Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:38:22 GMT

پایان مرمت دو اثر تاریخی در سرخه

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۸۲۲۳

پایان مرمت دو اثر تاریخی در سرخه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهمن اخلاقی سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کار مرمت مسجد جامع و حمام بیرون دژ واقع در شهرستان سرخه‌ به پایان رسید.


وی افزود : اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه با همکاری هیات امنای این بناهای تاریخی،کار برداشت لایه‌های فرسوده، مرمت طاقها، مرمت و شیب بندی بام و اجرای کاهگل این بناها را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه با بیان اینکه کار سبک‌سازی، آجر فرش و بند کشی مسجد جامع سرخه 100 درصد انجام شد، گفت: کار مرمت اضطراری پشت بام حمام بیرون دژ و کاهگل آن انجام شد و به زودی کار نماسازی بام انجام می‌شود.


گفتنی است ، تاریخ ساخت مسجد جامع سرخه به قرن اول هجری نسبت داده می‌شود و این مسجد از دو شبستان مجزا مجاور هم تشکیل شده و به شماره 2325 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


شایان ذکر است ، حمام بیرون دژ نیز در محله بیرون دژ و در حوالی مسجد جامع قرار گرفته و قدمت آن به اواخر دوره زندیه و اوایل قاجاریه می‌رسد که این بنا به شماره 4425 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


انتهای پیام / ه


جزئیات مرمت دو اثر تاریخی در سرخه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد