Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجع صالح جهانی برای راستی‌آزمایی تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام است.

ایران آنلاین / غلامعلی خوشرو در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی گزارش سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این نهاد بارها تایید کرده که ایران به الزامات پادمانی خود پایبند و به تعهدات هسته‌ای‌اش تحت برجام ملتزم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس هر ادعایی مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند نیست، بی‌ارزش و فاقد اعتبار است.

وی افزود: هرگونه درخواست یکجانبه برای دائمی کردن اقدامات اعتمادساز ایران کاملاً غیرقابل قبول است چون چنین درخواستی هم با نص و هدف برجام در تعارض است و هم مغایر حقوق مسلم کشورها تحت ان‌.پی‌.تی است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد تأکید کرد: برجام بخشی از قطعنامه شورای امنیت است که نه قابل مذاکره مجدد است و نمی‌توان آن را به صورت یکجانبه لغو کرد و بنابراین همه اعضای برجام باید به کلیه تعهدات خود تحت این سند عمل کرده و از هر اقدامی در مغایرت با آن خودداری کنند.

خوشرو افزود: ایران تاکنون به برجام پایبند بوده و مادامی که کلیه اعضای دیگر برجام نیز به‌ موقع و به طور کامل به کلیه تعهدات خود تحت این سند پایبند باشند، ایران هم به آن پایبند خواهد بود.

وی با اشاره به وظیفه اصلی آژانس، یعنی کمک به کشورها برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، خواستار افزایش اینگونه فعالیت‌های آژانس، به ویژه متناسب با نیازها و انتظارات کشورهای در حال توسعه شد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است به فعالیت‌های هسته‌ای خود در زمینه تحقیق، توسعه و تولید انرژی هسته‌ای، از جمله داشتن چرخه ملی کامل سوخت هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز ادامه دهد./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق