Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:28:03 GMT

احیای وقف برای توسعه جامعه اسلامی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۳۸۵

احیای وقف برای توسعه جامعه اسلامی ضروری است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دوگنبدان با اشاره به در پیش بودن هفته وقف افزود: در صورت مشارکت بیشتر توانمندان در وقف زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار، فقرزدایی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: وقف سرمایه اجتماعی بزرگی برای باقی ماندن نام نیک از انسان مؤمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهر دوگنبدان با یادآوری اهمیت وقف برای ایجاد فرصت‌های شغلی و ازدواج بر نهادینه کردن این سنت اسلامی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و بهره گیری از ابزاری مانند هنر تاکید کرد.
حجازی در بخش دیگری از سخنانش سالروز حادثه 19 آبان سال 1357 گچساران را یادآور شد و گفت: نوزدهم آبان یادآور ایستادگی و پایداری مردم ایران برای استقرار حاکمیت اسلامی است.
وی ابراز کرد: اقتدار ایران اسلامی مرهون رشادت‌های ایثارگران است.
حجازی تصریح کرد: مردم انقلابی گچساران در روز 19 آبان 57 با دست خالی مقابل رژیم پهلوی ایستادند و هفت نفر از جوانان انقلابی این شهرستان در این روز به شهادت رسیدند.
حجازی افزود: نوزدهم آبان سال 1357 نقطه عطفی در تاریخ افتخارآمیز مردم گچساران است.
به مناسبت سالروز 19 آبان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد شهیدان شهر دوگنبدان برگزار شد.
سید نجف بلادیان، مذکور پارسی، حسین فراشبندی، حسین امینی، غریب پرویزی، رحمت بشارت و حسین کیامرثی شهدای حادثه خونین مسجد شهیدان شهر دوگنبدان بودند.
مردم و مسئولان شهرستان گچساران امروز قبل از نماز جمعه با آرمان‌های هفت شهید مبارز انقلاب اسلامی در روز 19 آبان سال 1357 در مسجد شهیدان تجدید بیعت کردند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنها است.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیتها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 6093753

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند