Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- دولت سریلانکا در تلاش برای مبارزه با آلودگی هوا و پیشگیری از کمبود احتمالی سوخت در این کشور قصد دارد تا سال 2025 خودرو های برقی را جایگزین خودروهای دولتی بنزینی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه استریتس تایمز، مانگالا ساماراویرا وزیر اقتصاد سریلانکا امروز / شنبه/ اعلام کرد: دولت قصد دارد در اولین مرحله این طرح، تا هشت سال آینده خودرو های بنزینی از جمله اتوبوس های دولتی را کنار گذاشته و خودروهای الکتریکی و هیبریدی را جایگزین آنها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: صاحبان خودروهای خصوصی تا سال 2040 فرصت دارند که خودروهای الکتریکی را جایگزین خودرو های بنزینی خود کنند. سریلانکا از سال 2040 به بعد فروش و حرکت وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را در این کشور ممنوع خواهد کرد.
دولت سریلانکا به منظور تشویق شهروندان برای جایگزین کردن خودروهای خود، اقداماتی از جمله کاهش مالیات برای خودروهای الکتریکی، افزایش مالیات برای خودروهای بزرگ بنزینی و همچنین معرفی یک مالیات آلودگی کربن برای وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را در نظر گرفته است.
بر اساس گزارش های دولت سریلانکا، در سال 2016 ، تعداد 6.8 میلیون دستگاه وسیله نقلیه در جاده های این کشور در حال تردد بوده اند که از این تعداد 720 هزار دستگاه متعلق به خودروهای سواری دولتی بوده اند.
سریلانکا واردات خودرو خود را بیشتر از کشور های هند و چین انجام می دهد.
فرانسه و انگلیس نیز اعلام کرده اند که قصد دارند تا سال 2040 فروش خودروها با سوخت فسیلی را در کشورهای خود ممنوع کنند.
این درحالی است که هند اعلام کرده است، قصد دارد تا سال 2030 تولید وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی را کاملا متوقف کرده و وسایل نقلیه الکتریکی را جایگزین آنها کند.
آساق**267*1144*وحیده دینداری* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748541

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور