Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@01:19:33 GMT

استعفاي حريري را قانوني نمي دانيم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۷۴۶۰

استعفاي حريري را قانوني نمي دانيم

خبرگزاري آريا - دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه سعد حريري در بازداشت سعودي ها به سر مي برد و استعفايش اجباري بوده، آن را غير قانوني دانست.
به گزارش خبرگزاري مهر ، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان به مناسبت اربعين امام حسين(ع) و روز شهيد حزب الله در سخناني گفت: روز اربعين را به رسول الله(ص)، اهل بيت (ع)، حضرت بقيةالله (عج) و امت اسلامي تسليت عرض مي کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرالله بيان کرد: مراسم ميليوني سالروز اربعين واقعه بي نظيري است که مليونها نفر در آن مشارکت مي کنند و زائران از هر مکاني به سوي کربلا مي آيند. دولت عراق امنيت زائران را برقرار مي کند و همه عراقي ها به مردم از طريق موکب هاي موجود در مسير پياده روي اربعين کمک مي کنند.
دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه تعداد زائراني که از سراسر دنيا در مراسم اربعين به کربلا وارد شدند بالغ بر 20 مليون نفر است، بيان کرد: ميليونها زائر به سوي امام حسين(ع) مي آيند زيرا ايشان شهيد و فرزند شهيدي است که خودش را براي دين فدا کرد. شهيدان در مسير امام حسين(ع) حرکت مي کنند زيرا آنها از دنيا چيزي طلب نمي کنند.
وي افزود: ما به برکت جانفشاني شهيدان و همه کساني که جان خود را فدا کردند اراضي و اسيران خود را آزاد کرديم و همه طرح هاي اسرائيل را با شکست روبرو کرديم و در آگوست 2017 اراضي و اسيران خود را آزاد کرديم. به برکت شهيدان و زخمي شدگان توانستيم در سال 2000 و آگوست 2017 اراضي و اسيران خود را آزاد کنيم. ما قدرت بازدارندگي در کشور در برابر تهديدات اسرائيل ايجاد کرديم و از امنيت و ثبات حمايت کرديم و در شکستن بزرگترين توطئه ضد ملت هاي منطقه با ابزار داعش نقش داشتيم.
نصرالله گفت: امروز در مراحل آخر غلبه بر داعش به سر مي بريم و در برابر ما هفته هايي باقي مانده است تا داعشي ها را در سوريه و عراق از بين ببريم. داعش نفس هاي آخر خود را مي کشد و با دستاوردهاي ميداني که در البوکمال و قبل از آن در کل سوريه به دست آمده است و نيروهاي عراقي و سوري در مرزها به يکديگر رسيده اند داعش در مراحل پاياني خود به سر مي برد.ما امروز به برکت شهيدان در لبنان امنيت و ثبات داريم و در عزت و کرامت به سر مي بريم. جانفشاني شهيدان متعلق به همه است نه حزب يا مذهب و روستاي خاص بلکه براي همه لبناني هاست تا از لبنان و منطقه که از سوي اسرائيلي که فلسطين را اشغال کرده است تهديد مي شود، حفاظت شود.
دبير کل حزب الله لبنان اعلام کرد: از روز شنبه گذشته لبنان وارد بحران سياسي شد و لبنان در برابر مرحله مهمي قرار گرفت. قبل از آن اوضاع بسيار خوب بود و رئيس جمهور انتخاب شد و کابينه تشکيل شد در راستاي قانون انتخابات حرکت شد و مقدمات انتخابات و موضوع بودجه مورد توجه بود و از ثبات و امنيت بي مانندي برخوردار بود. فرودگاه بيروت و گذرگاه هايي مرزي از وضعيت خوبي برخوردار بودند و اين گواه امنيت بود و عرصه مثبتي با همکاري واراده همه گروههاي سياسي وجود داشت.
وي افزود: در اين شرايط خوب لبنان و همکاري و ارتباط گروههاي سياسي به ناگاه ضربه واحدي وارد شد و عربستان سعد حريري نخست وزير را فرا خواند و آنهم بدون معاونينش و مشاورانش و وي را مجبور به استعفا و قرائت بيانيه کرد و لبنان را در وضع جديد قرار داد. نخست وزير لبنان در عربستان در بازداشت و ممنوع از بازگشت به لبنان است. دخالت آشکاري از جانب سعودي ها براي وادار کردن نخست وزير به استفعا وجود دارد و همه لبناني ها اين موضوع را از نشانه ها و شواهد مي دانند. پس از ارائه استعفا نخست وزير لبنان در حبس خانگي قرار گرفت و اجازه بازگشت به لبنان به وي داده نشد. تلاش سعودي ها براي سرنگوني حريري فقط از دولت نيست بلکه از رهبري جريانش و تلاش براي تحميل رهبري جديد بدون آگاهي و اطلاع جريان المستقبل و اجبار وي به آن و نيز ديکته کردن نخست وزير بر لبنان بود. عربستان به دنبال نخست وزير جديدي است که برنامه هاي آنرا پياده کند و لبناني ها را عليه يکديگر قرار دهد. عربستان اقدام به تحريک کشورهاي جهان ليه لبنان و اعمال تحريم ها ضد آن مي کند و کشورهاي حوزه خليج فارس را به خروج اتباع خود تشويق مي کند. سعودي ها از اسرائيل درخواست کرده اند که لبنان را هدف قرار دهد و دهها ميليارد دلار براي آن داده اند و ما بر اساس اطلاعات سخن مي گوييم. سعودي ها در سال 2006 از اسرائيل خواستند که لبنان را هدف قرار دهد و از جنگ اسرائيل ضد لبنان حمايت کردند. با اين اقداماتي که عربستان انجام داده است آيا خواهان خير لبنان است؟ از لبناني ها مي خواهم که درباره وقايع اطراف خود تامل کنند.
نصرالله تاکيد کرد: ما اين دخالت آشکار عربستان در امور داخلي لبنان را محکوم مي کنيم. اين رفتار زننده با سعد حريري را محکوم مي کنيم. اهانت به نخست وزير لبنان اهانت به همه لبناني هاست. استعفاي اعلام شده را غير قانوني و مغاير با قانون اساسي و نامشروع مي دانيم زيرا تحت اکراه و زور حاصل شده است. دولت کنوني قانوني و مشروع است. امنيت و ثبات اقتصادي و پولي ارزشمند است و به آن تمسک مي کنيم در مقابل عربستان به دنبال برهم زدن آن است تا خانه هاي شما را خراب کند آنهم با دستان خودتان آيا اين کار را انجام مي دهيد؟ نخست وزير لبنان در عربستان تحت بازداشت است و بايد آزاد شود و لبناني ها بايد در راستاي بازگردانيدن وي اقدام کنند. اين استعفا را نادرست غيرقانوني و با زور مي دانيم که ما آنرا نمي پذيريم و بنابر اين دولت کنوني قانوني و مطابق با قانون اساسي است. دولت نمي تواند تشکيل جلسه دهد درست اما مستعفي نيست و سخن گفتن از رايزني هاي جديد قابل قبول نيست و اين تمايل ادوات و توطئه گران است. حريري بيايد آنگاه مي پذيريم.
دبير کل حزب الله لبنان به دخالت هاي سعودي و نقش مخرب آنها در جنگ سوريه به ويژه نبردهاي دمشق و ديگر مناطق سوريه نيز پرداخت.
وي بيان کرد: اداره حکيمانه و مسئولانه ميشل عون با رايزني نبيه بري بايد محل اجماع باشد. در برابر تهديدات آشکار و اهانت و کينه توزي بايد مسئوليت پذير باشيم و از يکديگر حمايت و مراقبت به عمل آوريم. اداره بحران از سوي ميشل عون توانسته است که توطئه را از بين ببرد و ثبات را حفظ کند. کساني توطئه کردند بايد در محاسبات خود تجديد نظر کنند زيرا به اشتباه افتاده اند. وحدت ميان لبناني ها اساسي است و بايد رايزني دائم ميان آنها باشد و نگران نباشيد که اين وحدت کشور ما را حفظ مي کند. بايد اختلافات را کنار بگذاريم و در کنار هم باشيم.
دبير کل حزب الله لبنان گفـت: شبکه العربيه از طرح ترور حريري سخن گفته است در حالي که دستگاههاي امنيتي آنرا تکذيب کردند اما العربيه اين اخبار را ادامه ميدهد. کساني که از ترورهاي سياسي سخن مي گويند بايد آگاه باشند. فرضيه هايي درباره جنگ اسرائيل وجود ندارد زيرا دشمن مي داند که هزينه گزافي اين جنگ دارد اما فشارهاي سعودي ها وجود دارد. اسرائيل ممکن است که از طريق برخي کشورها فشار وارد کند يا به دنبال فتنه در لبنان باشد.
نصرالله ادامه داد: اسرائيلي ها به جبهه النصره براي يورش به شهرک الحضر کمک کردند آيا اين براي فتنه و جنگ طايفه اي در منطقه نيست؟ صهيونيستها از جنگ حذر و بيم دارد. به صهيونيستها درباره کوچکترين اشتباه يا خطا در ارزيابي اوضاع هشدار مي دهم ما امروز از هر زماني ديگري قوي تر هستيم. صهيونيستها به خوبي مي دانند که هر آنچه در سخنراني هاي قبل درباره جنگ گفتم بر اساس واقعيت است نه جنگ رواني.
وي افزود: سعودي ها به شدت از ما خشمگين هستند و ما دليل عصبانيت آنها را مي دانيم اما واکنش آنها و شيوه زبون آنها را نمي دانيم.
دبير کل حزب الله لبنان بيان کرد: به سوريه توجه کنيد که آرزوهاي عريض و طويل داشتند اما شکست خوردند و امروز در البوکمال داعش به پايان خود رسيده است و نيز در عراق طرح آنها با شکست روبرو شد و در يمن. دستاورد يا پيروزي نيست بلکه محاصره دريايي، زميني و هوايي و ارتکاب جنايات آنهاست. سازمان ملل عربستان را در فهرست سياه کودکشي قرار داده است نه حزب الله. عربستان حزب الله را متهم مي کند و دستگاه اطلاعاتي عربستان ايران را عامل ورود موشک بالستيک به يمن مي داند و اينکه آنرا به حزب الله داده است تا به عربستان شليک کند. يمني ها خود اين موشکها و پهپادها را مي سازند.
وي گفت: اگر حزب الله عامل شکست سعودي ها در يمنن است يعني اينکه حزب الله بسيار عظيم است.
سيد حسن نصرالله بيان کرد: در بحرين مانع از برگزاري تظاهرات شديد و شيخ عيسي قاسم را در حبس خانگي قرار داديد و جوانان بحريني را کشتيد و جوانان و رهبران را به زندان افکنديد.
نصرالله افزود: لنبان تابع ايران نيست اما داراي نفوذ در لبنان است اما دخالتي در امور لبنان نمي کند اما عربستان نفوذ در لبنان دارد و در امور داخلي آن دخالت مي کند. يک سند و دليل براي اثبات دخالت ايران در امور داخلي لبنان بياوريد. عربستان نمي تواند ضد ايران کاري انجام دهد قصد انتقام از لبنان دارد. همه طرح هاي عربستان در لبنان با شکست روبرو خواهد شد همانطور که همه پرونده هايش با شکست روبرو شد. غلبه بر حزب الله در لبنان را هدف قرار ندهيد زيرا عربستان اگر هر کاري کند و با همه امکانات بيايد و اسرائيل را تشويق به جنگ کند و آنچه طوفان قاطعيت ناميده مي شود به راه اندازد نمي تواند بر حزب الله غلبه کند. الجبير از نجات ملت لبنان دم مي زند آيا آنچه انجام مي دهيد در راستاي نجات ملت لبنان است يا مي خواهيد همانگونه که ملت يمن را با هزاران شهيد و زخمي و وبا و ويراني نجات داديد ملت لبنان را هم نجات دهيد؟ آيا ملت لبنان را قتل و ويراني و خونريزي مي خواهيد نجات دهيد؟ آيا ملت لبنان را با بي ثبات کردن و گرفتن امنيت و ثبات آن و بازداشت نخست وزيرش مي خواهيد نجات دهيد؟ آيا ملت لبنان را ترساندن و ارعاب ساکنانش و تشويق اسرائيل به راه انداختن جنگ ضد آن مي خواهيد نجات دهيد؟
وي گفت: مي خواهند لبنان را هدف قرار دهند زيرا مستقل است و زير بار دستورات شاهزاده نمي رود. مي خواهند حزب الله را مجازات کنند مي توانم به آنها طرح بدهم تا عقول اندکشان را به کار اندازند اما ملت لبنان را مجازات نکنند. ما با وحدت و انسجام اين شرايط را پشت سر مي گذاريم. لبنان کشوري آزاد و مستقل و کريم است و زير بار ديکته و اراده خارجي نمي رود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله لبنان به یاری غزه برخاسته و این حمایت، طرح جنگی دشمن صهیونیست در فلسطین و لبنان را در برهه کنونی و در آینده با مانع روبرو کرده است.

وی افزود: هرآنکه آینده نگر نباشد و این دشمن را نشناسد نمی‌تواند حقایقی را درک کند که بیانگر این است که حمایت ما فوایدی دارد که فراتر از حمایت از غزه و نیز فراتر از حمایت لبنان است و آن تشکیل نیروی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی است. طرح‌هایی که درباره لبنان و جنوب آن گفته می‌شود تا زمانی که آتش بسی در غزه برقرار نشود غیرقابل اجراست. هر آنکه بحث آتش بس در جنوب را مطرح می‌کند تا دشمن صهیونیست به راحتی در غزه به جنگ ادامه دهد در واقع از ما دعوت می‌کند که در حمله دشمن اسرائیلی مشارکت داشته باشیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل. جنگ در غزه باید متوقف شود و پس از آن جنگ در لبنان متوقف می‌شود. اینکه با تهدیدات نزد ما بیایند مبنی بر اینکه اسرائیل به شما حمله می‌کند و خطاب به آنها می‌گوئیم که تهدیدات شما درست بودن رویارویی ما را ثابت می‌کند و اینکه ما را مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گالانت وزیر جنگ دشمن که تهدید می‌کند که هدف اصلی بازگردانیدن ساکنان شمال به منازلشان است و برهه آتی سرنوشت ساز خواهد بود؛ خطاب به او می‌گوئیم که جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را برگرداند بلکه این جنگ بازگشت آنها را بیش از پیش دورتر خواهد کرد و ممکن است در نهایت بازگشتی در کار نباشد.تداوم جنگ و توسعه آن شهرک نشینان را بر نمی‌گرداند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. جهان باید بیدار شود و جنگ غزه را متوقف کند زیرا این به واقعیت نزدیک تر است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله به دشمن به شکل متناسب پاسخ می‌دهد و گسترش جنگ از سوی دشمن، گسترش پاسخ و مقاومت از سوی حزب الله را به همراه خواهد داشت این تصمیم قطعی است. هنگامی که دشمن، یکی از برادران ما را در منطقه الصرفند هدف قرار داد ما روز سه شنبه با سه پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گلوانی و مقر یگان ایغوز را در پادگان شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادیم و طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. همه این تحولات فقط با سه پهپاد رقم خورد حال تصور کنید که اگر پا را فراتر بگذارند چه رخ خواهد داد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن تأیید می‌کنند که حدود ۴ هزار موشک و حدود ۶ هزار موشک ضدتانک از سوی حزب الله از زمان شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. آنها می‌گویند که حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. با یک محاسبه این میزان سه درصد خواهد بود این بدان معنی است که ما فقط سه درصد از ذخایرمان را طبق گزارش رسانه‌های دشمن طی این هفت ماه خرج کرده ایم و تأثیرات آن آواره شدن شهرک نشینان و خسارت سنگین دشمن و فرسوده شدن ارتش اشغالگر بوده است. آیا بیش از این می‌خواهند؟ به هر حال ما آماده هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند