Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در آیین معارفه شهردار جدید شهر شیراز با اعلام این مطلب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر چند سال قبل ایشان به شیراز در خصوص ظرفیت ها و داشته های شهر شیراز در حوزه های مختلف گفت: دغدغه من افراط و تفریط در مسائل مختلف حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی است؛ 2 سال قبل من 2 پیشنهاد را برای توسعه شهر به شورا مطرح کردم که به آن توجه نشد که یکی از آنها استفاده از مشاورین خارجی در حوزه توسعه بخشهای مختلف شهر بود که قطعاً می توانست گره های زیادی را از شهر باز کند که امیدوارم در دور جدید به این مورد توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسایی ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که باید در شهر به آن توجه شود بحث شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور است که حتی ما در ورودی های شهر یک تابلو با این عنوان و یا این که به شهر علم و ادب خوش آمدید هم نداریم دریغ از یک خط و این می شود افراط و نباید تنها با نشان دادن بخش های مذهبی شهر سایر بخشهای فرهنگی و ادبی را نادیده گرفت و مورد بی توجهی قرار داد چرا که فرهنگ و مذهب ما در هم گره خوردهاند و تفکیک ناپذیرند و وظیفه مدیران نزدیک کردن این دو به یکدیگر است نه این که ایجاد مشکل شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: این که شیراز در میان 28 شهر خلاق ادبی جایگاهی ندارد آن هم با وجود شخصیت هایی مثل حافظ و سعدی درست نیست و اگر این نشده از بی عرضگی ماست و گرنه حافظ و سعدی کار خود را انجام داده اند. وی ادامه داد: در این ارتباط حتی اگر ما بخواهیم با مشهد هم رقابت کنیم باید سایر توانمندیهای فرهنگی و ادبی خود را نیز در کنار توانمندی های مذهبی تقویت کنیم و این جای تاسف دارد که در 4 دهه گذشته در اطراف آرامگاه سعدی هیچ کاری صورت نگرفته و این نادیده گرفتن ظرفیت های ماست.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طاهری عصر یکشنبه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا در سراسر کشور و در شیراز گفت: امیدواریم با همدلی میان همه دستگاه‌ها و با رویکرد مومنانه این طرح و با کرامتی که در کارکنان فراجا وجود دارد این طرح سبب بهبود سیمای فرهنگی شهرمان و زدوده شدن معضلات فرهنگی شود.

رئیس سابق شورای شهر شیراز گفت: امروز با اینکه فراجا مظلومانه اما با اقتدار در انتهای خط مقابله با بی حیایی‌ها ایستاده اما سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص وظایفی دارند که باید به ارائه گزارش کار در باب آن بپردازند.

طاهری با بیان اینکه به فرموده شهید بهشتی هم اقناع و هم قدرت هردو با هم لازمه مدیریت است گفت: اقناع به تنهایی ممکن نیست و قدرت بدون اقناع نیز به دیکتاتوری منجر می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: دشمن امروز به دنبال دوقطبی‌سازی و تبدیل بدحجابی از مسأله‌ای فرهنگی به چالشی امنیتی است و از همین روی اهمیت و ظرافت مأموریت ناجا مشخص می‌شود.

وی از رئیس پلیس فارس خواست از فرمانده فراجا دعوت کند که پس از سرکشی از شهرهای مشهد و قم به شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) نیز سفر کند.

طاهری در پایان از شهردار شیراز درخواست کرد گزارش مستندی از اقدامات شهرداری شیراز با مضمون حمایت از طرح حجاب و عفاف به شورا جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهد.

کد خبر 6097655

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • استوری عجیب هادی چوپان؛ سعدی و حافظ فقط؟ نه من هم هستم! + عکس