Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو نشست بررسی کتاب «هندرسون شاه باران» و «زبان ایتالیایی در سینما» این هفته در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز فرهنگی شهر کتاب در این هفته دو نشست ادبی برگزار می کند که یکی از آن ها، بررسی «زبان ایتالیایی در سینما» است که در قالب نشست ویژه شهر کتاب برگزار می شود.

سینمای ایتالیا با حضور و ظهور کارگردان ممتازش، در تاریخ سینمای جهان همواره جریان‌ساز و دوران‌ساز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که نمی‌توان تاریخ سینمای جهان را بدون سینمای ایتالیا و زبان ایتالیایی متصور شد.

نشست «زبان ایتالیایی در سینما» هم‌زمان با برگزاری هفته‌ زبان ایتالیایی در جهان و  بزرگداشت صدوپنجاهمین سال تولد پیراندلو، نمایش‌نامه‌نویس ایتالیایی روز دوشنبه ۲۲ آبان از ساعت ۱۰ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست مائوریتزیو آنتونینی، نادیا معاونی، آنتونیا شرکاء و آرش عباسی درباره‌ی جایگاه زبان ایتالیایی در سینما و جایگاه پیراندلو در زبان و ادبیات ایتالیایی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

دومین نشست هم، برنامه نقد و بررسی کتاب «هندرسون شاه باران» است که به تازگی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب نوشته سال بلو بوده و توسط مجتبی عبدالله نژاد ترجمه شده است.

 این کتاب نوعی رمان سیر و سلوک است؛ پر از حرف‌های فلسفی و ماجراهای کمیک. رمان «هندرسون شاه باران» داستان مردی است که دنبال معنای زندگی می‌گردد. مردی که همه چیز دارد. ثروت، خانواده، پایگاه اجتماعی و ... ولی از زندگی راضی نیست. در تلاش برای کشف معنای زندگی سر از آفریقا درمی‌آورد و روزهای طولانی را با مردم قبایل دوردست اعماق آفریقا می‌گذراند.

در نشست بررسی این کتاب، بلقیس سلیمانی و مجتبی عبدالله‌نژاد حضور داشته و درباره این اثر سخنرانی خواهند کرد.

برنامه نقد و بررسی این کتاب هم به عنوان نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۳ آبان از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فنوری آنا، در ادامه برگزاری کارگاه‌های تخصصی در موزه سیتما، کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می‌شود و علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می‌توانند  به نشنیclubmuseum.ir/workshops/۴۵ مراجعه کنند.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجنوعه تلویزیونی، تیاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم سه زن، و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم مزرعه پدری را بدست اورده است. عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون: نسل سوخته، شب یلدا، چهارشنبه سوری، آلزایمر، یک شهروند کاملا معمولی، جاده قدیم، ساکن طبقه وسط، زندان زنان، قرمز، پرواز در نهایت، سریال مدار صفر درجه و ... را بر عهده داشته است.

به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان