Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید به سمتی برویم که میزان مشارکت مردم در شهرها و روستاهای ایران در برنامه‌های هفته کتاب ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز از بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با صدور پیامی، بر گستردگی هفته کتاب در سراسر کشور و ضرورت مشارکت همه مردم در برنامه‌های این هفته تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب در همه ابعاد زندگی نقش اساسی دارد. کتاب در نظم و نسق دادن به علم و دانش و  نیز بسط و گسترش ایمان و دین داری از جایگاهی موثر برخوردار است. از این روست که کتاب را می‌توان پایه و اساس پیشرفت دانست و میزان توجه به آن را معیاری برای توسعه یافتگی یک جامعه برشمرد. از این روی تعریفِ هفته کتاب در تقویم ایرانی قابل توجه و موجب خُرسندی است به ویژه اینکه نام ایران همیشه با نام کتاب‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز جهانی مانند «قانون» و «شفا» ی ابن سینا و ... پیوند خورده است.

هفته کتاب رویدادی است که اکنون بیست و پنج سال از آغاز آن می‌گذرد و خوشبختانه به تیترِ یکِ فعالیت‌های حوزه کتاب و نشر در نیمه دوم سال درآمده و محوری برای اتصال برنامه‌های مهم در این حوزه شده است.

کتابگردی، جشنواره کتاب سال دانشجویی، نمایشگاه کتاب دانشگاهی، مراسم تجلیل از کتابداران برگزیده، جشنواره کتاب و رسانه، جشنواره تقدیر از مروجان کتاب، مراسم اهدای نشان دهخدا، زنگ کتاب در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس، نذر کتاب، نشست‌های هم‌اندیشی اصحاب نشر و کتاب، نشست‌های نقد کتاب و بسیاری از برنامه‌هایی که ذکر و شمار آن از عهده خارج است همه به نام هفته کتاب برگزار می‌شود.

بر این اساس دقت در برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های هفته کتاب بسیار با اهمیت است چرا که اتخاذ رویکردهای صحیح و کاربردی می‌تواند با همراهی و مشارکت به دست آمده در این هفته سرمایه‌ای مهم برای حوزه‌ی کتاب و نشر باشد. تمرکززدایی از فعالیت‌های هفته کتاب و مردمی بودن آنها از جمله رویکردهای مهم و اساسی در برنامه‌های هفته‌ی کتاب است چرا که هفته کتاب برنامه‌ای ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و باید به سمتی برویم که میزان مشارکت مردم در شهرها و روستاهای ایران در برنامه‌های این هفته ارتقا یابد تا شعار «آینده روشن با جامعه کتابخوان» محقق شود. انشاالله.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات

فرماندار مشهد گفت: خراسان رضوی در مرحله اول انتخابات حوزه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری استودیو انتخابات خراسان رضوی که در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از شهرستان مشهد و کلات پنج نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند که تکلیف چهار نفر از آنها در دوره اول مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره دوم تکلیف نفر چهارم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان شهرهایی  است که مشارکتش در انتخابات افزایشی بود و ما 7 درصد افزایش داشتیم که علت آن اضافه شدن تعداد افرادی بود که به سن رای رسیده بودند.

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات 17 درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال 98 استفاده شد و مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ضمن اینکه ما کم‌ترین شکایت و نارضایتی را داشتیم.

داوری بیان کرد: در دوره اول کم‌ترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به جز سرمای هوا مشکل خاص دیگری در استان وجود نداشت، به طوری‌که  98 درصد حوزه‌های انتخاباتی راس ساعت 8 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: تلاش کردیم نقایص مرحله اول را رفع کنیم و برای مرحله دوم هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش بینی شده که هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات فعال خواهند بود.

فرماندار مشهد عنوان کرد: برای این مرحله 18 هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده اند که انتخابیه مشهد و رضوی در 14 حوزه تقسیم می‌شوند که 13 حوزه در مشهد و 3 حوزه مرکزی فعال خواهد بود.

داوری خاطرنشان کرد: هر منطقه به فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق رای را مدیریت می‌کنند که همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

وی بیان کرد: تبلیغات از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه‌ خواهد داشت؛ اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنج شنبه در شعبه ها قرار خواهیم داد و تمام عوامل از ساعت پنج صبح در شعبه ها حضور دارند و انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و حضور شعبه‌های سیار در حالت آماده باش است، البته اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است.

 داوری بیان کرد: کسانی که دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده اند در این مرحله می توانند رای بدهند و افرادی که از 11 اسفند 1402 تا 21 اردیبهشت 1403 به سن رای‌دهی رسیدند و همچنین افرادی که در دوره اول رأی ندادند نیز می‌توانند در انتخابات دوره دوم مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم