Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اطلاعات و تصاویر وان پلاس پیش از رونمایی لو رفت، عرضه نسخه قرمز رنگ سامسونگ گلکسی اس ۸، ظاهر شدن خط سبز مرگ روی نمایشگر آیفون ۱۰ و ... را در بسته فناوری امروز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اطلاعات و تصاویر وان پلاس پیش از رونمایی لو رفت، عرضه نسخه قرمز رنگ سامسونگ گلکسی اس ۸، ظاهر شدن خط سبز مرگ روی نمایشگر آیفون 10 و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته فناوری امروز دنبال کنید.

اطلاعات و تصاویر وان پلاس 5T پیش از رونمایی لو رفت

دیجیاتو: در حالی که هنوز 24 ساعت از اعلام رسمی نام پرچمدار بعدی کمپانی وان پلاس نگذشته است، وب سایت آلمانی «زدنت» اطلاعات این موبایل و تصاویری از آن را منتشر کرده است. در این تصاویر وان پلاس 5T با مدل قبلی آن، گلکسی S8 و شیائومی می میکس 2 مقایسه شده اند. این اسمارت فون به نمایشگر بدون حاشیه 6 اینچی با پنل AMOLED، رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل و نسبت تصویر 18:9 مجهز است. وان پلاس 5T ابعادی برابر با 156.1 در 75 در 7.53 میلی متر دارد بنابرین علی رغم اینکه نمایشگر آن نیم اینچ از وان پلاس 5 بزرگتر است اما ابعاد آن تفاوت چندانی با مدل قبل ندارد. اگر نمایشگر بزرگتر و تعبیه سنسور اثر انگشت در پنل عقب را نادیده بگیریم، دیگر مشخصات سخت افزاری این موبایل با نسخه قبلی یکسان است کما اینکه قلب تپنده آن همان اسنپدراگون 835 خواهد بود. بر این اساس پرچمدار جدید کمپانی وان پلاس در دو مدل با 6 و 8 گیگابایت رم عرضه می شود که به ترتیب دارای 64 و 128 گیگاباتی حافظه داخلی هستند. از دیگر مشخصات آن هم می توان به دوربین دوگانه عقب با قابلیت ثبت تصاویر پرتره، باتری 3300 میلی آمپر ساعتی و نرم افزار اختصاصی «Oxygen OS» مبتنی بر اندروید نوقا اشاره کرد. این موبایل قرار است همین پنجشنبه به صورت رسمی معرفی شده و از سه شنبه هفته آینده به بازار راه پیدا کند با این حال قیمت آن هنوز مشخص نشده است.


امکان تکامل، مهم ترین ویژگی آیفون 10 است

طی چند سال اخیر همواره پس از معرفی یک آیفون جدید، «جانی آیو» طراح ارشد اپل در مصاحبه با مطبوعات به ابعاد مختلف روند طراحی محصول تازه کمپانی پرداخته، و تفکر اصلی تیم خود برای توسعه دستگاه مورد نظر را شرح می دهد. امسال نیز با معرفی آیفون 10، جانی آیو یک بار دیگر برای توصیف عملکرد اپل با رسانه ها مصاحبه کرده و عنوان داشته که در توسعه این آیفون، تیم طراحی تلاش کرده مسئله «دیزاین» را از پیش رو بردارد. در واقع آیو و تیم طراحی اپل این بار سعی کرده اند با تعریف قابلیت های جدید و در نظر داشتن امکان پیشرفت محصول، دیزاین خارجی دستگاه را به مراحل آخر موکول کنند و اجازه دهند ظاهر آیفون 10 در طول فرآیند توسعه با توجه به سایر عوامل شکل بگیرد. این طراح می گوید: همیشه به محصولات چند منظوره علاقه‌مند بودم. به نظرم جالب ترین ویژگی آیفون 10 وابستگی قابلیت های آن به نرم افزار است. به خاطر طبیعت انعطاف پذیر نرم افزار، این محصول به مرور زمان تکامل خواهد یافت و یک سال بعد کارهایی خواهد کرد که امروز قادر به انجام آنها نیست. به عقیده من چنین چیزی فوق العاده است؛ احتمالاً در آینده آیفون 10 را به عنوان نقطه عطفی در سیر تکامل محصولات اپل خواهیم شناخت.

دو آیفون با پنل OLED در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد

زوم تک: اخیرا در خبرها منتشر شده است که گویا کمپانی اپل در حال برنامه ریزی برای تولید محصولات جدید خود در سال ۲۰۱۸ می باشد. بر اساس گزارشی که از سوی تحلیل گر KGI، مینگ چی کو، منتشر شده است، گویا کمپانی اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۸ گوشی هایی با پنل OLED معرفی نماید و در ادامه این گزارش نیز احتمال داده شده بود که کمپانی اپل دوباره قصد دارد در محصولات آینده خود به جای بدنه فولادی از قاب های آلومینیومی زد زنگ استفاده نماید، زیرا این قاب ها باعث بهبود عملکرد گوشی های آیفون در انتقال اطلاعات می شود. هم اکنون گوشی هوشمند آیفون X دارای یک فریم فلزی به همراه چهار خط آنتن به روی فریم می باشد و اگر این پیش بینی صحیح باشد، احتمالا طراحی آیفون ها در سال آینده تغییراتی اساسی خواهد داشت. آیفون X دارای یک صفحه نمایش OLED می باشد که توسط کمپانی سامسونگ تولید شده است ولی بر اساس برخی از گزارش ها احتمالا اپل قصد دارد در سال آینده این پنل ها را خودش تولید نماید و بالطبع هزینه ی آن ها کاهش خواهد یافت. احتمالا دو گوشی آیفون آینده نیز در دو نسخه ی معمولی و پلاس عرضه خواهد شد. بسیاری از کاربران انتظار دارند که این کمپانی در آینده قابلیت Face ID را جایگزین اسکنر اثر انگشت نماید و احتمال در سال آینده شاهد آیپد پرو هایی با این قابلیت امنیتی نیز خواهیم بود و تنها موردی که هنوز مشخص نیست، این است که وضعیت چینش لنزهای دوربین دوگانه در آینده چگونه خواهد بود.

عرضه نسخه قرمز رنگ سامسونگ گلکسی اس ۸

همانطور که در جریان هستید، گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ در اواخر ماه نوامبر عرضه شد و این ماه به عنوان یکی از ماه های پایان بخش فصل تابستان و آغاز فصل پاییز می باشد. کمپانی سامسونگ از این فرصت استفاده کرده است و بر اساس ترکیب رنگی برگ ها و طبیعت در فصل پاییز گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ را با رنگ قرمز به تازگی وارد بازار نموده است. کمپانی سامسونگ رنگ این گوشی را قرمز Bergendi نام گذاری نموده است و فقط باید خاطر نشان کنیم که این نسخه هم اکنون تنها در کشور کره جنوبی در دسترس کاربران می باشد و هنوز به کشورهای اروپایی و ایالات متحده راه نیافته است. کمپانی سامسونگ برای معرفی این رنگ خاص یک تیزر تبلیغاتی فوق العاده ای نیز تدارک دیده است که بتواند کاربران را به سرعت جذب نماید و زیبایی های این گوشی هوشمند را به نمایش بگذارد. اگر به خاطر داشته باشید این گوشی دارای یک پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ به همراه حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی می باشد و در پنل پشتی این گوشی نیز یک سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. این گوشی هوشمند علاوه بر رگ قرمز که به تازگی معرفی شده است دارای رنگ های رز گلد، نقره ای، آبی نفتی و مشکی مات می باشد که همگی در زمان معرفی این گوشی رونمایی شده و اکنون نیز قابل دسترس کاربران می باشد.


ظاهر شدن خط سبز مرگ روی نمایشگر آیفون 10

زومیت: محصولات چند سال اخیر اپل در اکثر مواقع پس از عرضه دچار مشکلاتی شده‌اند و ظاهرا گوشی آیفون ۱۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست. اخیرا تعدادی از کاربران در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که مدتی پس از کار با آیفون ۱۰، خطی سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌شان ظاهر شده است و از بین نمی‌رود. تاکنون دلیل ظهور این خط سبز رنگ مشخص و آماری از تعداد دقیق گوشی‌هایی که به این مشکل دچار شده‌اند اعلام نشده است. البته با نگاهی به این تصاویر می‌توان حدس‌هایی در مورد این مشکل زد؛ گوشی‌های آیفون ۱۰ در داخل نمایشگر دارای الگوی زیرپیکسل الماسی هستند که این موضوع باعث می‌شود تمامی زیرپیکسل‌های سبزرنگ در یک خط پشت سر هم قرار گیرند و زیرپیکسل‌های قرمز و آبی به‌صورت یک در میان، حضور یابند. ظاهرا در گوشی‌هایی که دچار مشکل ظهور خط سبزرنگ شده‌اند، یک خطای الکتریکی به‌وقوع پیوسته و باعث شده است که یک ولتاژ خاص به یک خط مشخص از زیرپیکسل‌های سبزرنگ اعمال و آن‌ها دیده شوند. امتداد این خط سبزرنگ از بالا تا پایین نمایشگر نشان می‌دهد که مشکل یادشده به لبه‌های گوشی بازمی‌گردد؛ ظاهرا چیزی در لبه‌ نمایشگر وجود دارد که ولتاژی نادرست به یک خط از زیرپیکسل‌های سبزرنگ می‌فرستد. این مشکل معمولا در دستگاه‌هایی ظاهر می‌شود که در آن‌ها از چندین فناوری مختلف به‌طور همزمان استفاده شده است. چنین مشکلی سال گذشته برای سامسونگ نیز رخ داد؛ با این تفاوت که آن خط، به جای سبز، صورتی بود. یکی از کاربرانی که گوشی‌ وی با این مشکل مواجه شده، می‌گوید پس از مراجعه به فروشگاه اپل، آن را تعویض کرده است.

حسگرهایی که تشنگی گیاهان را تشخیص می‌دهند

گیزمک: کشاورزان هرچه زودتر بدانند که محصولاتشان نیاز به آب دارد، بهتر است. آنها فقط می‌توانند منتظر بمانند تا گیاهان به طور چشمگیری پلاسیده شوند تا مشخص شود که تشنه هستند. با توجه به این، دانشمندان MIT یک نوع جدید از سنسور تولید کرده‌اند که مستقیما روی برگ گیاهان قرار داده می‌شود. گیاهان دارای حفره‌های کوچک در برگ‌های خود هستند و به نام "روزنه هوایی"(stomata) شناخته می‌شوند که در طول روز باز می‌شوند و در شب بسته می‌شوند. در حالی که آنها باز هستند، اجازه می‌دهند که آب از داخل گیاه تبخیر شود. این باعث می‌شود فشار آب درون گیاه کاهش یابد که به نوبه خود سبب می‌شود گیاه از طریق ریشه آب بیشتری را از خاک بکشد. در گیاه‌شناسی به سوراخ‌های موجود در روپوست برگ یا دیگر اندام‌های گیاهی که برای جابجایی گازها کاربرد دارد، روزنه هوایی گفته می‌شود. قطر دهانه روزنه‌های هوایی توسط یاخته‌های محافظ تنظیم می‌شود. در مورد گل‌های برگ قاشقی که مورد آزمایش قرار گرفتند، روزنه‌های هوایی آن به طور معمول حدود هفت دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض نور باز می‌شوند و هنگام غروب، حدود 53 دقیقه طول می‌کشد تا بسته شوند. این در حالی است که گیاه از آب کافی برخوردار باشد. اگر گیاه از آب محروم باشد، زمان باز شدن روزنه‌های هوایی به طور متوسط 25 دقیقه افزایش می‌یابد، در حالیکه زمان بسته شدن آن تا 45 دقیقه کاهش می‌یابد. اینجا زمانی است که حسگر وارد عمل می‌شود. این حسگر از یک جوهر رسانای الکتریکی حاوی نانولوله‌های کربنی ساخته شده است و برای ایجاد یک مدار الکتریکی در یک روزنه هوایی چاپ می‌شود. در حالیکه روزنه هوایی بسته شده است، مدار کاملا دست نخورده است و آب می‌تواند بدون وقفه جریان یابد. با این حال، هنگامی که روزنه باز می‌شود، مدار شکسته و آب دیگر نمی‌تواند جریان یابد. دانشمندان MIT به رهبری پروفسور مایکل استرانو دریافتند که پس از تحت نظارت گرفتن حسگر برای دو روز با استفاده از یک دستگاه اندازه‌گیری جریان موسوم به مولتی‌متر، می‌توانند براساس مدت زمان باز و بسته شدن روزنه‌های هوایی تعیین کنند که آیا یک گیاه تشنگی را تجربه کرده یا نه. پروفسور استرانو می‌گوید: به نظر می‌رسد که این موضوع اولین شاخص خشکی گیاه است که ما برای برنامه‌های کاربردی کشاورزی داریم. دریافتن این اطلاعات به شیوه دیگر بسیار دشوار است. شما می‌توانید سنسورها را در خاک قرار دهید، یا می‌توانید تصویربرداری و نقشه‌برداری ماهواره‌ای انجام دهید، اما شما هرگز نمی‌دانید که یک گیاه خاص دقیقا چه وقت به آب نیاز دارد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)

عصر ایران- چری در نمایشگاه بین المللی پکن از دو خودرو جدید خود که ویژه صادرات هستند، رونمایی کرد. خودرو اول اومودا 7 نام دارد و خودرو دوم اکسید اکسلانتیکس ئی اس است که در واقع همان نسخه صادراتی اکسید استرا ئی اس بازار چین است.

سابقه اولین استفاده از نام اومودا در خودروهای صادراتی چری به بازار روسیه مربوط می شود و اکنون اومودا 7 تلاش دارد تا مسیر اومودا 5 را دنبال کند. جائکو نیز دیگر برند صادراتی چری است و به همین دلیل شباهت میان طراحی خارجی و داخلی برندها مشاهده می شود.

اومودا 7 در تریم های پلاگین هیبرید و آی سی ئی روانه بازار می شود اما نسخه تمام الکتریکی آن نیز در آینده وارد میدان خواهد شد.

اومودا 7

این شاسی بلند میان سایز از منظر ابعاد برابر با 4621 میلیمتر در طول، 1872 میلیمتر در عرض و 1673 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2700 میلیمتر است. رینگ های آلومینیومی در اندازه 20 اینچی زیر خودرو قرار گرفته اند.

در توسعه اومودا 7 از بستر اومودا 5 استفاده شده و بروزرسانی هائی مورد توجه قرار گرفته که از جمله باید به حضور سیستم تعلیق هیدرولیک دوبل و سامانه پیشرفته ترمز سیمی اشاره کرد.

جلوپنجره بسته با طرح نقطه های ماتریکسی منظره جالبی را در پروفایل دماغه ایجاد کرده است.

فضای داخل کابین براساس محصولات خانواده فولوین چری شکل گرفته و اومودا 7 مجهز به یک نمایشگر مرکزی 15.6 ایچی است که قابلیت حرکت کشوئی به سمت سرنشین جلو را نیز دارد. مشابه این فناوری را در زیکر اکس دیده بودیم. همین ساختار کشوئی در تصاویر مربوط به جائکو 7 نیز مشاهده می شود.

این نمایشگر 2.5k و میزان روشنائی 1000nit دارد. همچنین چری اشاره می کند که طراحی فرمان از جوی استیک پلی استیشن 5 الهام گرفته شده است. صندلی های خودرو نیز بی شباهت به مدل گیمینگ نیستند!

از ویژگی های دیگر کابین باید به سیستم صوتی سونی با 14 اسپیکر و سیستم خوشبوکننده هوشمند اشاره کنیم.

پیشرانه پلاگین هیبریدی افزاینده برد حرکتی اومودا 7 ترکیبی از انجین 1.5 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی است. اطلاعات این قسمت هنوز کامل منتشر نشده اما برخی منابع خروجی پیشرانه را 154 اسب بخار و گشتاور آن را 220 نیوتن متر اعلام کرده اند که نقش ژنراتور را دارد. برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی کامل 95 کیلومتر است و در حالت ترکیبی به 1250 کیلومتر می رسد. متوسط مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی 4.98 لیتر اعلام شده است.

تصاویر کابین مربوط به جائکو 7 است که نمایشگر کشوئی 13.2 اینچی دارد. این نمایشگر در اومودا 7 به 15.6 اینچ ارتقا یافته است. تصاویر کابین اومودا 7 هنوز منتشر نشده است. نمایشگر در حالت عمودی روی دو ریل سوار شده که براحتی می توان آن را از کنار فرمان به سمت مقابل سرنشین جلو در کنسول اصلی هدایت کرد. اکسید اکسلانتیکس ئی اس

دیگر خودرو چری در واقع نسخه صادراتی اکسلانتیکس ئی اس است که در بازار چین با نام استرا ئی اس شناخته می شود. این خودرو از نظر ظاهری با نسخه بازار چین تفاوت هایی خواهد داشت که مهم ترین آن به پروفایل دماغه و چهره خشن تر نسخه صادراتی مربوط می شود.

در تریم رینگ ها نیز طراحی اسپرت تری استفاده شده است. نمایش این خودرو با رنگ زرد نیز تاکیدی بر روحیه اسپرت و جوان پسند آن است.

این چری  از منظر ابعاد برابر با 4945 میلیمتر در طول، 1978 میلیمتر در عرض و 1489 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 3000 میلیمتر است. طراحی ائروداینامیک خودرو باعث شده تا شاخص ضریب درگ  0.205Cd  برای آن ثبت شود که عدد بسیار جذابی است.

برد حرکتی این خودرو 905 کیلومتر است. تریم پرچمدار آن براساس معماری 800 ولت الکتریکی توسعه یافته که به مفهوم بالاترین سرعت شارژ باتری است. باتری مورد استفادهاز 60.5 تا 97.7 کیلووات ساعت براساس تریم متفاوت است.

تریم پایه دارای پیشرانه الکتریکی با 248 اسب بخار خروجی و تریم پرچمدار 308 اسب بخار خروجی دارد.

تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک یک موتور 165 اسب بخاری دیگر روی محور جلو دارد که در همراهی با موتور 308 اسب بخاری محور عقب یک گزینه قدرتمند را پیش روی مشتریان قرار می دهد.

اکسید اکسلانتیکس ئی اس همانند اومودا 7 مجهز به یک نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی است که البته قابلیت اسلاید ندارد. نمایشگر اطلاعات کیلومتر پشت فرمان نیز در اندازه 12.3 اینچی استفاده شده است.

تصاویر کابین مربوط به اکسید استرا ئی اس ویژه بازار چین می شود. تصاویر کابین اکسلانتیکس ئی اس هنوز منتشر نشده اما احتمالا تفاوتی با نسخه بازار چین نخواهد داشت.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکسید استرا ئی اس ؛ چری با یک سدان جدید و لوکس آمد! (+عکس)

دیگر خبرها

  • اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)