Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: خلاء قانونی در حوزه خانواده دیده نمی شود بلکه با ضعف در اجرای قوانین روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده فاطمه ذوالقدر در واکنش به اظهارات قائم مقام مشارکت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مبنی بر ثبت هر ساعت ۲۱ طلاق در کشور افزایش آمار طلاق را زنگ خطری جدی دانست، گفت: در گذشته طلاق به عنوان آخرین راهکار رفع اختلافات زناشویی کاربرد داشت اما امروزه برخی زوجین با اولین اختلاف به فکر جدایی و طلاق می افتند و به نوعی قبح طلاق در کشور از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی آسیب های اجتماعی به طور مستقیم با طلاق در ارتباط هستند، تصریح کرد: عدم آشنایی درست زوجین با مهارت های زندگی، هم کفو نبودن، خیانت، مشکلات جنسی، افزایش اجاره بهای مسکن و هزینه های زندگی، نگاه اقتصادی به ازدواج، دخالت های بیجا، اعتیاد و همچنین مشکلات اقتصادی و بیکاری از جمله عوامل موثر در افزایش طلاق است.

طلاق سلامت روانی و عاطفی خانواده را دچار خدشه می کند

وی با انتقاد از اینکه طلاق سلامت روانی و عاطفی خانواده را دچار خدشه می کند، افزود: نبود فرهنگ مشاوره در جامعه باعث شده بسیاری از اختلافات خانوادگی حل نشده باقی بماند و این انباشت اختلافات منجر به طلاق شود البته هرچند بهره گیری از خدمات مشاوره ای پیش، حین و بعد از ازدواج در جهت کاهش آمار طلاق همواره مورد تایید کارشناسان و مسئولان امر است اما همچنان برخی زوجین مراکز مشاوره ای مراجعه نکرده یا آنقدر دیر مراجعه می کنند که مفید واقع نمی شود از سویی تعرفه بالا و همچنین عدم نظارت درست بهزیستی بر مراکز مشاوره ای نیز مزید بر علت شده است.

سازگاری زوجینی که از مشاوره های پیش از ازدواج استفاده می کنند بیشتر است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اینکه سازگاری زوجینی که از مشاوره های پیش از ازدواج استفاده می کنند بیشتر است با یادآوری اجباری کردن مشاوره های ازدواج در برنامه ششم توسعه، گفت: سازمان نظام روانشناسی نیز این مهم را در برنامه های خود پیش بینی کرده است.

ذوالقدر با ارزیابی مثبت راه اندازی مراکز جامع خانواده در کشور برای کاهش طلاق، ادامه داد: طبق اظهارات مسئولان ذی ربط اجرای پایلوت این مراکز در مشهد کاهش ۸ درصدی طلاق را به دنبال داشته و انتظار می رود با راه اندازی این مراکز در سراسر کشور شاهد کاهش چشمگیر آمار طلاق در تمامی استان ها باشیم.

فرهنگ سازی و آموزش زوجین آمار طلاق را کاهش می دهد

ذوالقدر با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش زوجین آمار طلاق را کاهش می دهد، تصریح کرد: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است و اگر زوجین مهارت های لازم برای انتخاب همسر و حفظ زندگی زناشویی را کسب کنند کانون خانواده و زندگی آنها با طلاق و جدایی از هم گسسته نمی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه زمینه ازدواج جوانان باید تسهیل و مشکلات اقتصادی زوجین برای کاهش طلاق باید رفع شود، گفت: برای این امر باید دولت توجهی جدی به احیای صندوق تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد زیرا اغلب زوجین در سال های اول زندگی با مشکلات بیشمار اقتصادی روبرو بوده و این موضوع دامنه اختلافات زوجین را افزایش می دهد.

ضرورت ارائه مسکن ارزان قیمت به زوج های جوان

 نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه مسکن ارزان قیمت به زوج های جوان تاکید کرد و گفت: از آنجایی که طبق آمارها با افزایش آمار طلاق در سال های نخست زندگی مواجه هستیم بنابراین دستگاه های متولی باید نگاهی جدی به تامین مسکن زوجین داشته باشند.

 وی با تاکید بر اینکه خلاء قانونی در حوزه خانواده دیده نمی شود بلکه با ضعف در اجرای قوانین روبرو هستیم با یادآوری اینکه دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش ۲۵ درصدی آمار طلاق است، ادامه داد: هر چند اکتفا کردن به تصویب قوانین و آیین نامه ها به تنهایی گره ای از مشکل طلاق باز نمی کند اما باید هر چه سریع تر برای تحقق این مهم برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان بهزیستی و صدا و سیما در برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش نرخ طلاق شدند، یادآور شد: سازمان بهزیستی در این برنامه مکلف شد در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به میزان ۲۰ درصد سال پایه در طول اجرای برنامه زمینه سازی لازم را از طریق مرکز فوریت‌های اجتماعی و مددکاری جهت پیشگیری از اختلاف و بحران‌های خانوادگی و پیشگیری از وقوع طلاق اقدامات خود را با کمک نهادهای مربوطه گسترش دهد.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در این برنامه صداسیما موظف شد در برنامه‌های خود ترویج ازدواج، ضد ارزش بودن طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن برای زوجین و فرزندان، فرهنگ افزایش پایبندی زوج‌ها به خانواده و حفظ حرمت خانواده را به عنوان محورهای اصلی سبک ایرانی اسلامی مد نظر قرار دهد انتظار می رود با تولید برنامه های مناسب از سوی رسانه ها به ویژه صدا و سیما معضل طلاق در کشور کاهش یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم

به گزارش خبرآنلاین چند دقیقه‌ای نگذشته بود که پسری جوان به سمتش آمد و گفت ساناز جان من را ببخش اشتباه کردم باید واقعیت زندگی‌ام را به تو می‌گفتم هرچند گذشته‌ها گذشته و اصلاً موردی برای نگرانی وجود ندارد.

روزنامه ایران نوشت: در همین موقع سربازی از ته سالن شماره پرونده‌ای را خواند و گفت طرفین جلسه رسیدگی ساعت ۸ صبح اعلام حضور کنند.
به محض ورود به شعبه زن جوان بی‌مقدمه گفت: آقای قاضی این مرد مرا فریب داده و با احساس من بازی کرده او قبلاً زن داشته و هنوزهم دوستش دارد اما به من نگفته بود، اگر من این روسری را پیدا نکرده بودم معلوم نبود تا کی می‌خواست این ماجرا را پنهان نگه دارد.
قاضی با شنیدن این حرف‌ها گفت دخترم کمی آب بخورید و آرام باشید این‌طور من متوجه نمی‌شوم ماجرای زندگی شما چیست آهسته‌تر برایم از اول تعریف کن!
ساناز کمی که آرام شد، گفت: با آرمین در یک کافه آشنا شدیم. از روز آشنایی تا ازدواج 6 ماه طول کشید. آرمین می‌گفت کسی را ندارد و تنها به خواستگاری‌ام آمد. به من گفت پدرش فوت کرده و مادرش هم پیش خواهرش خارج از کشور زندگی می‌کند و اینجا تنها زندگی می‌کند من ساده هم باور کردم. پدرم با اصرار من راضی به ازدواج شد و ما سر خانه و زندگی خود رفتیم اما همین چند هفته پیش بود که توی ماشینش یک روسری قرمز پیدا کردم خیلی عصبانی و ناراحت بودم با این حال به رویش نیاوردم تا اینکه چند روز قبل یک عروسک دخترانه هم در ماشین پیدا کردم. این بار دیگر به رویش آوردم و گفتم اینها مال کیست اما آرمین با دروغگویی تمام به من گفت ماشین دست دوستش بوده و اینها مال همسر دوستش است، اما من باور نکردم یک روز از روی کنجکاوی او را تعقیب کردم و دیدم دم یک مهدکودک رفت و یک دختربچه را بغل کرد و بعدش هم رفت مقابل خانه‌ای و بعد از پیاده شدن داخل خانه رفت. از تعجب و ناراحتی و عصبانیت داشتم دیوانه می‌شدم.
بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم تصمیم گرفتم بروم ببینم موضوع چیست. وقتی زنگ در خانه را زدم همان بچه در را باز کرد و هنوز حرفی نزده بودم که آرمین را پشت سرش دیدم و وقتی دختربچه او را بابا صدا زد از هوش رفتم.
چشم باز کردم در بیمارستان بودم بعد هم به خانه پدرم رفتم و همه ماجرا را برایش تعریف کردم. این مرد یک دروغگوی بزرگ است او زن و بچه داشته و موضوع به این مهمی را از من مخفی کرده بود. او یک کلاهبردار است معلوم نیست با چند نفر دیگه چنین کاری کرده الان هم من فقط طلاق می‌خواهم.
قاضی رو به آرمین کرد و گفت: حرف‌های همسرت را تأیید می‌کنی تو واقعاً زن داشتی؟
آرمین نگاهی کرد و گفت: آقای قاضی ماجرا این‌طوری نیست. من سه سال قبل از همسر اولم جدا شدم. دخترم با مادرش زندگی می‌کند من در هفته یک روز او را می‌بینم اما از شانس بدم همسرم متوجه شد. من اصلاً با همسر سابقم ارتباطی ندارم فقط آن روز رفتم بچه را به مادرش بدهم که این‌طوری شد. من کلاهبردار نیستم من ساناز را دوست دارم. می‌خواستم قبل ازدواج خودم به ساناز واقعیت را بگویم ولی ترسیدم ساناز با من ازدواج نکند. همیشه دنبال یک فرصت مناسب بودم اما خودش زودتر فهمید الان خیلی پشیمانم و می‌خواهم ساناز یک فرصت دوباره به من بدهد. من مجرم نیستم فقط یک عاشق هستم. آیا هر کسی که طلاق گرفته دیگر حق ازدواج ندارد؟ قبول دارم اشتباه کردم اما جبران می‌کنم.
آرمین رو به ساناز کرد و گفت: باور کن من آدم بدی نیستم فقط اشتباه کردم و واقعیت را نگفتم الان هم پشیمانم از پنهانکاری که کردم.
ساناز رو به آرمین کرد و گفت: اعتمادی که به تو داشتم از بین رفته و دیگر نمی‌توانم به تو اعتماد کنم بهتر است از هم جدا شویم.
قاضی که حرف‌های این زوج جوان را شنید، گفت می‌دانم همسرت اشتباه بزرگی مرتکب شده، اما بهتر است بیشتر راجع به تصمیمت فکر کنی یک ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر نظرت عوض نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901198

دیگر خبرها

  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق