Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@20:11:06 GMT

روشنگري به زبان اسپانيايي

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۰۵۰۶

روشنگري به زبان اسپانيايي

خبرگزاري آريا - «در جســت‌وجــوي حقيقـت» (Detras de la Razon) بيش از سه سال است که به عنوان يکي از پايه‌هاي تحليلي شبکه هيسپان تي‌وي در قالب برنامه‌اي چالشي و مهيج طراحي شده و با ظهور در عرصه برنامه‌هاي گفت‌وگو محور چالشي شبکه‌هاي اسپانيايي زبان، نه‌تنها توجه مخاطبان را به خود جلب کرده که زير ذره‌بين فضاي رسانه‌اي آمريکاي لاتين و رقباي اين شبکه در منطقه و جهان نيز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه در جست‌وجوي حقيقت، با اجراي روبرتو دلا مادريد که به صورت زنده از شبکه هيسپان تي‌وي پخش مي‌شود، از پربيننده‌ترين برنامه‌ها در ميان شبکه‌هاي اسپانيايي زبان دنياست.
اين برنامه گفت‌و‌گو محور به شکل زنده به اتفاقات مهم سياسي و اجتماعي روز دنيا مي‌پردازد. حالا ديگر نام اين برنامه و روبرتو دلا ‌مادريد همواره با هم آمده و اين مجري به نوعي به عنصر هويتي اين برنامه تبديل شده و اين امر او را به عنوان يکي از مشهورترين مجريان هيسپان تي‌وي در سراسر کشورهاي اسپانيايي‌زبان نيز شناسانده است.
در برنامه درجست‌وجوي‌حقيقت که از شنبه تا سه‌شنبه و به صورت زنده از شبکه هيسپان‌تي‌وي روي آنتن مي‌رود، معمولا سوژه‌هايي از طرف دبيران خبر انتخاب مي‌شود که مورد غفلت شبکه‌هاي مشابه بوده يا با سياست‌هاي استکبارستيزانه هيسپان تي‌وي همخواني داشته باشد. به عنوان مثال، تظاهرات ضدترامپ، حملات تروريستي بارسلونا، ظلمي که به مسلمانان در نقاط مختلف دنيا مي‌شود، تظاهرات نژادپرستي و عکس‌العمل‌هاي کره شمالي نسبت به آمريکا همه از موضوعاتي بوده‌اند که در اين برنامه به آنها پرداخته شده است.
در ابتداي اين برنامه گفت‌و‌گو محور 30 دقيقه‌اي، دلا‌ مادريد با مقدمه کوتاهي سراغ ويدئو کليپي از موضوع اين قسمت برنامه مي‌رود و ادامه برنامه با ارتباط تصويري‌اي که با کارشناسان برنامه برقرار مي‌کند، پي گرفته مي‌شود. معمولا براي چالشي‌تر کردن موضوع برنامه سعي مي‌شود از نظر تحليلگران موافق و مخالف موضوع مطرح شده، استفاده شود.
طبق آمار منتشر شده، برنامه در جست‌وجوي حقيقت هيسپان‌تي‌وي، توانسته در چند سال اخير جزو پربيننده‌ترين برنامه‌هاي موجود در بين شبکه‌هاي معروف اسپانيايي زبان مانند تله‌سور، آر.تي، بي.بي.سي و سي.ان.ان اسپانيايي باشد. به عنوان مثال، يکي از برنامه‌هاي در جست‌و‌جوي حقيقت با نام «خداحافظ دلار» با 845 هزار بار بازديد در يوتيوب، از بسياري برنامه‌هاي معروف اين شبکه‌ها، آمار بازديد بالاتري دارد. اطلاعات، موضعگيري‌ها و تحليل‌هاي کارشناسان اين برنامه نيز معمولا توسط شبکه‌هاي ديگر، منابع خبري معتبر و... مورد استناد و طرح مواضع و تفاسير مختلف قرار گرفته‌اند.
روبرتو دلا ‌مادريد مجري، تهيه‌کننده و کارگردان اسپانيايي زبان در جست‌وجوي حقيقت است. احسان کاظمي، فاطمه کشاورزيان، محمدرضا کريميان، کامران اکبري، آيدين شايگان، وحيد خدادادي، مريم سعيدي و سيدعلي سيدحسيني، دبيران خبر اين برنامه هستند که به همراه رسول گودرزي، کيوان محسني و علي کامراني به عنوان سردبيران اين برنامه، محتواي آن را در قالب‌هاي مختلف آماده مي‌کنند. وظيفه ارتباطات و هماهنگي مهمانان و کارشناسان برنامه به‌عهده زهره ميرزاپور، سلمان عرفاني و سيمين‌دخت‌شاکري است.
برنامه گفت‌وگو محور در جست‌وجوي حقيقت که مستقيما زير نظر نيوزروم هيسپان تي‌وي طراحي و روي آنتن مي‌رود، از شنبه تا سه‌شنبه ساعت 22 و 30 دقيقه به وقت تهران پخش مي‌شود و چند نوبت نيز بازپخش دارد.
به اميد دنياي بهتر
روبرتو دلا مادريد پيش از آن که در سال 1390 به ايران بيايد و در هيسپان‌تي‌وي، اولين شبکه بين‌المللي 24 ساعته اسپانيايي زبان صدا و سيما به اجرا بپردازد، در چند شبکه تلويزيوني و نيز يک روزنامه در کشور‌هاي آمريکا و مکزيک تجربه کار و اجرا داشته است.
اين مکزيکي 45 ساله عاشق کتاب و مسافرت، حالا بعد از پنج سال کار مداوم خبري و حضور مقابل دوربين شبکه هيسپان، نه‌تنها يکي از مشهورترين مجريان اين شبکه که از جمله مجريان شناخته شده شبکه‌هاي اسپانيايي زبان دنياست و از همين روست که تاکنون بيشتر برنامه‌هاي زنده هيسپان تي‌وي و از جمله گفت‌و‌گوي به يادماندني اين شبکه با اوو مورالس (رئيس‌جمهور بوليوي) با اجراي او روي آنتن رفته است.
وي درباره حضورش در ايران و شبکه هيسپان تي‌وي مي‌گويد: هر روز صبح به اميد يک دنياي بهتر چشم‌هايم را باز مي‌کنم. اين روحيه فقط به دليل حضورم در ايران است. اين موضوع باعث شد لحظه لحظه زندگي خود را وقف تهيه و اجراي برنامه سياسي تحليلي در جست‌وجوي حقيقت، کنم.
دلا مادريد مي‌افزايد: به ايران رفتم، چون به پروژه تعادل اعتقاد داشتم. در ايران شاهد سيستمي بودم که امپرياليسم کنوني حاکم در جهان را در مقابل ايده حفاظت از حق هر يک از مردم نسبت به انتخاب آينده خود به زانو درآورده بود. اين دليلي شد تا بتوانم بزرگ‌ترين چالش زندگي خود را تجربه کنم.
اين مجري و تهيه‌کننده تاکيد مي‌کند: هم‌اکنون رسالت اوليه من قابل درک است؛ روياي جهاني بهتر بر اساس توازن، احترام و صلح که ريشه در ساختارهاي فکري انسان‌شناسانه، فلسفه و جامعه‌شناسي دارد. اينها ابزاري هستند جهت انتقال اطلاعات به مخاطبي که خواستار تغييرات در نظام رسانه‌هاي سنتي سلطه‌جو است؛ رسانه‌هايي کثيف و مبهم بر پايه غرور و ولع .
وي ادامه مي‌دهد: هر روز در اين برنامه درباره سوءاستفاده‌هاي بزرگ رسانه‌هاي غربي، گزارش تهيه مي‌کنم. رسانه‌هاي غربي زيرساخت‌هاي غول‌پيکري براي اطلاع‌رساني دارند و از بودجه‌هاي سرسام‌آور جهت حضور در تمام نقاط جهان استفاده مي‌کنند. اما متاسفانه در نهايت در بسياري از موارد شهروندان در همه جاي دنيا از آنچه واقعا بايد بدانند، محروم مي‌شوند. هر روز در برنامه اين پديده را محکوم مي‌کنم و آن را به عموم مردم جهان هشدار مي‌دهم.
يک منبع دانشگاهي
دلا مادريد تصريح مي‌کند: بيشتر شهروندان جهان درگير فعاليت‌هاي فکري نيستند و فقط منبع اطلاعاتي آنها اخباري است که از طريق تلويزيون پيگيري مي‌کنند و از همين زمان فعاليت من آغازمي شود تا اين عدم فعاليت فکري از بين برود و نقطه شروعي را در روند تفکر هر چه عميق‌تر افراد فراهم کند.
وي با اشاره به اين‌که نتيجه تمام تلاش‌هاي من غرور و حسن‌نيت است، اظهار مي‌کند: برنامه در جست‌وجوي حقيقت، صرف نظر از اين‌که يکي از برنامه‌هاي پربيننده است، همچنين به يکي از منابع دانشگاه‌ها تبديل شده است، کما اين‌که وظيفه ما به عنوان اصحاب رسانه، ارائه اطلاعات به تمام مردم جهان و کمک به آنها درخصوص کامل کردن فرآيند آگاهي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، دهمین روز اردیبهشت جشن ایرانیان در روز ملی خلیج فارس صداوسیمای کیش ویژه برنامه‌های خود را در ارتباط با شبکه‌های سراسری پخش کرد.

سارا رضایی تهیه کننده ویژه برنامه تلویزیونی روز ملی خلیج فارس از شبکه کیش بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • مارک آندره تراشتگن در رده دوم بیشترین بازی برای بارسلونا توسط بازیکنان غیر اسپانیایی
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)