Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، پنجمین کرسی ترویجی اساتید دانشگاه با موضوع ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی 19 آبان ماه به همت امور فرهنگی و گروه فلسفه دانشگاه در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
نجف یزدانی، مدیر گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آیت الله حائری میبد بعنوان ارائه دهنده بحث و احسان کردی اردکانی دکترای فلسفه تطبیقی بعنوان ناقد و محمد حسین دهقانی محمودآبادی به عنوان دبیر علمی این نشست به ارائه و تبادل نظر و نقد و بررسی موضوع جلسه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد حسین دهقانی محمودآبادی، دبیر علمی این کرسی ترویجی توضیحاتی پیرامون ماهیت کرسی های ترویجی و جایگاه آن در بسط و پیشرفت اندیشه های علمی و کیفیت و فرایند اجرایی آن ارائه کرد و با معرفی موضوع کرسی و دعوت از اساتید جهت ارائه مباحث، پنجمین کرسی ترویجی دانشگاه آیت الله حائری میبد آغاز شد.
نجف یزدانی، مدیر گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آیت الله حائری میبد در این نشست اظهار کرد: در مورد ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی باید به دو مساله پرداخت: یک جایگاه عواطف در فلسفه اسلامی و دوم نوع ارتباط و نسبتی که عواطف بر معرفت دارند و در مورد هریک از این دو موضوع توضیحاتی ارائه نمود.
احسان کردی ناقد این کرسی در نقد این مبحث گفت: فلاسفه اسلامی بیشتر رو یکرد سلبی به عواطف داشته اند اما دلیل آن را تسلط قوه واهمه بر عواطف دانسته اند و به همین سبب آن را مانعی برای عقل محسوب کرده اند.
همچنین دانشجویان شرکت کننده در این نشست، در مورد جایگاه جنبه های عاطفی در دین سوالاتی را مطرح کردند که به این سوالات پاسخ داده شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بر لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

استاندار مازندران در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، گفت: برای رفع برخی چالش‌های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد و تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده، به پژوهش‌های علمی و جهت دهنده دانشگاه‌های مازندران نیاز داریم. ‎

یوسف نوری بر لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، به ارایه راهکارهایی برای برقراری ارتباط مطلوب و تعامل بیش از پیش و کیفی میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های مازندران باید در فرآیند پیشرفت مازندران نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

وی به نقش نیروی انسانی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بدون برنامه نمی‌توان شاهد اعتلای استان در بخش‌های مختلف باشیم؛ تحقیقات دانشگاهی در تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده بسیار موثر است.

استاندار مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان مازندران، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی توسط دانشگاه برای ارتباط با صنعت، جامعه و مجموعه دستگاه‌های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهادها تاکید کرد.

عزیزالله گنجی، رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در این بازدید در خصوص توفیقات و برنامه‌های دانشگاه گزارشی ارائه داد.

یاد آور می‌شود؛ استاندار مازندران پیش از این بازدید؛ در نمازجمعه بابل شرکت داشت و با حضور مقام عالی دولت در استان، از فعالان اجرای طرح نور در شهرستان بابل قدردانی شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902937

دیگر خبرها

  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان