Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل- ایرنا - 'شیرکو جودت' رئیس کمیته انرژی و منابع طبیعی و عضو کمیته دارایی در پارلمان کردستان عراق با اشاره به کاهش صادرات نفت منطقه شمال عراق در ماه گذشته از 650 هزار بشکه به 250 هزار بشکه تاکید کرد: درآمدهای نفتی کفاف مشکلات مالی اقلیم کردستان عراق را نمی دهد و تنها راه، توافق با بغداد است.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، شیرکو جودت در گفتگو با آژانس خبری «سلیمانیه نیوز» با اعلام این مطلب گفت: براساس اطلاعاتی که در دست ماست هرچند وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق در این خصوص اطلاعاتی ارائه نمی دهد، اما هم اکنون صادرات نفت منطقه شمال عراق به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده به نحوی که به 250 هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قبل از این صادرات نفت کردستان عراق که شامل نفت کرکوک هم می شد، روزانه به 650 هزار بشکه می رسید.
شیرکو جودت تاکید کرد که تشکیلات کردستان عراق پیش از این با فروش 650 هزار بشکه در روز 450 میلیارد دینار (هر 1250 دینار عراقی معادل یک دلار) درآمد داشت که با آن می توانست حقوق کمتر از نیمه شده کارمندان را پرداخت کند.
وی تصریح کرد: با وضعیت مالی کنونی، تشکیلات کردستان اقلیم عراق هیچ راهی جز توافق با دولت فدرال عراق ندارد.
این مقام کرد عراقی در پارلمان کردستان عراق در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به فشارهای زیادی که دو طرف برای توافق دارند، بدون شک نهایتا به راهکاری برای پایان دادن به اختلافات دست خواهند یافت.
با کنترل شهر کرکوک توسط دولت فدرال عراق بعد از برگزاری همه پرسی یکجانبه در کردستان عراق(در سوم مهرماه)، منابع نفتی این استان از کنترل غیرقانونی تشکیلات اقلیم کردستان عراق خارج شد.
خاورم*351*12*380*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق