Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاه‌های آب کشاورزی ممنوع است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت: نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاه‌های آب کشاورزی ممنوع است.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، سیدمحمد طباطبائی، درمورد استفاده از دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاه‌های آب کشاورزی اظهارداشت: براساس دستورالعمل و با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه‌ها پیامدهای مخرب و جبران ناپذیری را به دنبال دارد نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاههای آب کشاورزی ممنوع می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به منظور صیانت از منابع آب و حفظ محیط زیست، از جمله جلو گیری از افت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، ممانعت از تخلیه پساب‌های خروجی آب شیرین کن‌ها که علاوه بر ترغیب سایرین به اضافه برداشت از منابع آب زیر زمینی موجب افزایش شوری و نهایتا ایجاد پدیده فرونشست زمین و فروچاله و مرگ آبخون ها می‌شود، نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاههای آب کشاورزی ممنوع شده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهارداشت: در شهرستان تفت از لحاظ نوع مصرف ۶۵ درصد برداشت آب در بخش کشاورزی، ۲۸ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۷ درصد دربخش صنعت مصرف می‌شود.
سیدمحمد طباطبائی پر و مسلوب المنفعه نمودن ۱۸ حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی، اصلاح و تعدیل ۳۰ پروانه بهره برداری آب بر اساس آئین نامه مصرف بهینه، مسدود نمودن ۲۸ حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی را جزء اقداماتی که باید در راستای پروژه‌های مصوب ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۳۹۶ انجام شود، برشمرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد

علیرضا ابویی مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد، اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوری که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و تصریح کرد: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق‌هایی در سطح زیربنای ۲ هزار مترمربع احداث شده است به طوری که در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق‌ها بودیم.

ابویی با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: ان شاء الله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.

وی جمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه