Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@22:41:04 GMT

۵۶۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کرمان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۴۷۱۴

۵۶۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کرمان کشته شدند

رکنا: رئیس پلیس‌راه استان کرمان از کشته شدن ۵۶۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کرمان در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر افزایش داشته است.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای مولفه‌ها متعدد و زیادی دارد اظهار داشت: مهمترین عامل تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بی‌احتیاطی، بی‌دقتی و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان زمینه‌ساز حوادث رانندگی می‌شود تصریح کرد: هر چند وضعیت جاده‌ها، وضعیت خودرو و عوامل محیطی هم در میزان تصادفات موثر است اما این عوامل هم به نوعی در اختیار راننده هستند.

رئیس پلیس‌راه استان کرمان با بیان اینکه بهرهمندی از جاده‌های خوب و خودروهای استاندار حق مردم است گفت: استانداردسازی تمامی معابر، جاده‌ها و خودروها به دلیل هزینه‌بر بودن و گستردگی استان کرمان به آسانی مقدور نیست و این توجه بیشتر رانندگان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری در جاده‌های برون شهری استان 560 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای کشته و نزدیک به سه هزار نفر مجروح شده‌اند تصریح کرد: تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 نفر افزایش داشته است.

نجفی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به سادگی قابل پیشگیری هستند گفت: رانندگی در جاده به دلیل سرعت بالا با خطرات زیادی روبرو است و یک خطای کوچک منجر به تصادفات سنگین، مرگ جاده‌ای و یا خسارات غیر قابل جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی و خروج خودرو از جاده بوده است خاطر نشان کرد: عموما بی‌احتیاطی، حواث پرتی، سرعت بالا، خستگی و خواب‌آلودگی منجر به خروخ خودرو از جاده و واژگونی می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان کرمان با بیان اینکه در تصادفات جاده‌ای تلفات برای سرنشینانی که از کمربند استفاده نمی‌کردند بیشتر است گفت: لزوم استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو هنوز جدی گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه گستردگی استان کرمان و طولانی بودن مسیرها میزان تصادفات جاده‌ای را افزایش می‌دهد گفت: بیشتر کسانی که در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند افراد جوان، میانسال و سرپرست خانواده هستند که فوت، مصدومیت و یا نقص عضو آنها یک خانواده را گرفتار می‌کند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پژو پارس و کامیون در بم / ۲ کشته و ۶ مصدوم

آفتاب‌‌نیوز :

این حادثه رانندگی ساعت ۲۰:۵۴ شامگاه شنبه در بم، روبه‌روی پمپ بنزین صوفی آبادی رخ داده است.

به گزارش مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد ۲ دستگاه آمبولانس برای کمک به مصدومان این حادثه اعزام شد و مصدومان به بیمارستان پاستور بم انتقال یافتند.

مرکز شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق شهر کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف پژو پارس و کامیون در بم / ۲ کشته و ۶ مصدوم
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت