Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دادگستری شهرستان هریس با اشاره به آمار بالای تصادفات در کشور گفت: علت 70% از تصادفات عامل انسانی است، در صدور پروانه رانندگی، متقاضیان پروانه باید از نظر روانشناختی نیز بررسی شوند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان هریس با محوریت شناسایی نقاط حادثه خیز با اولویت تصادفات جاده‌ای در  دادگستری هریس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که با حضور مسئولین ذیربط تشکیل شد، رئیس دادگستری شهرستان هریس آمار بالای تصادفات در کشور را یادآور شد و علت 70 درصد از تصادفات را عامل انسانی اعلام و ابراز داشت: در صدور پروانه رانندگی، متقاضیان پروانه باید از نظر روانشناختی نیز بررسی شوند.

شکرزاده همچنین به پیشگیریهای وضعی برای کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد و نصب دوربین در جاده های مواصلاتی را برای پیشگیری از تصادفات الزامی دانست.

در ادامه پس از بررسی و ملاحظه آراء و نظرات اعضای جلسه مقرّر شد فرمانداری شهرستان در خصوص اتوبان اهر– تبریز پیگیری های لازم را انجام دهد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان با هماهنگی راهنمایی و رانندگی شهرستان و پلیس راه اهر - تبریز نسبت به نصب علائم و خط کشی جاده‌ها اقدام کند.

همچنین مقرّر شد در اثنای صدور پروانه رانندگی، راهنمایی و رانندگی شهرستان در انجام معاینات روانی متقاضیان و کنترل موتور سیکلت سواران فاقد گواهینامه، کلاه ایمنی و پلاک و ... اهتمام بیشتری داشته باشد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است و طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌ به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، گفت: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، گفت: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، افزود: یکی از وسائلی که در کاهش صدماتهنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است