مي کند و همه عراقي ها به مردم از طريق موکب هاي در مسير پياده روي اربعين کمک مي کنند.
دبير کل حزب الله لبنان بيان کرد: ميليونها زائر به سوي امام حسين(ع) مي آيند زيرا ايشان شهيد فرزند شهيد است که خودش را براي دين فدا کرد. شهيدان در مسير امام حسين(ع) حرکت مي کنند زيرا آنها از دنيا چيزي طلب نمي کنند. تعداد زائران که به کربلا در مراسم اربعين وارد شدند بالغ بر 20 مليون نفر رسيد که از سراسر دنيا به کربلا آمدند.
وي افزود: ما به برکت جانفشاني شهيدان و همه کساني که جان خود را فدا کردند اراضي و اسيران خود را آزاد کرديم و همه طرح هاي اسرائيل را با شکست روبرو کرديم و در آگوست 2017 اراضي و اسيران خود را آزاد کرديم. به برکت شهيدان و زخمي شدگان توانستيم در سال 2000 و آگوست 2017 اراضي و اسيران خود را آزاد کنيم. ما قدرت بازدارندگي در کشور در برابر تهديدات اسرائيل ايجاد کرديم و از امنيت و ثبات حمايت کرديم و در شکستن بزرگترين توطئه ضد ملت هاي منطقه با ابزا داعش نقش داشتيم.
نصرالله گفت: امروز در مراحل آخر غلبه بر داعش به سر مي بريم و در برابر ما هفته هايي باقي مانده است تا داعشي ها را در سوريه و عراق از بين ببريم. داعش نفس هاي آخر خود را مي کشد و با دستاوردهاي ميداني که در البوکمال و قبل از آن در کل سوريه به دست آمده است و نيروهاي عراقي و سوري در مرزها به يکديگر رسيده اند داعش در مراحل پاياني خود به سر مي برد.ما امروز به برکت شهيدان در لبنان امنيت و ثبات داريم و در عزت و کرامت به سر مي بريم. جانفشاني شهيدان متعلق به همه است نه حزب يا مذهب و روستاي خاص بلکه براي همه لبناني هاست تا از لبنان و منطقه که از سوي اسرائيلي که فلسطين را اشغال کرده است تهديد مي شود، حفاظت شود.
دبير کل حزب الله لبنان اعلام کرد: از روز شنبه گذشته لبنان وارد بحران سياسي شد و لبنان در برابر مرحله مهمي قرار گرفت. قبل از آن اوضاع بسيار خوب بود و رئيس جمهور انتخاب شد و کابينه تشکيل شد در راستاي قانون انتخابات حرکت شد و مقدمات انتخابات و موضوع بودجه مورد توجه بود و از ثبات و امنيت بي مانندي برخوردار بود. فرودگاه بيروت و گذرگاه هايي مرزي از وضعيت خوبي برخوردار بودند و اين گواه امنيت بود و عرصه مثبتي با همکاري واراده همه گروههاي سياسي وجود داشت.
وي افزود: در اين شرايط خوب لبنان و همکاري و ارتباط گروههاي سياسي به ناگاه ضربه واحدي وارد شد و عربستان سعد حريري نخست وزير را فرا خواند و آنهم بدون معاونينش و مشاورانش و وي را مجبور به استعفا و قرائت بيانيه کرد و لبنان را در وضع جديد قرار داد. نخست وزير لبنان در عربستان در بازداشت و ممنوع از بازگشت به لبنان است. دخالت آشکاري از جانب سعودي ها براي وادار کردن نخست وزير به استفعا وجود دارد و همه لبناني ها اين موضوع را از نشانه ها و شواهد مي دانند. پس از ارائه استعفا نخست وزير لبنان در حبس خانگي قرار گرفت و اجازه بازگشت به لبنان به وي داده نشد. تلاش سعودي ها براي سرنگوني حريري فقط از دولت نيست بلکه از رهبري جريانش و تلاش براي تحميل رهبري جديد بدون آگاهي و اطلاع جريان المستقبل و اجبار وي به آن و نيز ديکته کردن نخست وزير بر لبنان بود. عربستان به دنبال نخست وزير جديدي است که برنامه هاي آنرا پياده کند و لبناني ها را عليه يکديگر قرار دهد. عربستان اقدام به تحريک کشورهاي جهان ليه لبنان و اعمال تحريم ها ضد آن مي کند و کشورهاي حوزه خليج فارس را به خروج اتباع خود تشويق مي کند. سعودي ها از اسرائيل درخواست کرده اند که لبنان را هدف قرار دهد و دهها ميليارد دلار براي آن داده اند و ما بر اساس اطلاعات سخن مي گوييم. با اين اقداماتي که عربستان انجام داده است آيا خواهان خير لبنان است؟ از لبناني ها مي خواهم که درباره وقايع اطراف خود تامل کنند.
نصرالله تاکيد کرد: ما اين دخالت آشکار عربستان در امور داخلي لبنان را محکوم مي کنيم. اين رفتار زننده با سعد حريري را محکوم مي کنيم. اهانت به نخست وزير لبنان اهانت به همه لبناني هاست. استعفاي اعلام شده را غير قانوني و مغاير با قانون اساسي و نامشروع مي دانيم زيرا تحت اکراه و زور حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است