Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های مسافری خوزستان در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران از کنترل و نظارت بر اتوبوس های مسافربری با نصب دوربین های خودکار در مسیر خبر داد و اظهار کرد: همه ساله با توجه به موضوع پیاده روی اربعین ما در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی را در جهت آماده سازی زیرساخت ها انجام می دهیم که در مقایسه با سال های قبل از روند بهتر و مناسب تری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با توجه به شرح وظایف تعریف شده در تلاش است تا در کنار سایر دستگاه های اجرایی و ستاد اربعین استان بتواند اقدامات خوبی را برای تسهیل سفر زائران به انجام برساند.

بهرامی نیا تکمیل پایانه های مرزی خوزستان را عمده ترین کار انجام شده توسط واحد متبوعه خود نام برد و افزود: در این شرایط امور مربوط به زائران همچون گذرنامه و عبور و مرور از مرز به شکل آسان و روانی انجام می شود، با تکمیل محوطه پایانه شلمچه و افزودن 8 گیت به 32 گیت قبلی، در هنگام ازدحام جمعیت، عبور زائران در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اضافه کرد: طبق توافق انجام شده مسیر جداگانه ای برای عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه مهیا شده تا اتباع زائر بتوانند کارهای مربوط به خروج خود از مرز را در کمترین زمان و به آسانی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مانیتورینگ پایانه شلمچه توضیح داد: با انجام پایش تصویری به صورت آنلاین، در راستای برنامه ریزی های انجام شده به ما کمک می کند تا بتوانیم تصاویر رصد شده را در اختیار دستگاه های هدف قرار دهیم.

بهرامی نیا تصریح کرد: کار لاین بندی و سکوبندی پایانه مسافربری برون شهری در شلمچه انجام شده که بر این اساس مسافران به راحتی از روی تابلوهای نصب شده در سکوها می توانند مقاصد خود را انتخاب و ضمن سوار شدن به اتوبوس ها راهی شوند که این اقدام خوشبختانه رضایتمندی زائرین مسافر را در پی داشته است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه براساس تقسیم بندی های کشوری زائران 9 استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، کرمان، هرمزگان، اصفهان، فارس، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ترددشان به عراق از مرز شلمچه تعیین شده لذا زائران پس از بازگشت از کربلای معلی با اتوبوس های مورد نظر در استان های یاد شده انتقال داده می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی خوزستان افزود: در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان به زائران اربعین، سعی ما نیز بر آن است که با رصد، جمع آوری، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات ضمن رفع آنان برنامه ریزی و شرایط بهتری را برای سال آینده در نظر بگیریم.

بهرامی نیا توضیح داد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا پایان روز گذشته استخراج شده بیش از 52 درصد زائران از دو مرز شلمچه و چذابه استان خوزستان عبور کرده اند و این آمار نشان دهنده آن است که مرزهای خوزستان نسبت به مرز مهران در ایلام با درصدی بیشتر به لحاظ تعداد زائران عبوری مواجه بوده است که نشان از مهیا بودن زیرساخت ها و امکانات دو مرز شذابه و شلمچه است.

وی عنوان کرد: مرز چذابه از لحاظ زیر ساختی کمی از مرز شلمچه عقبت تر است اما کارهای بسیار خوبی نیز در آنجا انجام شده و تمام دستگاه ها اعم از آب، برق، راه و شهرسازی و غیره به موضوع فراهم سازی زیرساخت ها ورود کرده اند.

بهرامی نیا با اشاره به تهیه و نصب تابلوها، علائم و انجام خط کشی در مسیر ها عنوان کرد: سایت 14 هکتاری را در پایانه چذابه تحویل و توانستیم شرکت های مسافربری را با بهره گیری از تمام پتانسیل های استان مستقر کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مسیر و تسهیلات مناسبی را نیز برای عبور آسان و راحتی زائران از سالن و مرز چذابه مهیا کردیم، ما آنچه در حوزه وظایف وزارت راه و شهرسازی اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان بوده را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی موج بازگشت زائران که از دو روز گذشته آغاز شده در حال افزایش است، که به عنوان مثال در روز گذشته تعداد ورودی ها در مرز شلمچه پنج برابر تعداد زائران خروجی به کشور عراق بوده است. 

بهرامی نیا افزود: حدود یک میلیون نفر از مرزهای خوزستان به عراق عزیمت کرده اند که از این تعداد در حدود 400 هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشته اند، و تجربه سال های گذشته نشان داده که موج بازگشت زائران به کشور از روز اربعین و دو روز پس از آن بیشتر می شود لذا با هماهنگی استان های معین از آنها خواستیم تا در زمینه حمل و نقل مسافران به ما کمک کنند که خوشبختانه به خوبی وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکلی در زمینه انتقال زائران نداشته ایم یادآور شد: در خصوص نظارت بر کرایه اتوبوس ها علاوه بر اینکه تشکل های صنفی و تعزیرات نظارت دارند  ما نیز اقداماتی را انجام داده ایم.

بهرامی نیا عنوان کرد: براساس توافق انجام شده به دلیل معطلی ها و یک سر خالی آمدن اتوبوس ها مقرر شد که کرایه به صورت رفت و برگشت محاسبه شود(دوبرابر) اما کرایه هایی که از زائران در مرزهای شلمچه و چذابه به نقاط مختلف کشور گرفته می شود، کرایه از اهواز به شهرهای مقصد است که با این حساب کرایه خرمشهر تا اهواز برای زائران محاسبه نمی شود و به این ترتیب حدود پانزده تا بیست درصد نیز از مبلغ اصلی کرایه رفت و برگشت به زائران تخفیف داده شده است.

وی گفت: جابجایی زائران به صورت 24 ساعته و شیفتی انجام می شود، با توجه به حساسیت این مقطع، دوره های توجیهی برای رانندگان برگزار شده ضمن اینکه مدیریت فنی نیز اتوبوس ها را در 17 مورد به لحاظ ایمنی کنترل می کند، که امیدواریم با رعایت مقررات سفر ایمنی را در سطح کشور داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در پایان افزود: تاکنون همه چیز طبق روال در حال انجام است، به این معنا نیست که همه چیز به صورت صد در صد تکمیل و عالی بوده اما رضایتمندی خوبی به نسبت سال های گذشته حاصل شده و امیدواریم تا با همکاری دیگر دستگاه ها امسال یک خاطره خوبی برای زائران رقم بزنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعزام پنج هزار زائر برای عمره مفرده به سرزمین وحی از دوم اردیبهشت در کشور آغاز شده که از این تعداد یک کاروان ۸۵ نفره تلفیقی شیعه و سنی از استان گلستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این زائران از فرودگاه بین المللی ساری حرکت خواهند کرد، افزود: تاریخ اعزام این کاروان ۱۰ اردیبهشت است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: امسال پنج هزار گلستانی در قالب ۳۹ کاروان برای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که از این تعداد ۳۵ کاروان تسنن و چهار کاروان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه زائران گلستانی از ۱۲ تا ۱۸ خرداد اعزام خواهند شد، افزود: تمامی کاروان‌های گلستان مدینه بعد هستند.

میرقاسم پور اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همایش آموزش زائران شرق استان در گنبد با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در اعزام کاروان‌های امسال جوان‌ترین زائر نوجوان ۱۶ ساله از آق قلا و مسن‌ترین آن فردی ۱۰۲ ساله از گنبد کاووس است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: با توجه به تصمیم مسؤولان حج و زیارت و فرودگاه استان امسال مراسم بدرقه و استقبال زائران در فرودگاه انجام نمی‌شود که این کار جهت رفاه زائران انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی را برای زائران در نظر گرفتیم که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت کار حمل و نقل آنها را از مسیر ابتدای شهر تا فرودگاه انجام خواهد داد.

کد خبر 6090498

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود