Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده روسیه در مقر ناتو گفت: تلاش کشورهای عضو ناتو برای تطبیق ساختارهای نظامی و تشکیل گروه‌های نظامی در شرق اروپا، با هدف مقابله با روسیه انجام می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، الکساندر گروشکو" نماینده دائم روسیه در مقر ناتو در بروکسل معتقد است، تلاشهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تطبیق توانایی‌های ساختارهای فرماندهی کشورهای عضو در جهت رویارویی با روسیه است، هرچند این اقدامات به بهانه ضرورت مقابله با تهدیدات از همه جهات انجام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، استدلالات برای توجیه اقدامات ناتو، هرچه باشد، ولی مسلما در مرکز این تلاشها تنها یک هدف و آن هم مقابله با توان نظامی روسیه نهفته است.

این دیپلمات روس یادآور شد که عواقب چنین اقداماتی از سوی کشورهای غربی به شکل گیری نهایی گروه‌های نظامی بستگی خواهد داشت که قرار است در نشست وزرای دفاع ناتو در ماه فوریه سال آینده در مورد آن تصمیم گیری شود.

گروشکو توضیح داد: ولی از هم اکنون واضح است که با گسترش چنین تصمیماتی، با توجه به گزینه های مورد نظر برای تقویت آتی حضور نظامی ناتو، بخصوص در جبهه های شرق اروپا، کشورهای عضو ناتو در واقع از الگوهای متعلق به دوران جنگ سرد، الهام گرفته اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات