Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد رانت آموزشی در برخی از دانشگاه های کشور هستیم، گفت: پرونده برادر رییس جمهور فراتر از فراکسیون در حال بررسی است و شاید گوشه ای از این پرونده به موضوع رانت آموزشی در دانشگاه های کشور مربوط شود.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: شروع کار بررسی این پرونده از اواسط شهریور ماه سال 95 در مجلس شورای اسلامی آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از رسانه ها برای بیان حقیقت در این موضوع گفت: در موضوع بررسی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان با مشکلاتی از جانب دولتی ها و بخش خصوصی مواجه بودیم که در نهایت با رای بالای 200رای تحقیق و تفحص از این هدلینگ اقتصادی به تصویب رسید.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در همین موضوع عده ای بازداشت و برخی از مسئولیت کنار گذاشته شده اند و می توان گفت بررسی این پرونده کلید رفتن وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم بود.

مقصودی با بیان اینکه فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان بالای 8 هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: تاکنون مبلغی از این پول برگشت داده شده و مقدار دیگر نیز با سندهای گرفته شده از افراد عودت داده شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علت تاخیر در اعلام این پرونده این است که فساد صورت گرفته بالاتر از آن بود که فکر می‌کردیم، گفت: همچنین در برخی از شرکت های این هلدینگ به عنوان مثال در پتروشیمی که اصلا کسی فکر نمی‌کرد که این فساد صورت گرفته باشد، بررسی اسناد و اوراق وقت بیشتری را گرفته بود.

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم حداکثر تا یک ماه دیگر جزئیات این پرونده اعلام خواهد شد و به مسئولین ذیربط ارجاع داده می‌شود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این فراکسیون هم اکنون در خصوص رانت های آموزشی در دانشگاه های کشور که در این 4 سال اخیر اتفاق افتاده کارهایی را انجام داده ایم.

مقصودی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از این موضوع را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده ایم، افزود: در صورت تصویب، بررسی این پرونده در صحن مجلس شورای اسلامی این کار را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد رانت آموزشی در برخی از دانشگاه های کشور هستیم، گفت: پرونده برادر رییس جمهور فراتر از فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی است و شاید گوشه ای از این پرونده به موضوع رانت آموزشی در دانشگاه های کشور ارتباط پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است