Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ؛ سردار محمدرضا مهماندار در باره افزود: تخلفات خودروها از گذشته توسط دوربین‌ها ثبت می‌شده که در مرحله جدید با ایجاد تغییرانی، امکان ثبت و ضبط تخلف موتورسیکلت ها نیز در سطح شهر تهران فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: برهمین اساس، دوربین های هوشمند همان تخلفاتی را که برای خودروها در معابر اصلی و بزرگراهی ثبت می کنند، از ابتدای آذرماه امسال نیز برای موتورسیکلت های سطح شهر نیز اعمال خواهند کرد.
سردار مهماندار تصریح کرد: سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از جمله تخلفاتی است که برای موتورسیکلت سواران از طریق دوربین های هوشمند ثبت تخلف موجود در سطح شهر تهران ثبت و ضبط خواهد شد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به فعالیت مکانیزه بیش از یک هزار دوربین هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سطح پایتخت گفت: همین تعداد دوربین هوشمند، از ابتدای آذرماه کار ثبت تخلف موتورسیکلت ها را نیز انجام خواهند داد.
سردار مهماندار با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی این طرح از 3 ماه پیش آغاز شده، افزود: دراین مدت بیش از 300 هزار پلاک موتورسیکلت متخلف ثبت و ضبط و کار صحت سنجی آن برای اطمینان از کارکرد درست نرم افزاد انجام شده است.
رییس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: 300 هزار پلاک موتورسیکلت متخلف ثبت شده دراین مدت، به سامانه اجراییات نیروی انتظامی وارد نشده و دراین مدت ثبت تخلفات تنها جنبه ارشادی داشته است.
سردار مهماندار تاکید کرد: از ابتدای آذرماه امسال تردد تمامی موتورسیکلت‌های شهر تهران از طریق دوربین های هوشمند، رصد شده و تخلفات ثبت و ضبط و اعمال قانون خواهد شد.
به گفته وی، تخلفات موتورسیکلت سواران برهمین اساس در سامانه پلیس ثبت و ضبط می شود و افراد(همانند مالکان خودروها) باید نسبت به پرداخت جرائم مربوطه اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مبلغ جریمه تخلف موتورسیکلت‌ها نیز گفت: هیچ تفاوتی میان مبلغ جریمه موتورسیکلت و خودرو وجود ندارد، برای مثال جریمه عبور از چراغ قرمز برای خودرو و موتورسیکلت 200 هزار تومان است.
سردار مهماندار در خصوص برخورد پلیس راهور با پلاک‌های مخدوش نیز گفت: طرح برخورد با پلاک مخدوش موتورسیکلت‌ و خودرو از ابتدای آذرماه امسال اجرایی می شود.
به گفته وی، مخدودش کردن و یا دستکاری پلاک موتورسیکلت‌ها و یا خودرو منجر به توقیف وسیله نقلیه، و براساس نظر قاضی 6 ماه تا یک سال حبس برای مالک به دنبال دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با دارندگان موتورسنگین‌های غیرمجاز در شهرستان یک دستگاه موتورسیکلت دیگر توقیف شد. 

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی در بازرسی از منزلی که در آن اقدام به نگهداری موتورسیکلت سنگین غیر مجاز می‌شد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز فاقد مدرک را کشف کردند.

سرهنگ امیرسبتکی با تأکید بر اجرای طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز بطور مستمر در طول سال از شهروندان خواست تردد اینگونه وسایل نقلیه را به پلیس گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود