Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:41:57 GMT

محله‌هاي محبوب در تهران + قيمت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۳۶۹۳

محله‌هاي محبوب در تهران + قيمت

خبرگزاري آريا - بيشترين خريد و فروش و اجاره مسکن در نيمه شمالي شهر تهران انجام مي شود.
به گزارش ايسنا، بر اساس آمار قراردادهاي خريد و فروش و نيز مراجعه به دفاتر مشاور املاک شهر تهران، به ترتيب محله هاي تهرانپارس، پونک، شهرک راه آهن، فرمانيه، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد، زعفرانيه و بلوار فردوس، محبوب ترين محله هايي هستند که شهروندان تهراني براي سکونت انتخاب مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خصوص بازار اجاره مسکن نيز به ترتيب محله هاي پونک، سعادت آباد، تهرانپارس، گلستان، زعفرانيه، مرزداران، اکباتان، فرمانيه و گيشا بالاترين تقاضا و قراردادها را دارند.
مظنه قيمت مسکن در محبوبترين محله هاي تهران بر اساس معاملات مهرماه 1396
محله
متراژ
سن بنا
قيمت (تومان)
تهرانپارس
124 متر
13 سال
625 ميليون
پونک
138 متر
11 سال
805 ميليون
شهرک راه آهن
113 متر
6 سال
585 ميليون
فرمانيه
163 متر
8 سال
يک ميليارد و 390 ميليون
مرزداران
135 متر
7 سال
765 ميليون
جنت آباد
92 متر
6 سال
530 ميليون
سعادت آباد
142 متر
6 سال
يک ميليارد و 630 ميليون
زعفرانيه
114 متر
6 سال
800 ميليون
بلوار فردوس
146 متر
10 سال
840 ميليون
شهرک راه آهن
86 متر
5 سال
320 ميليون

منطقه 5 در هر ماه معمولا بيشترين تعداد قراردادهاي خريد و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص مي دهد. در مهرماه سال جاري نيز 16.9 درصد از کل معاملات مربوط به منطقه 5 شد. پس از آن منطقه 4 با 10.9 درصد، منطقه 2 با 9.8، منطقه 8 با 6.5، منطقه 14 با 6.1 و منطقه يک با 5.2 درصد از کل معاملات در رتبه هاي بعدي قرار داشتند.
از سوي ديگر با وجودي که گفته مي شود به دليل عرضه بدون تقاضا، بالغ بر 490 هزار واحد مسکوني خالي در تهران وجود دارد که عمده آن در مناطق شمال شهر است و سهم اين واحدها از بازار مسکن شهر تهران چندان بالا نيست، خريد و فروش واحدهاي لوکس و نيمه لوکس هنوز مشتريان خاص خود را دارد. در مهرماه سال جاري واحدهاي بيش از 10 ميليون تومان در هر متر مربع 5.4 درصد از کل معاملات شهر تهران به خود اختصاص دادند؛ با اين حال واحدهاي 9.5 تا 10 ميليون تنها يک درصد، واحدهاي 9 تا 9.5 ميليون 1.3 درصد و واحدهاي 8.5 تا 9 ميليون 1.5 درصد از معاملات را در بر گرفتند.
به طور کلي واحدهاي بيش از 9 ميليون تومان 10 درصد، واحدهاي بالاي 8 ميليون تومان 15 درصد و واحدهاي 7 ميليون تومان در هر متر مربع 20 درصد معاملات مهرماه را به خود اختصاص دادند. از سوي ديگر بيشترين فراواني خريد و فروش مربوط به واحدهاي داراي قيمت بين 3 تا 4 ميليون تومان با سهم 30 درصدي از کل معاملات بوده است. اين نمايه نشان مي‌دهد که تمرکز بازار روي قيمت و متراژهاي متوسط است.
يک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به اين‌که بيشترين معاملات مربوط به واحدهاي کمتر از 500 ميليون تومان، کمتر از 90 متر مربع و بين 3 تا 4 ميليون تومان در هر متر مربع است برخلاف دوره‌هاي قبل، رونق بخش مسکن از طرف قشر متوسط انجام مي‌شود که در سال‌هاي گذشته براي آنها برنامه‌ريزي نشده است.
مهدي روانشادنيا با بيان اين‌که هم‌چنين ميانگين 4.8 ميليون تومان قيمت مسکن شهر تهران نبايد آدرس اشتباه به ما بدهد گفت: اگر چه قيمت ميانگين شهر تهران حدود 4.8 ميليون تومان در مهرماه اعلام شده، ولي نکته اين است که تمرکز خواسته‌هاي مردم براي واحدهاي کمتر از 90 متر مربع، قيمت کمتر از ميانگين شهر تهران و قيمت زير 500 ميليون تومان است که آدرس تقاضا در بازار مسکن را نشان مي‌دهد.
به گفته روانشادنيا، هم‌اکنون حدود 70 درصد تقاضاي مسکن براي واحدهاي کمتر از 100 متر است در حالي که 70 درصد عرضه در واحدهاي بالاي 100 متر انجام مي‌شود. اين باعث شده از يک طرف با واحدهاي خالي و از طرف ديگر با تقاضايي مواجه باشيم که به راحتي قابل پاسخ نيست. به طور مثال در بازار مسکن امروز شهر تهران پيدا کردن واحدهاي کمتر از 500 ميليون متناسب با سليقه و توان خريد طيف متوسط به دليل تقاضاي 70 درصدي در بين اين گروه کار دشواري است.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

برهمین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
به گزارش مهر، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900902

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!