Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنراني دبيرکل حزب‌الله لبنان لحظاتي پيش ( عصر روز جمعه 19 آبان ) به مناسبت سالروز اربعين آعاز شد.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان به نقل از العالم، سخنراني سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز (جمعه 19 آبان) ساعت 17:00 به وقت تهران به مناسبت سالروز اربعين امام حسين عليه‌السلام و روز شهيد حزب‌الله، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبيرکل حزب‌الله چند روز قبل درباره استعفاي سعد الحريري نخست‌وزير اين کشور و تحولات لبنان سخنراني کرد.
دبير کل حزب الله لبنان در آغاز سخنراني خود اربعين حسيني را به رسول خدا (ص) ، اهل بيتش (ع) ، حضرت مهدي (عج) و امت اسلامي تسليت گفت.
سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در مراسم اربعين حسيني و روز شهيد گفت: عمليات استشهادي احمد قصير دوران جديدي را از مقاومت و عمليات حزب الله ضد رژيم صهيونيستي رقم زد.
دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به راهپيمايي باشکوه اربعين حسيني در کربلا اظهار داشت: شمار زوار اربعين حسيني در کربلا به 20 ميليون نفر از تمام جهان رسيد.
وي تصريح کرد:تنها از ايران بيش از دو ميليون نفر در اين مراسم شرکت کردند، اين مراسم به صورت مردمي اداره مي‌شود و دولت فقط حفظ امنيت را بر عهده دارد.
نصرالله تاکيد کرد: توانستيم قدرت بازدارنده اي را براي حمايت از کشور لبنان در برابر طمع ورزي هاي صهيونيستي ايجاد نماييم.
آمريکا و عربستان سعودي داعش را ساختند
دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنايت هاي داعش در منطقه گفت: حکومت آمريکا و عربستان سعودي داعش را ساختند و کشورهاي منطقه از آن حمايت نمودند و ما امروز در زمينه خنثي سازي عظيم ترين توطئه ضد اسلام و ارزش هاي انساني سهيم هستيم.
وي تصريح کرد: احساس امنيت، کرامت و آزادي مان به برکت شهداست، آن چه تا امروز کسب نموده ايم ثمره فداکاري شهداست.
دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد: به برکت فداکاري شهدا، مجروحين و رزمندگان توانستيم اراضي مان و اسرايمان را آزاد سازيم که اولين آن سال 2000 ميلادي و اوت 2917 دومين آزادي بود.
نصرالله گفت: از يک سال قبل لبنان وارد ثبات سياسي شده است و شاهد گفت و گو ميان طرف هاي سياسي و قبات امنيتي بودند.
عربستان سعودي الحريري را فراخواند و وي را به استعفا وادار ساخت، سعودي الحريري را به استعفا مجبور ساخته است
وي افزود: سعد الحريري دو هفته قبل تاکيد کرد که عبور 9 ميليون نفر از فرودگاه بيروت نشانه ثبات در کشور مي باشد، در سايه اوضاع خوب لبنان و توافق طرف هاي سياسي براي ادامه گفت و گو ناگهان عربستان سعودي الحريري را فراخواند و وي را به استعفا وادار ساخت.
نصرالله تاکيد کرد: امروز تمام مردم لبنان و جهان اطمينان دارند که عربستان سعودي الحريري را به استعفا مجبور ساخته است، سعودي اقامت اجباري را به الحريري تحميل کرده است، الحريري در عربستان سعودي بازداشت بوده و از بازگشت به لبنان منع شده است، سعودي براي تحميل شخصيت جديدي به عنوان نخست وزير تلاش مي نمايد.
سعودي از اسراييل خواسته به لبنان حمله کند، امروز عربستان عليه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است
وي ادامه داد: سعودي مي خواهد لبناني ها را ضد يکديگر تحريک نمايد، سعودي جهت تحريک کشورهاي عربي براي اتخاذ تدابير تند ضد لبنان تلاش مي نمايد، سعودي از اسراييل خواسته به لبنان حمله کند، امروز عربستان عليه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است.
نصرالله با اشاره به مشکلات و اختلافات ميان حزب الله و عربستان گفت: فارق از اين اختلافات امروز تهديدات و تدابير سعودي، جنگ عليه لبنان است، مداخله آشکار سعودي را در امور لبنان و همچنين رفتار توهين آميز آنها با الحريري محکوم مي کنيم و توهين به نخست وزير را توهين به مردم لبنان مي دادنيم، تاکيد مي نماييم که الحريري بايد به لبنان بازگردد، ما نمي توانيم بپذيريم که الحريري در عربستان بازداشت باشد، الحريري تحت اجبار استعفا داده است و برهمين اساس تاکيد مي کنيم اين استعفا غير قانوني است و ما استعفاي نخست وزير را به رسميت نمي شناسيم.
نصرالله تاکيد کرد که استعفاي حريري غيرقانوني است و با اکراه انجام شده است، وي گفت:دعوت به رايزني هاي پارلماني از سوي توطئه کنندگان بي معني است.
دبير کل حزب‌الله لبنان از مردم اين کشور خواست تا حوادث منطقه عبرت بگيرند و گفت که شاهزادگان سعودي در «امّان» درگيري‌هاي سوريه را مديريت و اين کشور را تخريب کردند؛ اما امروز آن شاهزادگان کجا هستند؟
جنگ اسراييل عليه لبنان بعيد است
دبيرکل حزب الله لبنان ضمن غيرقانوني، نامشروع و مغاير با قانون اساسي خواندن استعفاي سعد الحريري تاکيد کرد: خواستار ادامه تماس و رايزني ميان طرف هاي سياسي هستيم، اراده ملي همه جانبه، ضامن ماست، بايد نسبت به لبنان و وابستگي مان به آن احساس مسئوليت نماييم، اين را يقين داشته باشيد خبر کشف تلاش براي ترور الحريري با خط سعودي نوشته شده است.
وي افزود: بر اساس اطلاعاتمان جنگ اسراييل ضد لبنان را بعيد مي دانيم اما اسراييل از عربستان سعودي، در جنگ ضد حزب الله حمايت مي نمايد.
سيد حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: رژيم صهيونيستي به تروريست ها تسهيلاتي براي ورود به روستاي حضر سوريه تقديم نموده است، به اسراييل مي گويم ما امروز مستحکمتر از هر زمان ديگر هستيم و به آنان درباره سوء استفاده از اوضاع فعلي لبنان هشدار مي دهيم.
اتهام هاي سعودي به ايران درباره موشک بالستيک نشانه سبک شمردن انديشه و توانمندي يمني ها توسط رياض است
وي افزود: سعودي در يمن پيروزي کسب نکرد و در طرح هايش در سوريه و عراق با شکست مواجه شده است، اتهام هاي سعودي به ايران درباره موشک بالستيک نشانه سبک شمردن انديشه و توانمندي يمني ها توسط رياض است، آنها نمي دانند امروز يمني ها قادر به توليد پهباد و داراي توانمندي بالايي براي ساخت موشک هستند.
وي تصريح کرد: سعودي ها شکست‌شان را در يمن با متهم ساختن ايران و حزب الله توجيه مي کنند، سعودي بداند هر کاري که انجام دهد نمي تواند حزب الله را نابود کند، آنها بدانند نمي تواند موضع حزب الله نسبت به رويدادهاي يمن را تغيير دهد.
دبيرکل حزب الله در ادامه گفت: عربستان و قطر در بهار عربي با يکديگر بودند و امروز با يکديگر اختلاف دارند، رژِيم بحرين به خاطر سرکوب مستمر ملتش در آستانه ورشکستگي قرار دارد، ايران داراي نفوذ و احترام در لبنان است اما در امور داخلي آن دخالت نمي کند و براي کسب امتيازات در آن تلاش نمي کند.
عربستان بداند تمام طرح هايشان در لبنان با شکست خواهد خورد همانطور که در نقاط ديگر جهان توطئه هاي آنها زمين خورده است، عربستان قادر به نابود سازي حزب الله نيست حتي اگر اسراييل را به جنگ ما تحريک نمايد، ما در لبنان با ارتش و نيروهاي امنيتي تمام سناريوهاي اسراييلي را بررسي مي نماييم، ما مي دانيم سعودي آماده اعطاي ميلياردها دلار به اسراييل براي حمله به لبنان هستند، عربستان سوداي حمله به لبنان را دارند چرا که مستقل است و از شاهزاده هاي آنها دستور نمي گيرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید

حزب الله لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که یک پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه جنگ نیروهای مقاومت لبنان، در این عملیات یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی «شتولا» در شمال فلسطین اشغالی استفاده می‌کردند، هدف قرار داده است.

حزب الله اعلام کرد که همچنین مقر فرماندهی لشکر ۹۱ رژیم صهیونیستی نیز در پادگان «برانیت» با سلاح موشکی هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پایگاه‌های ارتش این رژیم در منطقه الجلیل العلیا در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟