Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ،کوروسینگ، رییس کمیته‌ پزشکی آسیا در جمع خبرنگاران درباره برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک، افزود: همان طور که در جریان هستید سلامت بازیکنان در اولویت قرار دارد و باید به بحث سلامت ورزشکاران فوتبال تمام فدراسیون‌ها سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهند که من البته تصور می‌کنم که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند در ارتقای سطح علمی و همچنین سلامت بازیکنان فوتبال و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی نقش آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای مصدومیت‌های فوتبال و جلوگیری از مرگ و میر در فوتبال هزینه می‌شود که اگر تیم‌ها بتوانند اطلاعات پزشکی خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاری خوبی را برای بحث سلامت بازیکنان خود انجام دهند، این آمار کاهش پیدا خواهد کرد. هر چند که باید اعتراف کنم که فدراسیون فوتبال ایران نمونه خوبی برای توجه به مسائل پزشکی - ورزشی در سطح آسیا است و به مسائل پزشکی اهمیت زیادی قائل است.

سینگ در ادامه‌ خاطر نشان کرد: نکته مهمی که می‌توان در برگزاری چنین کنگره‌هایی اشاره داشت توجه کردن به بحث سلامت بازیکنان است که باید مربیان و داوران بتوانند با حضور در چنین کنگره‌هایی سطح علمی خود را افزایش دهند و با دانش‌افزایی بتوانند در جهت ارتقای سطح سلامت خود گام موثری بردارند و ضمن این که با حضور در این کنگره‌ها سطح علمی خود را به روز کنند.

وی در پایان گفت‌: برگزاری چنین کنگره‌هایی در کشورهایی همچون ایران، آلمان، نیوزیلند و ژاپن می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد در کاهش آسیب‌دیدگی‌های فوتبال تاثیرگذار باشد.

602

فدراسیون بین المللی آسیا ایران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی

دکتر رامیار فرزان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: کنگره کشوری سوختگی برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می شود.

وی بیهوشی و مراقبت های ویژه در سوختگی، مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس های پیش بیمارستانی، پرستاری در سوختگی، بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی در سوختگی، جراحی های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش بنیان در سوختگی و سلامت روان در سوختگی را از جمله محورهای این دوره کنگره دانست و افزود: کنگره دوازدهم در روزهای دوم و سوم خردادماه ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کنگره مذکور با همکاری انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی استان برگزار می شود، عنوان کرد: علاقمندان جهت شرکت در این کنگره می توانند از طریق سایت http://www.burn۲۰۲۴.gums.ac.irثبت نام کنند.

فرزان از ارسال بالغ بر ۳۶۱ مقاله پزشکی، پرستاری و اتاق عمل در رشته های تخصصی به دبیرخانه کنگره واقع در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و تاکید کرد: ۱۷۸ مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته و ۴۸ مقاله به صورت شفاهی و ۱۳۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

رئیس دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی تجهیزات پزشکی حوزه سوختگی در حاشیه این کنگره اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت در این کارگاه ها برای تمام رده های پزشکی، پرستاری و اتاق عمل امتیاز آموزشی دارد.

۹۵ درصد سوختگی ها قابل پیشگیری است

دکتر محمد طلوعی، دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی نیز، سوختگی را یک بیماری شایع دانست که افراد مختلف را درگیر می کند و گفت: توده مردم درگیر این موضوع هستند و لذا باید آگاهی عمومی را افزایش دهیم.

وی ۹۵ درصد سوختگی ها را قابل پیشگیری دانست و تاکید کرد: آگاهی دادن به مردم می تواند هم به پیشگیری و هم به درمان سوختگی کمک کند.

دبیر علمی کنگره سوختگی گیلان، مشکلات زیرساختی در بخش های گرمایی را از جمله عوامل ایجاد سوختگی دانست و ادامه داد: با اصلاح الگوهای مصرف و بهره گیری از سوخت و مدیریت دمای وسائل گرمایشی و آبگرمکن ها و... می توان از سوختگی پیشگیری کرد.

وی از بستری ۵۰۰ مورد سوختگی در استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: مراجعات سرپایی مرتبط با سوختگی چهار برابر بستری‌هاست و کلیه بیماران تحت درمان قرار گرفتند.

طلوعی با بیان اینکه سوختگی می تواند تا سال ها فرد را دچار عدم کارکرد اجتماعی و اقتصادی کند، گفت: سوختگی علاوه بر بار اقتصادی درمان، از کار افتادگی اجتماعی را به دنبال دارد و بار روانی آن بر فرد و خانواده بسیار زیاد است.

وی جمعیت ۲۰ تا ۴۰ سال را بیشتر در معرض خطر سوختگی دانست و تاکید کرد: سوختگی با آتش شایع ترین نوع سوختگی بوده، اما سوختگی با مایعات در کودکان بیشتر است؛ سوختگی های الکتریکی و شیمیایی و استنشاقی در رده های بعدی قرار می گیرند و عموما مردان بیشتر از زنان درگیر سوختگی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی