Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تشکل‌های مردمی فرآیندی برای اجرای پروژهای آبخیزداری در اردبیل توانمندسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های آبخیزداری در اردبیل اظهار داشت: مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری امری اجتناب‌ناپذیر است که به همین منظور نیاز است تشکل‌های مردمی فرآیندی برای اجرای پروژهای آبخیزداری در اردبیل توانمندسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با توجه به استعدادهای مناسب محیطی استان اردبیل در اجرای طرح‌های آبخیزداری ضرورت بهبود و تجربه روش‌های جدید در امر برنامه‌ریزی به ویژه در روش‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری با مشارکت مردم وجود دارد.

وی افزود: یکی دیگر از فواید مهم آبخیزداری، بهبود پوشش گیاهی در سطح مراتع، افزایش میزان نفوذپذیری و تقویت منابع آب زیرزمینی و تاثیرات مثبت بر میزان آب رودخانه‌ها و افزایش دبی پایه آن‌ها است که این موارد برای ما حائز اهمیت بسیار است و امیدواریم خروجی‌های خوبی به دنبال داشته باشد.

هدایت در این جلسه ضمن تاکید بر به‌کارگیری مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های آبخیزداری خواستار انجام استعلامات سریع استعلامات طرح‌های آبخیزداری و پیگیری اعتبار 3 میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان گرمی توسط معاونت آبخیزداری اداره کل شد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف مورد نظر امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های مربوطه نیز با ما مشارکت و همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

انتها ی پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

حسن وحید معاون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شودکه براین اساس سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می گیرد.

به گفته او، برای اجرای ۴ میلیون هکتار حدود ۳ تا ۳.۵ همت  اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و ۶ تا ۸ تنی فرسایش خاک در هکتار را به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، افزود: اجرای این عملیات ۱.۵ تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

وحید گفت: طی برنامه هفتم و هشتم ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید انجام شود که سالانه ۵۱ میلیارد متر مکعب استحصال آب را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری