Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر از بخش‌های مختلف باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان بازدید کرده و در جریان نحوه نظارت و نگهداری این مجموعه تاریخی قرار گرفت.

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید، با اشاره به این‌که اباغ خلعت‌پوشان در تملک دانشگاه تبریز است، خاطرنشان کرد: این باغ یکی از میراث هویتی تبریز است و با هماهنگی ایجاد‌شده بین شهرداری تبریز، میراث فرهنگی استان و دانشگاه تبریز، مقرر شده شرایط گشایش و استفاده عموم گردشگران از آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهین باهر اضافه کرد: این مجموعه تخصصی، باغ تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز است؛ از این رو، تفاهم‌نامه‌ای جمع‌بندی خواهد شد که به موجب آن باغ، با حفظ شرایط علمی و تخصصی، هر چه سریع‌تر در برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پارک‌ها و بوستان‌های شهر، باید با حفظ وضعیت اصیل خود در خدمت شهروندان باشند و حدالامکان، سازه‌های مصنوعی و الحاقی در پارک‌ها ایجاد نشود.

شهردار تبریز ادامه داد: این موضوع، به خصوص در مورد مجموعه‌ تاریخی خلعت‌پوشان بیشتر حایز اهمیت است؛ اما با این حال، یک سری اقدامات برای مناسب‌سازی و سهولت استفاده گردشگران در این مجموعه لازم است که امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه، هر چه‌ سریع‌تر زمینه اجرای این اقدامات فراهم شود.

در پایان این بازدید سه‌جانبه، مقرر شد شهرداری تبریز، میراث فرهنگی استان و دانشگاه تبریز با اجرای مطالعات لازم، مفاد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ برای مرمت، سامان‌دهی و بهره‌برداری گردشگری از این پارک تخصصی را فراهم کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: پروژه تفریحی، گردشگری و غذایی رستوران در بام اصفهان با رویکرد احترام به طبیعت و بهره‌مندی از این فضای بکر به بهره‌برداری رسید.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در راستای توسعه ظرفیت‌های ویژه غذایی و گردشگری در اصفهان اظهار کرد: مجموعه کافه و رستوران در بام اصفهان یکی از اقدامات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های بکر گردشگری و غذایی در این مجموعه است که با مساحتی بالغ‌بر ۶۳۰ مترمربع در مدت زمان ۳ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت اقدام عمرانی، فنی و تخصصی انجام شده است که پس از ۳ سال تعطیلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: گردشگرپذیرکردن نقطه ایستگاه دوم تله‌کابین صفه همراه با توسعه خدمات غذایی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه است.

ساکت ادامه داد: ارتقای خدمات در بلندترین نقطه شهر، توجه به برند مقصد در نقطه خاص با خدمات متفاوت و استانداردسازی سطوح خدمت در مجموعه صفه حتی در ارتفاع از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: توجه به اصالت ایرانی در طراحی این مجموعه غذایی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

ساکت اضافه کرد: گودبرداری و آواربرداری کف رستوران و کف محوطه بیرونی به متراژ ۴۰۰ مترمربع، تغییر کامل کف رستوران به سنگ فرش کوهستانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، تهیه ۱۵۰ متر کناف و اصلاح وضعیت سقف به مساحت ۲۴۰ متر مربع، خریداری کالای سفارشی لوستر مطابق با طراحی به تعداد ۱۲۰ عدد، کابل‌کشی و سیم‌کشی اتصالات برقی به طول ۲۰۰۰ متر، رنگ‌آمیزی کامل سقف محوطه داخلی از طریق ۴۵۰ کیلوگرم رنگ عایق، رنگ‌آمیزی محوطه‌های سقف، شیروانی، آشپزخانه، محوطه داخلی و خارج با ۱۰۰۰ کیلوگرم رنگ و رنگ‌آمیزی حدود ۲۰۰۰ متر سطوح مختلف از دیگر اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در مجموعه غذایی آراکولانژ است.

کد خبر 748805

دیگر خبرها

  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان