Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه ایندیپندنت، نتایج یک تحقیق نشان می دهد یک گروه ملی گرای افراطی سفیدپوست در انگلیس، جوانان را جذب و آنها را به اردوگاه‌های آموزشی در خارج از کشور اعزام می کند که مشابه اردوگاه‌های شبه نظامی است.

این روزنامه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک گروه طرفدار اروپا موسوم به «هویت نسل» ماه پیش شاخه جدید خود را در انگلیس راه اندازی کرد؛ اما گزارشگران مخفی شبکه آی تی وی انگلیس دریافتند حامیان این گروه در انگلیس پیش از این نیز در فعالیت‌های این گروه شرکت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی که مخفیانه از اردوگاه آموزشی گروه «هویت نسل» در فرانسه (برای یک برنامه مستند در تلویزیون انگلیس) تصویربرداری کرده بود گفت: ما دو ساعت در صبح‌ها آموزش می‌دیدیم، و در پایان یک هفته آموزش، تظاهراتی نمایشی برگزار کردیم. البته این تظاهرات بسیار شبیه یک تظاهرات واقعی بود، چون در آن از هر چیزی که در یک تظاهرات واقعی استفاده می‌شود، مانند اسپری و ... استفاده شد. این تظاهرات بسیار سازمان یافته بود.

یکی از اعضای بلندپایه نروژی گروه «هویت نسل» به گزارشگری که برای شش ماه به این گروه نفوذ کرده بود گفت: ما جوانان عادی را می خواهیم که مایل به پیوستن به این گروه هستند، و به آنها آموزش خواهیم داد.

این تصاویر ویدئویی حدود 200 عضو را نشان می‌دهد که آموزش‌های رزمی و تن به تن می‌بینند و در پایان در حالی که یونیفرمی با لوگوی گروه «هویت نسل» پوشیده اند،‌ دوره آموزشی خود را در مراسمی شبیه رژه شبه نظامیان به پایان می رسانند.

گروه «هویت نسل» که فعالیت خود را در فرانسه آغاز کرد و در سراسر اروپا گسترده شده است، ادعا می کند نماینده «اروپایی های بومی» است. این گروه مروج توطئه توهم راست‌گراهای افراطی مبنی بر این است که سفیدپوستان در حال تبدیل شدن به اقلیت هستند.

این گروه ماه پیش با آویزان کردن پارچه نوشته ای از پل وستمینستر، حضور خود را در انگلیس اعلام کرد و هم اکنون مشغول جذب عضو در این کشور است. روی این پارچه نوشته عبارت «از لندن دفاع کنید، اسلام گرایی را متوقف کنید» نقش بسته بود.

دامهنیت مک کنا، رهبر گروه «هویت نسل» در انگلیس و ایرلند مدعی شد ایدئولوژی این سازمان درباره «هویت قومی- فرهنگی» است،‌ و خواستار بازگشت همه مهاجران غیرقانونی به کشورهایشان است.

وی به روزنامه ایندیپندنت گفت: ما خواستار احیای فرهنگ و سبک زندگی مان هستیم. بزرگترین نگرانی ما، تبدیل شدن به اقلیت در کشور خودمان است.

مک کنا گفت «اسلام گرایی» در انگلیس و ایرلند رو به گسترش است. وی گفت: به نظر من، اسلام یک دین نیست، بلکه بیشتر یک نیروی سیاسی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حجم اظهارات نژادپرستانه و یهودستیرانه طرفداران گروه که به پست های آنلاین گروه پاسخ داده بودند گفت هر کسی که «تلاش کند موضوع یهودیان را مطرح کند» از عضویت رسمی در گروه منع خواهد شد.

اما گروهی که معلوم شد شاخه گروه تروریستی نئونازی «اقدام ملی» است، مدعی شد همان آرمان های گروه «هویت نسل» را دنبال می کند. این گروه نئونازی نیز اردوگاه‌های آموزشی خود را دارد.

حمایت از گروه «هویت نسل» در سلسله حملات تروریستی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، در سراسر اروپا افزایش یافته است. این گروه در عین حال از نگرانی ها درباره ورود صدها هزار مهاجر به اروپا بهره برداری کرده است. گروه «هویت نسل» با استفاده از تصاویر ویدئویی و حضور پررنگ در رسانه های اجتماعی، نوجوانان و جوانان را در اقدامی که به گفته محققان «استفاده از فرهنگ اینترنت به عنوان سلاح» است، هدف قرار می دهد.

سران «هویت نسل» با رد برچسب هایی که به عنوان گروه راست افراطی به این گروه زده شده است، مدعی هستند از ورود افراد افراطی به گروه جلوگیری می کنند، اما تحلیلگران می گویند این سازمان کاملاً از برتری سفیدپوستان حمایت می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین

تیم ملی هندبال جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کویت و چین همگروه شد.

به گزارش تابناک ورزشی، عصر امروز ساعت 16 به وقت محلی مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.

13 تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در 3 گروه 3 تیمی و یک گروه 4 تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:

گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ

گروه B: کویت - ایران- چین

گروه C: اردن- هند - عمان

گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی- چین تایپه- قطر

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان 2025 در لهستان قرار است 26 تیر تا 6 مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.

لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردد که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابتها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان ایران با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد