Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:50:54 GMT

موکب «حسین رهبر آزادگان» کمپینی برای همه آزادگان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۹۷۰۵

موکب «حسین رهبر آزادگان» کمپینی برای همه آزادگان

سید علی علوی طلبه پاکستانی عضو جامعه المصطفی پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در شیراز گفت: در موکب حسین رهبر آزادگان از 25 ملیت مختلف پنج قاره نمایندگانی حضور دارند که این افراد غالبا طلبه های جامعه المصطفی قم هستند که خودجوش و جهادی داوطلب راه اندازی این موکب فرهنگی شده اند.
مسئول موکب حسین رهبر آزادگان با اشاره به ایده اولیه راه اندازی این موکب گفت: در سالهای گذشته هر یک از این افراد در موکب های مختلف عراقی خادم الحسین بودند اما امسال با وجود سختی های کار، تلاش کردیم با هم این موکب فرهنگی را برای آشنایی و ارائه خدمات به زایران بین المللی حسینی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی گفت: در این موکب 40 نفر خادم ثابت و تعدادی هم خادم غیر ثابت داریم که در غرفه های فرهنگی،رسانه، پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک، پذیرایی و عکس یادگاری اربعین به ارائه خدمات مشغول هستند و تاکنون زایرانی ازکشورهای پاکستان،ازبکستان، جمهوری آذربایجان، عربستان، قطر، کویت،کانادا، ترکیه، تایلند،ایتالیا، هند، کنیا ،نیجریه و آمریکا در قالب کاروان های بزرگ یا گروه های چند نفره در این موکب حضور یافته اند و خدمات دریافت کردند.
وی ادامه داد: برخی از این زایران تمایل دارند به عنوان خادم الحسین به زایران حسینی خدمت کنند که در برنامه سال بعد رایزنی با موکب های بزرگ عراقی و ایرانی خواهیم داشت تا این زایران بین المللی با حضور درموکب های ایرانی و عراقی و ارتباط با بقیه زایران قدمی برای امت واحده اسلامی بردارند.
علوی هدف از راه اندازی این موکب را محصور در ارائه خدمات ندانست و گفت: اربعین ‌رسانه بزرگی است که رسانه های دنیا نمی خواهند آن را به همان عظمتی که هست به مردم جهان نشان دهند و این موکب تصمیم دارد با استفاده از طلاب ملل مختلف حوزه علمیه جامعه المصطفی، ارتباط با زایران بین المللی اربعین حسینی را بصورت یک شبکه سازماندهی کند که پس از برگشت از اربعین برنامه های ارتباطی خوبی را برای این زایران در کشورهای مختلف داشته باشد.
وی افزود:اربعین ظرفیت های بسیاری برای وحدت مسلمانان جهان دارد و باید از این طریق به معرفی هر چه بیشتر امام حسین (ع) در جهان بپردازیم تا هر فرد آزاده ای با هر مذهب و ملیتی امام حسین(ع) را بیشتر بشناسد که امام زمان(عج) نیز هنگام ظهور خود را با نام جدش امام حسین(ع) معرفی می کند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در اربعین حسینی گفت:رسانه های مختلف می توانند در گسترش اربعین حسینی و انعکاس حرکت های خودجوش مردمی از ملل مختلف نقش موثری داشته باشند و ما نیز ضمن استفاده از فضای مجازی، تاکنون در زمان افتتاحیه موکب و حین برنامه ها گزارش هایی تهیه کردیم که از سه شبکه عراقی نیز پخش شده است. همچنین برای شبکه مهدی تی وی که اولین شبکه شیعی آفریقایی است مستندی از همین موکب و فعالیتهایش در حال ساخت است.
وی گفت: در برنامه سال آینده قصد گسترش فضای موکب و محتواهای فرهنگی و خدماتی خواهیم داشت و از ایران و عراق نیز نمایندگانی در موکب حضور خواهند داشت تا همه ملیت ها در کنار هم به ارائه خدمات بپردازند و زمینه آشنایی زایران از کشورهای مختلف را با هم فراهم کنیم.
مصاحبه: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال