Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر تداوم مذاکره های فشرده با علاقه مندان به حضور در صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: همه مراوده‌های ما بعد از پسابرجام از جمله بررسی‌های اقتصادی و درک شرایط سیاسی و اقتصادی توسط شرکت خارجی متقاضی سرمایه گذاری در ایران بوده است که امیدوار هستیم این ارزیابی‌ها در نهایت منجر به عقد قرارداد سرمایه گذاری مشترک گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روال کاری تمام شرکت‌های دنیا است و باید اجازه دهیم بررسی‌های اولیه انجام شود.

وی ادامه داد: باتوجه به نتایج مذاکره‌های انجام شده در یکسال و نیم گذشته، بیش از6۰ درصد از تفاهم نامه‌های امضا شده با شرکت‌های معتبر بین المللی در حال پیگیری است و تمام تلاش ما متمرکز بر این است که این تفاهم نامه‌ها منجر به عقد قرارداد سرمایه‌گذاری شوند. باید تاکید کنم سرمایه‌گذاران خارجی با در نظر داشتن شرایط مساعد صنعت پتروشیمی ایران با وجودتمام تبلیغات منفی عقب نشینی نکرده‌اند.

علیمراد تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی به عوامل خارجی و داخلی بستگی دارد که برآیند این عوامل موجب حضور پایدار سرمایه گذار خارجی خواهد بود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درمورد وضعیت فعلی شرکت‌هایی که باشرکت ملی صنایع پتروشیمی تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌اند،گفت: مرحله اول مطالعات اولیه با شرکت شل به پایان رسیده است و در آینده نزدیک با یک برنامه ریزی زمانی دقیق وارد فاز اصلی بررسی اقتصادی/ فنی برای سرمایه‌گذاری خواهیم شد.

با دو شرکت اروپایی دیگر نیز بر اساس آخرین مذاکره‌های انجام شده حداکثر تلاش را با هماهنگی بخش خصوصی داخلی خواهیم کرد تا طی دوماه آینده گامی دیگر برای نزدیک شدن به سرمایه‌گذاری قطعی آنها در ایران برداریم. شرکت‌های چینی بسیار فعال شده‌اند و در حال مذاکره ابتدائی برای سرمایه گذاری مستقیم ۸-۱۱میلیارددلاری حسب تقاضای آنها در صنعت نفت و پتروشیمی هستیم.

وی افزود: همچنین شرکت‌های ژاپنی بامشارکت یک شرکت آلمانی درحال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت ‌ویوتیلیتی هستند.

علیمراد درمورد وضعیت شرکت توتال با اشاره به اظهارات اخیر و باز شدن دفتر توتال در آمریکا گفت: بنده تصور نمی‌کنم که در دنیای کسب و کار این گونه مراودات خدشه ای به تصمیم شرکتها و همکاری باصنعت پتروشیمی ایران وارد کند. توجه دارید که مانمی‌توانیم شرکت‌ها را محدود کنیم که چون با ما مذاکره می کنید حق ندارید با هیچ کشور دیگری مذاکره کنید همانطور دیگر کشورها نیز نمی‌توانند این ممنوعیت را برای همکاری ما با شرکت های معتبرصنعت پتروشیمی ایجادکنند.

به هرحال راهبرد استراتژیک شرکت توتال تعیین کننده سطح همکاری این شرکت با ایران خواهدبود که تاکنون مثبت و روبه جلو می‌باشد و این شرکت استراتژی خود را برای سرمایه‌گذاری درایران دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم تا سرمایه گذاری‌های خارجی در مناطق قابل توسعه صنعت پتروشیمی مانند منطقه انرژی‌برپارسیان، قشم، لاوان و ماهشهر انجام پذیرد تا سرعت توسعه این مناطق با پتانسیل حضور شرکت‌های خارجی افزایش یابد. بر همین اساس شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در ایران را به سمت این مناطق سوق می‌دهیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی آقایان ایران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معرفی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید.   سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این نشست گفت: در این نشست ۴ گزینه ایرانی و ۵ گزینه خارجی معرفی و بررسی شدند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی برای مذاکره انتخاب شدند. مارکو راموندینو Marco Ramondino چهل و سه ساله از ایتالیا و رادوان تریفونوویچ Radovan Trifunovic پنجاه و چهار ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند. اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد