Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر گردشگری ترکیه می‌گوید یکی از حیاتی‌ترین صنایع این کشور تا سال آینده می‌تواند تا حدود زیادی ضرباتی را جبران کند که به خاطر رخدادهای اخیر متحمل شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته نومن کورتولموس وزیر گردشگری ترکیه، این کشور به پشتوانه مشوق‌های جدید برای گردانندگان تورهای خود و همچنین افزایش تعداد بازدیدکنندگان، باید در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد سود صنعت حیاتی گردشگری و رسیدن آن به ۳۰ میلیارد دلار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از کودتای شکست‌خورده ترکیه و مجموعه‌ای از حملات شبه‌نظامی‌ها ترس‌های امنیتی زیادی شکل گرفت که باعث شد سودهای صنعت توریسم ترکیه از ۳۱.۴۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۲۲.۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ کاهش پیدا کند.

اما این ارقام در ماه آوریل دوباره رشد کرد و دلیل آن افزایش تعداد بازدیدها از سوی گردشگران روس به خاطر بهبود روابط بین مسکو و آنکارا بود. داده‌های فصل سوم سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ارقام گردشگری ترکیه نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد رشد کرده ‌است.

کورتولموس طی بازدیدی از لندن به رویترز گفت «ما امسال انتظار ۳۱.۴ میلیون نفر بازدیدکننده را داریم که از آن ۲۶ میلیارد دلار سود به دست خواهد آمد». او اضافه کرد که تعداد بازدیدکنندگان به ۳۷ تا ۳۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا خواهد کرد که چیزی بیش از ۳۰ میلیارد سود را در بر خواهد داشت.

وزیر اقتصاد ترکیه در ماه اکتبر پیش‌بینی کرده بود که گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار سودزایی خواهد کرد.

صنعت گردشگری تا به حال سودهای چشمگیری برای این اقتصاد ۸۶۰ میلیارد دلاری به وجود آورده است. دولت در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ای تعبیه کرد تا این صنعت به مشکل‌خورده را تقویت کند.

کورتولموس گفت انتظار می‌رود کابینه در اواخر همین ماه امضای تایید خود را پای مشوق‌هایی برای گردانندگان تورها بزند و تا سقف ۹ هزار دلار به ازای هر هواپیما پر از توریستی که آن‌ها وارد کشور می‌کنند، به‌ آن‌ها بدهد.

او اضافه کرد که ترکیه در عین حال می‌خواهد به یک مقصد توریستی بهتر در عرصه‌های سلامت و ورزش تبدیل شود و سفر سیاحتی را احیا کند که طی سال‌های اخیر ضربه‌های زیادی خورده است.

او گفت: ما با کشورهای دیگر در مدیترانه کار می‌کنیم تا بسته‌های مخصوصی به منظور جذب کردن غربی‌ها، مخصوصا بازدیدکنندگان اهل ایالات متحده ارایه کنیم. در حال حاضر داریم با یونان و چند کشور دیگر مذاکره می‌کنیم.

علاوه‌بر این، ‌ ترکیه سعی دارد بازدیدکنندگانی را از آسیا جذب کند تا بتواند جذبه خود را فراتر از بازارهای معمول در اروپا گسترش دهد. وزیر گردشگری این کشور گفت: سعی داریم درهای کشورهای شرق آسیا مثل چین، ‌ هند، ‌ ژاپن، کره، اندونزی و مالزی را هم باز کنیم. آن‌ها هم طبقه‌های متوسط خیلی خوبی دارند، مخصوصا در چین و هند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور