Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عالیپور شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شست و شوی سنگین درختان مثل بارش باران است افزود: اگرچه ما با قاطعیت معتقدیم که درختان کنوکارپوس ارتباطی با بحران های تنفسی ندارند اما کارشناسان انتشار گرده از اندام گلدار این درختان را عامل مشکلات تنفسی می دانند.
وی افزود: اندام گلدار گیاه کنوکارپوس پوسته بسیار سنگینی دارد و با بارش باران باز نمی شود ضمن آنکه در صورت شکاف برداشتن این غلاف گرده بسیار کمی از آن خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عالیپور با بیان اینکه در راستای تبعیت از مصوبات مدیریت بحران و شورای سلامت و بهداشت استان پیشنهاد شست و شوی درختان را دادیم، گفت: یکی از مهم ترین مزیت های این روش جلوگیری از قلع و قمع بی رویه درختان است.
عالیپور تصریح کرد: از سویی دیگر نیز شست وشو باعث تنفس بهتر درختان شده و بر روی رشد آنها تاثیر بهتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: اداره برق در راستای منافع خود درختان کنوکارپوس را به گونه ای هرس می کند که تا دو سال آینده با خطوط برق تداخل نداشته باشد. از سویی دیگر برخی از اعضای شورای شهر به عوامل هرس کار شهرداری دستور قلع و قمع می دهند از همین رو مدیریت هرس این درختان از دست شهرداری خارج شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: عملیات سنگین و پرفشار هرس درختان در این بازه زمانی سبب شده که کارکنان شهرداری از سایر وظایف خود باز بمانند.
وی افزود: درحال حاضر در دوره کشت گیاهان متناسب با فصل هستیم و یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری باز پیرایی چهره شهر با استفاده از نهال های متناسب شهر است اما با مصوبات شورای سلامت و بهداشت و مدیریت بحران همه کارکنان درگیر هرس شده اند.
وی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 220هزار درخت کنوکارپوس توسط عوامل شهرداری و اداره برق هرس شده است که حدودا 70درصد درختان کنوکارپوس را شامل می شود.
بروز مشکلات تنفسی خوزستانی ها همزمان با اولین بارندگی پاییزی از سال 92 آغاز شد به طوری که تنگی نفس صدها نفر را راهی بیمارستان کرد و پس از آن این پدیده در سالهای بعد نیز تکرار شد.
کمیته های مسئول بررسی این پدیده 18 مورد را به عنوان عوامل تنگی نفس مطرح و در نهایت چهار عامل شامل آلودگی مشعلهای نفتی ، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن لاستیک و زباله و گرده افشانی گیاهان به عنوان عوامل اصلی تنگی نفس پس از اولین بارندگی پاییزی در خوزستان معرفی شدند.
کارشناسان اداره کل محیط زیست معتقدند عامل اصلی بحران های تنفسی در زمان نخستین بارش پاییزی گرده افشانی درختان کنوکارپوس هستند اما مسئولان شهرداری این امر را رد می کنند.
6002خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • بازگشت روبرتو دزربی به لیست بایرن مونیخ
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE