Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@10:28:48 GMT

◄ طلب‌ 400 میلیاردی پیمانکاران حوزه ایمنی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۳۱۵۲

◄ طلب‌ 400 میلیاردی پیمانکاران حوزه ایمنی

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم گفت: به دلیل تخصیص اعتبارات 30 درصدی طلب‌ پیمانکاران بخش ایمنی به رقمی بالغ‌بر 400 میلیارد تومان رسیده است که این رقم فقط در حوزه اقدامات خط‌کشی، علائم، حفاظ‌ها و حفظ روشنایی راه‌ها است.

مهران قربانی مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم در گفت‌وگو با تین‌نیوز در خصوص وضعیت اعتبارات ایمنی راه‌ها گفت: به دلیل تخصیص اعتبارات با نگاه غیر واقع‌بینانه به نظر می‌رسد طی چند ماه آتی مشکلات جدی درعرصه حفظ وضعیت ایمنی موجود راه‌ها، بروز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلب‌ 400 میلیاردی پیمانکاران ایمنی

وی گفت: درعرصه ایمن‌سازی راه‌ها به‌طورکلی دو نوع اعتبار نیاز است اعتبارات ایمن‌سازی جاری برای خط‌کشی و تعویض علایم و حفاظ‌های آسیب‌دیده و فرسوده و اعتبار نوع دوم که اعتبارات موردنیاز برای ارتقای ایمنی راه‌ها است.

قربانی با توضیح اینکه برای اعتبارات نوع اول حداقل حدود 750 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم، گفت: متأسفانه ابلاغ اعتبار کمی بیش از نصف این میزان است و تخصیص آن هم به‌مراتب کمتر از ابلاغیه‌ها است.

وی دراین‌باره توضیح داد: سال گذشته تخصیص اعتبارات ایمنی حدود 30 درصد بود که باعث ایجاد طلب‌های زیاد پیمانکاران ایمنی از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل استان‌ها شده است که بالغ‌بر 400 میلیارد تومان فقط در حوزه اقدامات خط‌کشی و علائم و حفاظ‌ها و حفظ روشنایی راه‌ها است.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم در خصوص چشم‌انداز اعتبارات سال جاری گفت: به نظر می‌رسد وضعیت اعتبارات نیز مشابه سال گذشته است که به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

برای ارتقای ایمنی راه‌ها اعتبار کافی وجود ندارد

وی بابیان اینکه در بسیاری موارد برای تأمین حداقل‌های اعتبارات، شرمنده مردم و همکارانمان هستیم، تصریح کرد: متأسفانه برای اقدامات ارتقای ایمنی راه‌ها اعتبار کافی وجود ندارد.

قربانی گفت: شخصاً فکر می‌کنم در صورت اختصاص سالانه 3 هزار میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی راه‌ها بتوان با رویکرد سیستمی ایمنی و پوشش دادن و جبران خطاهای کاربران جاده‌ای نجات جان حداقل یک هزار نفر را امکان‌پذیر کرد ولی افسوس که ایمنی راه‌ها در سایر اولویت‌های تصمیم گیران اعتبارات کشور گم‌شده است.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم اضافه کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد که برخی سیاست‌گذاران مالی در سازمان برنامه‌وبودجه نگه‌داری راه و ایمن‌سازی راه را با نگهداری ساختمان شخصی خود اشتباه گرفته‌اند و فکر می‌کنند در تنگنای مالی می‌توان انجام اقدامات نگهداری را به تعویق انداخت. غافل از اینکه تأخیر در تأمین وتخصیص اعتبارات نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها به قیمت از دست رفتن جان هم‌وطنانمان تمام خواهد شد.

به گفتهٔ قربانی خط‌کشی، حفاظ و علائم و این‌گونه اقدامات راهداری و ایمن سازی به‌مثابه تأمین دارو برای بیمار است که اگر به تعویق بیفتد باجان بیماران بازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم  ادامه داد: امیدوارم که دوستان مسئول و تصمیم گیر در خصوص اعتبارات نگهداری و ایمنی جاری و ارتقای ایمنی راه‌ها مسئولانه و واقع‌بینانه عمل کنند چرا که با ادامه وضعیت فعلی به نظر می‌رسد طی چند ماه آتی مشکلات جدی در عرصه حفظ وضعیت ایمنی موجود راه‌ها، بروز نماید.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز