Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ در جریان بازار امروز شنبه 20 آبان ماه آیفکس با 6 پله صعود در نزدیکی ارتفاع 982 واحدی قرار گرفت. عمده بار مثبت بر شاخص از جانب نماد «مارون» رقم خورد ضمن آنکه نمادهای «ودی»، «شپاس» و «ذوب» نیز تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سمت مقابل نیز نمادهای «سرچشمه»، «بمپنا» و «زاگرس» تا نزدیکی 0.6 واحد تاثیر منفی بر شاخص به جا گذاشتند.
بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس روز جاری شاهد پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم بود که در همان نخستین دقایق 20 میلیون ورقه یک‌میلیون ریالی از این اوراق پذیره‌نویسی شد. این اوراق 4 ساله بوده و سود سالیانه آن 17 درصد تا سررسید تعیین شده که هر 6 ماه یکبار از سوی خزانه‌داری کل کشور پرداخت می‌شود.
در مجموع بازار اوراق با درآمد ثابت نیز شاهد معامله 20 میلیون و 600 هزار ورقه به ارزش حدود 20 هزار و 567 میلیارد ریال بودیم.
از سوی دیگر نگاهی به معاملات در بازارهای سهام فرابورس نشان می‌دهد 80 میلیون سهم به ارزش 213 میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب دو نماد «ذوب» و «غپآذر» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. نماد ذوب آهن در عین حال در صدر نمادهای پربازدید قرار گرفت. امروز همچنین نماد شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و بیمه دی در جریان بازار بازگشایی شدند.
سهامداران در تابلو بازار پایه نیز شاهد معامله 130 میلیون سهم به ارزش بیش از 185 میلیارد ریال بودیم. در این بازار به ترتیب نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال و ساختمان اصفهان بازگشایی شدند.
در تابلو اوراق تسهیلات مسکن هم شاهد جابه جایی بیش از 54 هزار ورقه به ارزش افزون بر 41 میلیارد ریال بودیم. قیمت این اوراق کماکان در همان نرخ‌های گذشته در دامنه 753 هزار تا 791 هزار ریال دادوستد شد و تسه مهرماه 96 بالاترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ساعت ۲۴ امروز، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام سازمان سنجش از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

 افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

لازم به ذکراست، اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد