Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری افغانستان در واکنش به برگزاری شورای مرکزی حزب اسلامی از سوی حکمتیار به عنوان رهبر این حزب اعلام کرد که اقدام حکمتیار به برگزاری شورای مرکزی حزب اسلامی و فعالیت تحت عنوان رهبر این حزب غیرقانونی است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، وزارت دادگستری افغانستان اعلام کرد در این وزارت «عبدالهادی ارغندیوال» به عنوان رهبر حزب اسلامی به رسمیت شناخته شده است زیرا وی این حزب را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که برگزاری نشست شورای مرکزی حزب اسلامی به رهبری حکمتیار اقدامی غیر قانونی است.

در ادامه این بیانه تاکید شده است که وزارت دادگستری افغانستان تنها عبدالهادی ارغندیوال را به عنوان رهبر حزب و 46 موسس آن را به رسمیت می‌شناسد.

بر اساس این گزارش حکمتیار از نظر قانونی تنها حق دارد تحت عنوان حزب اسلامی حق فعالیت ندارد و تنها تحت عنوان حزب دیگری فعالیت کند.

این در حالی است که اخیرا حکمتیار شورای مرکزی این حزب را برگزار اما عبدالهادی ارغندیوال تاکید کرده است که با حکمتیار بر سر رهبری این حزب به تفاهم نرسیده است.

ارغندیوال که از سوی دولت افغانستان به عنوان رهبر رسمی این حزب به رسمیت شناخته می‌شود و تعدادی از اعضای ارشد این حزب در شورایی که حکمتیار تحت عنوان شورای مرکزی برگزار کرده بود حضور نیافته‌اند.

در پی توافق حکمتیار با دولت افغانستان از آدرس حزب اسلامی اختلافات بین راغندیوال و حکمتیار بر سر رهبری و آدرس حزب اسلامی به میان آمده است.

با این حال «عبدالبصیر انور» وزیر دادگستری افغانستان قبل از این نیز گوشزد کرده بود که حزب اسلامی سال 1384 از سوی ارغندیوال در این وزارت ثبت شده و به عنوان رهبر حزب اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده است.

«امان ریاضت» سخنگوی این حزب تاکید کرده بود که 62 حزب سیاسی در افغانستان از وزارت دادگستری مجوز فعالیت گرفته است که یکی از این حزاب حزب اسلامی افغانستان به رهبری ارغندیوال است.

افراد نزدیک به حکمتیار مدعی هستند که حکمتیار مالک حزب اسلامی است و رئیس جمهور غنی توافق نامه صلح را با او به عنوان رهبر حزب اسلامی به امضا رسانده است.

منبع:‌ تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت