Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@17:42:24 GMT

آماري وحشتناک از ميزان آتش‌سوزي در تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۹۵۷۹

آماري وحشتناک از ميزان آتش‌سوزي در تهران

خبرگزاري آريا - مطالعه درباره سهم منابع مختلف در آلودگي هوا حدود 10 سال گذشته انجام شد و در حال حاضر در مرحله بروزرساني است.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، رييس اداره محيط زيست شهر تهران با اشاره به سهم 70 درصدي منابع متحرک و 30 درصدي منابع ثابت در آلودگي هواي شهر تهران گفت: مطالعه درباره سهم منابع مختلف در آلودگي هوا حدود 10 سال گذشته انجام شد و در حال حاضر در مرحله بروزرساني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدحسين بازگير با اشاره به اينکه اداره محيط زيست استان تهران اقداماتي از جمله برگزاري جلسه کارگروه اضطرار آلودگي هوا را براي کنترل آلودگي در دستور کار خود داشته است، اظهار کرد: طي اين مدت به برخي از واحدهاي تشديدکننده آلودگي هوا دستور داده شد که فعاليت خود را کاهش دهند و يا براي برخي ديگر مانند معادن شن و ماسه دستور توقف فعاليت صادر شد.
وي ادامه داد: طبق مطالعات رسمي و کاملي که با همکاري موسسه جايکا (دفتر سازمان‌ همکاري‌هاي ژاپن) در مورد منابع انتشار آلودگي هوا انجام شد، سهم منابع ثابت در آلودگي هواي تهران 30 درصد و سهم منابع متحرک 70 درصد اعلام شد.
رئيس اداره محيط زيست شهر تهران با اشاره به اينکه اين مطالعات در حال به روز رساني است، گفت: سياهه انتشار ذرات معلق حدود 10 سال پيش منتشر شد اما با توجه به تغييرات شهري لازم است که اين تحقيقات به‌روزرساني شود.
بازگير با بيان اينکه منابع ثابتي مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بخش ديگري از منابع آلاينده هستند، گفت: موتورخانه‌هاي اماکن مسکوني، آموزشي، اداري و تجاري سوخت‌هايي مصرف مي‌کنند که مي‌توانند در آلودگي هوا اثرگذار باشند. ضايعات سوزي‌ها و پروژه‌هاي عمراني شهري نيز بخش ديگري از منابع ثابت آلايندگي‌ هوا هستند.
وي ادامه داد: بر اساس گزارش آتش نشاني روزانه حدود 70 فقره آتش سوزي در سطح شهر و اطراف آن اتفاق مي‌افتد که هر کدام سهم خاصي در آلودگي هواي شهر تهران دارند.
رييس اداره محيط زيست شهر تهران با بيان اينکه منابع ثابت تحت پايش و کنترل محيط زيست هستند، گفت: سوخت منابع متحرک مانند خودروها تحت نظارت دستگاه‌هاي مربوطه و محيط زيست است و کيفيت آن نسبت به گذشته بهتر شده است.
وي در پايان با تاکيد بر حذف خودروهاي فرسوده گفت: ناوگان حمل و نقل عمومي بايد توسعه يابد. در اين جهت شهرداري در اين زمينه برنامه‌هاي خوبي براي گسترش مترو دارد. آن‌طور که مشخص است قوانين زيست محيطي خوبي براي کنترل آلودگي هوا وجود دارد و تنها لازم است که قوانين اجرا شوند.
ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی وحشتناک در بازار بندرعباس (فیلم)
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)