Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@03:24:45 GMT

(ویدیو) نگاه نزدیک به آیفون ۱۰

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۷۷۴۵

در این ویدیو قصد داریم به آخرین پرچم‌دار اپل نگاهی دقیق‌تر بیندازیم. آیفون ۱۰ در چند سال اخیر یکی از مهم‌ترین آیفون‌هایی محسوب می‌شود که اپل معرفی کرده. به همین دلیل هم اپل در این گوشی جدیدترین، بهترین و به‌روزترین فنّاوری‌هایش را به کار برده است.
 
دکمه‌ی هوم معروف آیفون همراه با حاشیه‌های  بالا و پایین صفحه‌نمایش در این مدل حذف شده‌اند و جای آن‌ها را یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵٫۸ اینچی گرفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپل سرانجام مقاومت در برابر فنّاوری AMOLED و افزایش تراکم پیکسلی را هم کنار گذاشته است.
 
صفحه‌نمایش امولد آیفون ۱۰ که اپل به آن لقب سوپر رتینا را داده، رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در اینچ دارد. این صفحه‌نمایش از استانداردهای Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند و علاوه بر فنّاوری لمس سه‌بعدی، قابلیت True Tone Display هم در آن به کار رفته است. قابلیت True Tone Display باعث می‌شود تراز سفیدی صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ به صورت خودکار متناسب با نور محیط تنظیم شود.
 
طبیعتا با توجه به حذف شدن دکمه‌ی هوم در آیفون ۱۰ دیگر خبری از حسگر اثر انگشت هم نیست. در این آیفون جدید به جای TouchID از FaceID برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود. اپل مجموعه‌ای از حسگرها و دوربین‌ها را در برش کوچک بالای صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ جای داده که با همکاری هم یک سیستم اسکنر سه‌بعدی چهره به نام TrueDepth Camera را تشکیل می‌دهند.
 
با استفاده از این سیستم می‌توانید تنها با نگاه کردن به گوشی قفل آن را باز کنید. این سیستم کارایی‌هایی دیگری مانند انیموجی و امکان گرفتن عکس‌های پرتره با عمق میدان کم (بوکه) را هم به دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی آیفون ۱۰ اضافه کرده است.
 
دوربین دوتایی آیفون ۱۰ از نظر فنی شباهت زیادی به دوربین دوتایی آیفون ۸ پلاس دارد. هر دو دوربین واید و تله‌فتو همچنان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند و دیافراگم دوربین واید f/1.8 است. ولی در آیفون ۱۰ لنز هر دوربین به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و دیافراگم لنز تله‌فتو هم اندکی بازتر است و به f/2.4 رسیده.
 
این دوربین دوتایی قابلیت‌هایی مثل زوم اپتیکال دو برابر و حالت پرتره را که ابتدا در آیفون ۷ پلاس دیده بودیم ممکن می‌کند. در دوربین آیفون ۱۰ حالت جدید Portrait Lighting هم که پیش از این در آیفون ۸ پلاس دیده بودیم وجود دارد. البته به لطف دوربین TrueDepth حالا امکان استفاده از این قابلیت به دوربین سلفی هم اضافه شده است.
 
قاب پشتی آیفون ۱۰ از جنس شیشه ساخته شده تا امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را فراهم کند. دور تا دور این بدنه‌ی شیشه‌ای را یک فریم از جنس استیل (فولاد ضد زنگ) در بر گرفته است. آیفون ۱۰ با داشتن تاییدیه IP67 در مقابل آب و گردوغبار هم مقاومت نسبتا خوبی دارد. در درون آیفون ۱۰ تراشه‌ی بسیار قدرتمند A11 Bionic همراه با ۳ گیگابایت رم، ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۲۷۱۶ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع قرار دارد.  

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظاهر آیفون متحول می‌شود/ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب‌سایت 9to5Mac می‌گوید به یادداشت محرمانه‌ای از جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities، دست پیدا کرده که به برنامه‌های بزرگ اپل برای سری آیفون ۱۷ اشاره دارد. بر همین اساس گفته می‌شود که سری آیفون ۱۷ شامل طراحی بهبودیافته، دوربین سلفی باکیفیت‌تر و داینامیک آیلند کوچک‌تر خواهد بود.

براساس گزارش زومیت، به ادعای جف پو، اپل مدل پلاس را در سری آیفون ۱۷ کنار می‌گذارد و برای اولین بار دستگاه جدیدی با پسوند «اسلیم» معرفی می‌کند. بدین ترتیب خانواده‌ی آیفون ۱۷ شامل مدل استاندارد ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۷ اسلیم ۶٫۶ اینچی، آیفون ۱۷ پرو ۶٫۳ اینچی و آیفون ۱۷ پرو مکس ۶٫۹ اینچی خواهد بود.

جف پو می‌گوید آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ اسلیم و آیفون ۱۷ پرو دارای بدنه‌ی آلومینیومی با «طراحی پیچیده‌تر» خواهند بود؛ با این‌حال آیفون ۱۷ پرو مکس بدنه‌ی تیتانیومی خواهد داشت. به احتمال زیاد ابعاد داینامیک آیلند در آیفون ۱۷ پرو مکس کوچک‌تر می‌شود، اما سایر مدل‌ها داینامیک آیلند مشابه مدل فعلی خواهند داشت.

کاهش ابعاد داینامیک آیلند ازطریق کاهش ابعاد حسگرهای فیس ID انجام خواهد گرفت. پو می‌گوید اپل برای دست‌یابی به این هدف، از فناوری جدیدی استفاده خواهد کرد.

شاید جالب‌ترین نکته درباره‌ی افشاگری جف پو، اشاره به آیفون ۱۷ اسلیم باشد؛ اما این نخستین باری نیست که اسم دستگاه موردبحث را می‌شنویم. مدت‌ها پیش یک افشاگر دیگر گفته بود آیفون ۱۷ اسلیم با «طراحی باریک» برای جایگزینی با مدل پلاس در راه است.

جف پو می‌گوید آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ اسلیم دارای هشت گیگابایت رم و پردازنده‌ی A18 یا A19 خواهند بود؛ اما دو گوشی آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس با ۱۲ گیگابایت رم و پردازنده‌ی A19 Pro عرضه می‌شوند.

در حال حاضر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به ۶ گیگابایت رم مجهز هستند و مدل‌های پرو و پرو مکس هشت گیگابایت رم دارند. اپل احتمالا امسال در هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ از هشت گیگابایت رم استفاده خواهد کرد.

به ادعای پو، هر چهار مدل از سری آیفون ۱۷ دارای دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی خواهند بود. در حال حاضر آیفون‌ها دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارند.

مشخص نیست که تغییرات یادشده باعث افزایش قیمت گوشی آیفون می‌شوند یا نه. شاید اپل بتواند با بهینه‌سازی زنجیره‌ی تأمین از بالارفتن قیمت گوشی جلوگیری کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903318

دیگر خبرها

  • دوربین دشکم چیست و ضرورت استفاده از آن در خودرو + عکس
  • عملکرد دیدنی بوکایو ساکا در دیدار مقابل بورنموث از نگاه دوربین باشگاه آرسنال / فیلم
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • وضعیت رجیستر شدن آیفون 14 پرو مکس
  • آیفون ۱۶ و تغییراتی که راحت لو رفت!
  • ظاهر آیفون متحول می‌شود/ جزئیات
  • ببینید | نگاه زاکانی رو به دوربین صداوسیما در هنگام سخنرانی رئیسی سوژه شد!
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max