Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های سخنرانی و عزاداری در حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از اجرای برنامه‌‏های عزاداری به مناسب دهه آخر صفر خبر داد و گفت: هر سال با توجه به اینکه شهادت امام رضا(علیه السلام) در آخرین روز ماه صفر است، زائران زیادی از اقصی نقاط جهان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌‏شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری برنامه های «شکوه ایثار» در رواق امام خمینی(رحمه الله علیه) خبر داد و گفت: اگر چه در همه رواق‏‌ها و اماکن متبرکه حرم رضوی ویژه برنامه عزاداری برای زائران برگزار می‏‏شود، اما محوری‏ترین برنامه حرم امام رضا(علیه السلام) تحت عنوان «شکوه ایثار» در رواق امام خمینی(رحمه الله علیه) تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر روزانه پنج برنامه سخنرانی و عزاداری در رواق امام خمینی(رحمه الله علیه) تشکیل می‌‏شود، افزود: حجت الاسلام و المسلمین محمدي از ساعت ۵:۱۰ صبح درباره «سیره اهل بیت(علیه السلام)» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(علیه السلام) به مرثیه و روضه خوانی می‌‏پردازند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: همچنین حجت ‌الاسلام ماندگاري در این هفته ساعت ۱۰:۲۰ با موضوع خانواده عاشورایی و تربیت مهدوي و حجت ‌الاسلام کازرونی بعد از نماز ظهر و عصر با موضوع تحلیلی سیره اهل بیت(علیه السلام) در رواق امام خمینی(رحمه الله علیه)، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: حجت الاسلام اسلامی فر و حجت الاسلام فرزانه نیز هر روز قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی خواهند داشت و پنج روز آخر حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی بعد از نماز مغرب در حرم رضوی به سخنرانی می‏‌پردازند.

حجت الاسلام حسینی از قرائت زیارت امین الله و ذکر مصیبت و سینه زنی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در رواق حضرت زهرا(سلام الله علیها) و رواق حضرت معصومه(سلام الله علیها) هر روز قبل از نماز ظهر و عصر برنامه سخنرانی و عزاداری تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برای بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران روزانه بیش از ۴۵ جلسه حلقه معرفت ویژه برادران و خواهران در ساعات مختلف شبانه روز، تدارک دیده شده که در اماکن حرم مطهر رضوی تشکیل می‏‌شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود