Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:41:09 GMT

شهرکرد پایتخت کتاب ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۶۳۱

شهرکرد پایتخت کتاب ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل  فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، جواد کارگران دهکردی در جلسه ستاد پایتخت کتاب شهرکرد افزود: از ٣ سال پیش تاکنون شهرکرد به عنوان یکی از گزینه های شهرهای کتاب ایران مطرح و سال گذشته نیز این شهر یکی از ١٠گزینه نهایی پایتخت کتاب ایران بود که بعنوان شهر خلاق کتاب از سوی یونسکو معرفی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مستندات توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در شهرکرد به اندازه یک مجموعه کتاب بزرگ تدوین خواهد شد و برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب به مرکز ارائه می شود .

کارگران افزود: اکنون شهرکرد در بین بیش از یکصد شهر نامزد پایتخت کتاب ایران به عنوان یکی از مهمترین گزینه های اصلی پایتخت کتاب مطرح است.

به گفته وی، پایتخت جهانی کتاب عنوانی است که هر سال از سوی سازمان جهانی یونسکو به شهری که بیشترین تلاش را در راستای تقویت جایگاه کتاب و ترویج کتابخوانی انجام می دهد، اطلاق می شود.

کارگران دهکردی گفت: طرح پایتخت کتاب براساس مستندات ارائه شده پیرامون توسعه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست های کتابخوانی، تعداد مولفان، تعداد کتاب های چاپ شده در یک سال و دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه و... تعیین می شود.

هم اکنون بیش از ٥٠ کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری با بیش از ٢٣هزار عضو وجود دارد و نشست های کتابخوانی هر هفته در این استان برگزار می شود.

 

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف

دریافت 45 MB

تصویربردار: مهدیه غفوریان

کد خبر 6094733

دیگر خبرها

  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تجلیل از ۲۸ کارگر نمونه شهرداری شهرکرد + تصاویر