Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-29@11:28:18 GMT

درمان فوری یبوست ،درمان خانگی یبوست با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۸۳۸۵

درمان فوری یبوست ،درمان خانگی یبوست با طب سنتی

رفع سریع یبوست ، بهترین راه برای رهایی از یبوست با طب سنتی ، درمان قطعی یبوست ،برای درمان یبوست چه بخوریم ،درمان یبوست با خاکشیر ،علل یبوست ، درمان یبوست با روغن زیتون ،برای رفع یبوست چه قرصی بخوریم

گرفتگی روده و اختلال در اجابت مزاج وضعیتی سختی است که بایستی به سرعت درمان شود. گاهی اوقات تخلیه روده به طور طبیعی و بدون مشکل انجام میشود اما بعضی روزها به دلیل اشتباهات در تغذیه و سبک زندگی این روند دچار اختلال می شود اختلالی که با درد و ناراحتی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از درمان هایی که در این شرایط می توانند به سرعت مشکل شما را حل کند استفاده از طب فشاری است یا بهتر بگوییم فشار دادن قسمتی از بدنتان است.

نقطه ای موردنظر طب فشاری برای درمان یبوست کجاست؟

نقطه ای که باید برای درمان سریع یبوست و مشکلات روده این چنینی بایدفشار دهید چند میلیمتر پایین تر از ناف قرار دارد که بایستی بر حسب عرض انگشت سبابه نقطه مورد نظر را پیدا کنیم.

عرض انگشت سبابه خود را در عدد ۳ ضرب کنید ، بر طبق اندازه استاندارد عرض این انگشت شما ۱ اینچ است.

به زبان دیگر سه انگشت سبابه پایین تر از ناف درست نقطه ای که باید شما برای درمان فشار دهید.

فشار قسمتی زیر شکم برای درمان یبوست

چطور این کار را انجام دهیم؟

زمانی که در توالت هستید به مدت ۱ تا ۳ دقیقه این نقطه را فشار دهید. مدت فشار بستگی به شدت مشکل در روده شما دارد.

با فشار دادن این نقطه از بدن انرژی درمانی باعث شروع دفع مواد سمی ازروده ها می شود ، درست تاثیری که ماساژ عضلات شکم خواهد داشت.

فشار این نقطه از شکم علاوه بر رفع یبوست میتواند در درمان مشکلات گوارشی و دردهای قاعدگی موثر باشد.

علاوه بر این روش با نشستن به صورت چمباته هنگام اجابت مزاج می توانید کار روده ها را ساده تر کنید.

درمان یبوست با خاکشیر

استفاده از خواص خاکشیر برای یبوست و درمان آن در طب سنتی رایج بوده است. در ادامه با موارد استفاده و کاربرد دارویی خاکشیر برای یبوست آشنا شوید.

یبوست یک عارضه معده ای –روده ای رایج است. افرادی که این مشکل را دارند، حرکات معده ای و گوارشی کندتری دارند. به طور کلی اگر کمتر از ۳ بار در هفته دفع مدفوع دارید و مدفوع تان سفت و خشک است احتمالا به یبوست مبتلا شده اید. یبوست سرچشمه بسیاری از امراض است و نوع مزمن آن علاوه بر ناراحتی در هنگام دفع، انسان را بی حال و کسل کرده و خمیازه ایجاد می کند. همین طور باعث بد مزه شدن دهان شده و اشتها را از بین می برد به همین دلیل درمان آن باید جدی گرفته شود.

استفاده از خواص خاکشیر برای یبوست در طب سنتی بسیار شناخته شده است. نوشیدن شربت خاکشیر قبل از صبحانه می‌تواند به رفع یبوست و جوش‌های صورت کمک کند. مخلوط یک قاشق غذاخوری خاکشیر، نصف لیوان آب جوش و دو حبه قند یا معادل آن شکر تقریبا برای تمام مزاج‌ها مناسب است، به خصوص برای افرادی که شکم‌شان سخت کار می‌کند.

موارد استفاده از خاکشیر برای یبوست

خاکشیر برای یبوست ناشى از غالب شدن مزاج سرد و درمان ضعف معده

شانه غالب شدن مزاج سرد، خشکى دهان، کم میلى به آب، بد طعمی طعام، بی ‏اشتهایی، نفخ شکم، بروز برخى دردها در معده، ضعف و لاغرى که روز به روز زیاد شود، است. استفاده از خاکشیر همراه با آب جوش برای برطرف شدن این مشکل مفید خواهد بود.

خاکشیر برای یبوست سوداوى با منشاء عصبى

نشانه آن کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته می‏شود. در این حال تکه‏ اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى می‏ماند. حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمی‏شود. مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را موجب میگردد.

خاکشیر برای یبوست سالخوردگان

سالخوردگان بدنشان کم‏ آب و خشک شده و به همین نسبت روده‏ های شان نیز خشک و کم‏ آب می‏گردد و در نتیجه کمتر ترشح می‏کند و این سببى براى یبوست آنان میشود. در این مورد بهترین داروى طبیعى خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان قندداغ کرده بنوشند. در اینجا لعاب خاکشیر روده را تر و نرم و سطح درونى آن را لیز نموده و سبب سهولت سیر مدفوع و رفع تدریجى عارضه می‏گردد. با خوردن خاکشیر رنگ مدفوع اغلب سیاه می‏شود. لازم به ذکر است که استفاده سالخوردگان از داروهای ملین و مسهل‏ها زیان‏ آور می‏باشد، زیرا مانده رطوبت بدن آنان را کشیده و از میان برده و موجب خطر مرگ خواهد گردید.

خاکشیر برای یبوست زنان باردار

استفاده از خواص خاکشیر به دلیل طبع ملایم و معتدلی که خاکشیر دارد، برای رفع یبوست دوران بارداری و رفع عوارض ناشی از آن مفید خواهد بود، با این وجود استفاده از آن در این دوران باید با احتیاط صورت گیرد.

خاکشیر برای یبوست کودکان‏

در کودکانى که مبتلاء به یبوست و دل ‏درد شده و جوشهائى در بدنشان پیدا می‏شود اگر روزى یک قاشق چایخورى خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به آنان بنوشانند رفته‏ رفته لینتى در مزاجشان پیدا شده و رفع دل‏ درد و برطرف شدن بثورات آنها خواهد گردید. استفاده از خاکشیر برای کودکان و نوزادان بدون هیچ نگرانی همراه خواهد بود و حتى به نوزادان نیز می‏توان خاکشیر کوبیده و قند داغ را به میزان نصف قاشق چایخورى داد و نتیجه گرفت.

میزان و نحوه مصرف خاکشیر برای یبوست

نکته مهم در مصرف خاکشیر، شستن صحیح و دقیق آن است زیرا به همراه دانه های ریز خاکشیر، خاک و ناخالصی های فراوانی وجود دارد.

دانه‌های خاکشیر را ۱۵ دقیقه درون آب خیس کنید سپس آب اضافی آن را خالی کنید، و چندین مرتبه شستشو را ادمه دهید. برای رفع یبوست خاکشیر ، باید با اب جوش مصرف شود و برای رسیدن به نتیجه بهتر، لازم است خاکشیر به همراه آب جوش ۵ تا ۶ قل بخورد و سپس با نبات سفید یا شکر شیرین شود. به طور کلی مصرف روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری خاکشیر با آب جوش و نبات علاوه بر بهبود یبوست به شفاف شدن و زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند چرا که خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است.

درمان یبوست با ماساژ شکم جهت عقربه‌های ساعت

مالیدن روغن بنفشه و سیاه‌دانه در جهت عقربه‌های ساعت حداقل ۲ تا ۳ ساعت بعد از غذا به‌مدت ۱۰ دقیقه به لینت مزاج کمک و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند, مالیدن روغن بنفشه به شکم کودکان در جهت عقربه‌های ساعت بسیار مفید است.

درمان یبوست با روغن زیتون

روغن زیتون باید یک قاشق غذاخوری صبح ها ناشتا مصرف شود . بخاطرداشته باشید مصرف بیش از آن باعث اسهال می شود

توجه نمایید انجمن کودکان امریکا مصرف روغن زیتون را برای درمان یبوست کودکان مناسب نمی دانند. بجای آن توصیه به مصرف آب سیب (دقت نمایید باور مردم درباره سیب ایجاد یبوست است )، آب آلو یا پوره آلو، پوره زردآلو و مصرف غلات سبوس دار است. اگر تغییرات تغذیه ای باعث بهبود یبوست نشد باید به متخصص کودکان مراجعه نمایند

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز روش هایی وجود دارند که به کمک آنها می توانید درد شکم و معده خود را به سرعت کاهش دهید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. در ادامه با برخی از این راهکارها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: دم‌کرده گیاه دم‌شیر چه فوایدی دارد؟ آب

زمانی که معده درد دارید، اولین چیزی که باید بنوشید یک لیوان آب است. کم آبی یکی از علل شایع معده درد است و آبرسانی مجدد سریعترین راه برای رفع آن است.

درد شکمی مرتبط با کم آبی (DROP) زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش مایع کافی نداشته باشد. بدن برای هضم غذا به آب نیاز دارد. حتی کم آبی خفیف می تواند روند گوارش را مختل کند و باعث گرفتگی شکم، حالت تهوع و یبوست شود.

اگر اسهال دارید، نوشیدن آب بسیار مهمتر است. اسهال می تواند باعث کم آبی بدن و تداوم درد شکم شود. برای کنترل حالت تهوع جرعه جرعه های کوچک آب با دمای اتاق بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل یک ریشه معطر است که قرن هاست برای درمان ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود.

زنجبیل به صورت عصاره، تنتور، قرص، مکمل و چای موجود است، اما می‌تواند به صورت خام نیز برای تسکین علائم گوارشی استفاده شود. برخی از افراد از ریشه خام آن برای تهیه چای زنجبیل استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر تکه هایی از زنجبیل تازه پوست کنده را برای کمک به کاهش حالت تهوع می جوند.

برخی دیگر معتقدند که دمنوش زنجبیل در صورت سوء هاضمه می تواند به آروغ زدن کمک کند، در حالی که برخی دیگر از زنجبیل صاف برای رفع غرغر شکم یا ناراحتی معده استفاده می کنند.

عوارض جانبی مانند سوزش سر دل یا اسهال ممکن است رخ دهد اما معمولا خفیف هستند. در حالی که زنجبیل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اگر از داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) مانند وارفارین استفاده کنید، می تواند خطر خونریزی و کبودی آسان را افزایش دهد.

چای بابونه

چای بابونه، می تواند برای درمان معده درد مفید باشد.

بابونه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش شرایطی مانند گاستریت، گاستروانتریت، GERD و IBS که با التهاب مشخص می شوند، کمک کند.

بابونه همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که تصور می شود دستگاه گوارش را آرام می کند و علائمی مانند سوء هاضمه، دردهای قاعدگی و استفراغ را کاهش می دهد.

نعناع تند

خانواده نعناع که شامل نعناع فلفلی ( Mentha × piperita ) می شود، می تواند برای تسکین معده درد بسیار مفید باشد.

نعناع حاوی ترکیبات فعال منتول و متیل سالیسیلات است که هر دو دارای اثرات ضد اسپاسم هستند که ناراحتی معده، حالت تهوع و گرفتگی عضلات را آرام می کند.

روغن نعناع رقیق شده در آب گاهی اوقات برای درمان ناراحتی معده ناشی از IBS، آنفولانزای معده و آلرژی های غذایی استفاده می شود، اما چای نعناع تهیه شده از گیاه خشک یا تازه ممکن است به همان اندازه موثر باشد.

نعناع همچنین به مایعات گوارشی به نام صفرا کمک می کند تا به راحتی در دستگاه گوارش حرکت کنند و به غذا اجازه می دهد سریعتر تجزیه شود. این وضعیت ممکن است به افراد مبتلا به یبوست غالب (IBS-C) که در آن درد معده با یبوست همراه است، کمک کند.

پد گرمایشی

پد حرارتی یا بطری آب گرم با شل کردن عضلات معده به تسکین معده درد کمک می کند و باعث شل شدن آنها می شود. این روش یک درمان رایج برای افراد مبتلا به دردهای قاعدگی است که مطالعات نشان داده است که می تواند درد و ناراحتی لگن را در دمای بین ۱۰۴ تا ۱۱۳ فارنهایت (۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد) کاهش دهد. اگرچه این مطالعات افرادی را که از پدهای گرمایشی به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت استفاده می کردند، مورد بررسی قرار داد، اما ممکن است با استفاده از گرما برای مدت زمان کوتاه تری احساس آرامش کنید.

پدهای گرم کننده نیز با کاهش گرفتگی و اسپاسم برای افراد مبتلا به IBS مفید هستند.

اگر پد گرم کننده ندارید، به سادگی گرفتن دوش آب گرم یا غوطه ور شدن در وان آب گرم می تواند تسکین مشابهی را ایجاد کند.

سرکه سیب

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکه سیب می تواند به کاهش درد معده مرتبط با گاستریت مزمن کمک کند. سرکه سیب همچنین حاوی پروبیوتیک هایی است که می تواند به عادی سازی محیط باکتریایی معده و کاهش نفخ، درد معده و رفلاکس معده ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

با این گفته، سرکه سیب باید با آب رقیق شود تا از افزایش اسیدیته معده و بدتر شدن علائم GERD و زخم معده جلوگیری کند.

همچنین آدامس های سرکه سیب وجود دارد که می تواند به کاهش سوزش سر دل و رفلاکس اسید در افراد مبتلا به GERD کمک کند.

ورزش

بسته به علت، ورزش ممکن است به کاهش معده درد کمک کند. پیاده روی به هضم غذا کمک می کند، پریستالسیس را تقویت می کند و به رفع یبوست و گازهای به دام افتاده کمک می کند. دوچرخه سواری و شنا نیز مزایای مشابهی دارند.

اگر نمی توانید ورزش سنگین انجام دهید، سعی کنید در جای خود قدم بزنید یا راهپیمایی کنید. حرکات کششی، یوگا و تای چی نیز می توانند ناراحتی شکمی را کاهش دهند. حرکاتی که زانوهای شما را به قفسه سینه نزدیک می کند برای تسکین گرفتگی و درد گاز مفید است.

نفس عمیق

تمرینات تنفس عمیق نیز می تواند برای کاهش معده درد مفید باشد. تنفس دیافراگمی روده ها و معده را ماساژ می دهد و به کاهش گرفتگی شکم، نفخ، یبوست و فوریت کمک می کند. این کار را با فعال کردن پاسخ آرامش سیستم عصبی پاراسمپاتیک و آرام کردن دستگاه گوارش انجام می دهد.

تنفس دیافراگمی شامل باز کردن شکم به جای قفسه سینه هنگام تنفس است. برای تمرین:

یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید.

با شمارش چهار از طریق بینی نفس بکشید و احساس کنید شکمتان بالا می رود.

نفس خود را دو تا بشمارید.

به آرامی از طریق دهان نفس خود را با شمارش شش بیرون دهید.

چند دقیقه این تمرین را تکرار کنید.

پروبیوتیک‌ها

اگر اسهال دارید، ماست غنی از پروبیوتیک، کفیر یا مکمل ها را امتحان کنید. تحقیقات نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند به توقف اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها، عفونت ها، سندرم روده تحریک پذیر و سایر شرایط کمک کنند.

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش یافت می شوند. اسهال، گاز و نفخ می تواند زمانی رخ دهد که میکروبیوم روده تعادل نداشته باشد. خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک یا مصرف مکمل های پروبیوتیک می تواند به بازیابی تعادل و کاهش ناراحتی معده کمک کند.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228758 برچسب‌ها طب سنتی

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲