Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اربيل- ايرنا - `شيرکو جودت` رئيس کميته انرژي و منابع طبيعي و عضو کميته دارايي در پارلمان کردستان عراق با اشاره به کاهش صادرات نفت منطقه شمال عراق در ماه گذشته از 650 هزار بشکه به 250 هزار بشکه تاکيد کرد: درآمدهاي نفتي کفاف مشکلات مالي اقليم کردستان عراق را نمي دهد و تنها راه، توافق با بغداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش امروز (شنبه) ايرنا، شيرکو جودت در گفتگو با آژانس خبري «سليمانيه نيوز» با اعلام اين مطلب گفت: براساس اطلاعاتي که در دست ماست هرچند وزارت منابع طبيعي اقليم کردستان عراق در اين خصوص اطلاعاتي ارائه نمي دهد، اما هم اکنون صادرات نفت منطقه شمال عراق به کمتر از نصف کاهش پيدا کرده به نحوي که به 250 هزار بشکه در روز رسيده است.
وي افزود: قبل از اين صادرات نفت کردستان عراق که شامل نفت کرکوک هم مي شد، روزانه به 650 هزار بشکه مي رسيد.
شيرکو جودت تاکيد کرد که تشکيلات کردستان عراق پيش از اين با فروش 650 هزار بشکه در روز 450 ميليارد دينار (هر 1250 دينار عراقي معادل يک دلار) درآمد داشت که با آن مي توانست حقوق کمتر از نيمه شده کارمندان را پرداخت کند.
وي تصريح کرد: با وضعيت مالي کنوني، تشکيلات کردستان اقليم عراق هيچ راهي جز توافق با دولت فدرال عراق ندارد.
اين مقام کرد عراقي در پارلمان کردستان عراق در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به فشارهاي زيادي که دو طرف براي توافق دارند، بدون شک نهايتا به راهکاري براي پايان دادن به اختلافات دست خواهند يافت.
با کنترل شهر کرکوک توسط دولت فدرال عراق بعد از برگزاري همه پرسي يکجانبه در کردستان عراق(در سوم مهرماه)، منابع نفتي اين استان از کنترل غيرقانوني تشکيلات اقليم کردستان عراق خارج شد.
خاورم*351*12*380*1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق

تیم فوتسال افغانستان در بازی های جام ملت های آسیا در برابر عراق با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید.

با این نتیجه تیم افغانستان باید برای کسب مقام پنجم به مصاف برنده بازی ویتنام و قرقیزستان برود.

تیم فوتسال افغانستان با کسب مقام پنجم مجوز حضور در جام جهانی فوتسال را کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق