Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار مسلمانان روهینگیا که از خشونت ارتش و بودائیان افراطی میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند به ۶۱۳ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی؛ جوئل میلمان، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد در یک نشست رسانه ای در مقر این سازمان در ژنو اظهار داشت: شمار مسلمانان روهینگیا که از 25 اوت سال جاری به دلیل حوادث خشونت بار از این کشور گریخته اند به 613 هزار نفر و افرادی که در اردوگاه های واقع در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه گرفته اند نیز به 826 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: یکی از مهم ترین موانع توزیع کمک های بشردوستانه به پناهجویان روهینگیایی ساختار اراضی اردوگاه ها و شرایط اقلیمی به شمار می رود. پناهجویان پس از دریافت این کمک ها از مراکز توزیع باید چندین ساعت زیر گرمای طاقت فرسا پیاده به سوی اردوگاه ها بروند.

میلمان در ادامه گفت: تپه های با سراشیب تند و راه های خطرناک بزرگترین خطر برای کودکان، سالمندان و معلولان بوده و سازمان بین المللی مهاجرت طی ماه اکتبر برای انتقال کمک های بشردوستانه به دست کم 50 هزار نفر اقدام به ساخت مسیری به طول 850 متر کرده است.

- هشدار سرخجه

کریستف بولیراک، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» نیز با اعلام آنکه حدود 360 هزار کودک در اردوگاه های پناهجویی به سر می برند، تاکید کرد این کودکان از مشکلات عدم واکسیناسیون و سوء تغذیه رنج برده و با خطر بیماری سرخچه مواجه هستند.

او در ادامه خاطرنشان کرد:‌ بر اساس آماری که تا 4 نوامبر به دست ما رسیده است، تاکنون بر اثر این بیماری یک کودک جان خود را از دست داده و 412 مورد مشکوک دیگر نیز به ثبت رسیده است.

بولیراک از تداوم واکسیناسیون کودکان روهینگیایی ساکن اردوگاه ها خبر داد.
گفتنی است که ارتش میانمار از 25 آگوست گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه راخین را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی روهینگیایی جان خود را از دست داده‌اند اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد جان باختگان در دست نیست. همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/467

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد

یک رسانه عبری زبان هشدار داد جنگ اسرائیل در نوار غزه شمار بیوه‌های ارتش را به شدت افزایش داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان کیپا در گزارشی در این باره اعلام کرد، در میان صدها نظامی کشته شده در جنگ غزه، تعداد قابل توجهی از آنها همسر و فرزندانی به جای گذاشته‌اند که سازمان‌ها و نهادهای مسئول حاضر نیستند آمارها آنها را به روز رسانی کنند.

در ادامه این گزارش به نقل از یکی از این بیوه‌ها اعلام شد، از زمان مرگ شوهرش در نوار غزه حتی یک مسئول رسمی هم از ما سئوال نکرد که چه چیزی نیاز دارید؟

به اعتراف این رسانه صهیونیستی، جنگ در غزه‌ها صدها بیوه جدید به خانواده تلفات ارتش اسرائیل افزوده است اما نوع رفتار و قوانین به روز رسانی نشده مربوط به نهادهای مسئول رسیدگی به این افراد شرایط فلاکت باری را برای آنها به همراه آوره است.

 رژیم صهیونیستی حاضر به افشای شمار دقیق تلفات خود در نوار غزه نیست، برخی از این کشته‌ها را شبانه دفن کرده و برخی دیگر نیز به نام قربانیان تصادفات جاده‌ای به خاک سپرده می‌شوند، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند شمار زیاد این تلفات باعث شده است تا نهادهای مسئول رسیدگی به خانواده کشته‌های ارتش، نتوانند به تمامی این پرونده‌ها رسیدگی کرده و همین امر بسیاری از این خانواده‌ها را سرگردان کرده است.

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره 3 میدان مین استرسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد